قابلیت شارژ سریع

استفاده از قابلیت شارژ سریع آیفون های جدید چقدر هزینه بر می‌دارد؟

قابلیت شارژ سریع جزو ویژگی‌های جدید آیفون‌های امسال اپل (Apple) به حساب می‌آید که استفاده از آن‌ها صرفا با خرید یکی از آیفون‌های جدید ممکن نیست.

اپل در جعبه آیفون های جدید خود، همان شارژ‌ر 5 واتی را که مدت‌هاست برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند، قرار داده است. بنابراین برای استفاده از قابلیت شارژ سریع در آیفون 8 (iPhone 8)، آیفون 8 پلاس (iPhone 8 Plus) و آیفون 10 (iPhone X) لازم است شارژر و کابل جدیدی را خریداری کنید؛ کابل و شارژری که قیمت ارزانی ندارند.

اپل آیفون‌های جدیدش را با شارژر 29 واتی از نوع یو اس بی تایپ سی (USB-C) آزمایش کرده است که قبلا برای مک‌بوک‌ 12 اینچی خودش عرضه کرده بود. شارژر 29 واتی آیفون چیزی حدود 49 دلار قیمت دارد و در کنار آن به یک کابل USB-C هم نیاز دارید که خود به تنهایی 25 دلار را از جیب‌تان خالی می‌کند.

البته اگر می‌خواهید هزینه کمتری متحمل شوید، می‌توانید شارژرهای ساخته شده توسط کمپانی‌های شخص ثالث را تهیه کنید که قطعا قیمت کمتری دارند؛ اما انتظار یک تفاوت قیمت زیاد را نداشته باشید.

نکته قابل توجه این است که شارژر 29 واتی یاد شده، از شارژر عادی اپل و حتی بسیاری دیگر از کابل‌های یو اس بی تایپ سی قدرتمندتر است. اگر قبلا مک‌بوک یا آیپد پرو خریده‌اید، پس قطعا این شارژر 29 واتی را در اختیار دارید و فقط کافی است یک کابل 25 دلاری خریداری کنید.

Apple کمتر از یک هفته پیش در رویدادی اختصاصی از آیفون‌های جدیدش به همراه اپل واچ 3 و اپل تی وی 4K رونمایی کرد. این کمپانی به تازگی پیش فروش تمامی محصولات جدیدش به جز آیفون 10 را آغاز کرده است. گفتنی است که کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند گوشی موبایل آیفون X برچسب قیمت 1000 دلاری دارد.