قیمت آیفون ایکس در ایران

قیمت آیفون ایکس در ایران چقدر خواهد بود؟

پس از معرفی گوشی های جدید آیفون توسط اپل، بسیاری از طرفداران این برند منتظر اعلام قیمت آیفون ایکس در ایران هستند. در این مطلب قصد داریم قیمت احتمالی این گوشی زیبا را بررسی کنیم.

چند روز پیش اپل در سالن همایش استیو جابز به صورت رسمی از گوشی های آیفون 8 (iPhone 8)، آیفون 8 پلاس (iPhone 8 Plus) و آیفون ایکس (iPhone X) رونمایی کرد. این گوشی ها از یک هفته آینده در بازار جهانی عرضه خواهند شد اما فعلا تاریخ عرضه گوشی های جدید اپل در ایران مشخص نشده است. البته گوشی آیفون ایکس در آبان امسال وارد بازار جهانی می‌شود.

قیمت آیفون ایکس در ایران

اپل قیمت گوشی های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس را اعلام کرده ولی تاکنون خبری از قیمت آیفون های جدید در ایران نیست. در این مطلب قصد داریم قیمت آیفون ایکس در ایران را بررسی کنیم. برخی اخبار منتشر شده از قیمت نجومی آیفون ایکس در ایران حکایت دارد. اپل با معرفی آیفون X به مناسبت سالگرد ده سالگی گوشی های آیفون، توجه همگان را به خود جلب کرد. این گوشی با شکل و شمایل جدید و زیبا و طراحی نمایشگر بدون حاشیه، با دیگر گوشی های اپل متفاوت است. در جدول زیر مشخصات آیفون ایکس را مشاهده می‌کنید:

جدول مشخصات آیفون ایکس

صفحه نمایش5.8 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 2436 در 1125، تراکم 458 پیکسل در هر اینچ، نسبت صفحه به بدنه 82.9 درصدی
تراشهاپل A11 بایونیک با پردازنده 6 هسته‌ای
رم3 گیگابایت
حافظه داخلی64 و 256 گیگابایت
دوربین اصلیدوربین دوگانه، دو سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و f/2.4، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال، فلاش LED چهارگانه
دوربین سلفی7 مگاپیکسلی
گواهیاستاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
شبکه و اتصالاتبلوتوث 5.0، وای فای، یو اس بی 3.0
سیستم عاملآی او اس 11
رنگ بندینقره‌ای، خاکستری
ابعاد143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر
وزن175 گرم

 

در صورت در نظر گرفتن قیمت پایه آیفون ایکس و احتساب نرخ 3 هزار و 900 تومانی دلار در ایران، قیمت پایه آیفون ایکس در کشورمان به صورت زیر خواهد بود:

مدلقیمت پایه به دلارقیمت پایه به تومان
آیفون ایکس 64 گیگابایتی999 دلار3 میلیون و 896 هزار تومان
آیفون ایکس 256 گیگابایتی1149 دلار4 میلیون و 481 هزار

 

حال برای محاسبه قیمت نهایی و خالص آیفون X در ایران باید مالیات ارزش افزوده و هزینه گمرک را نیز به قیمت پایه اضافه کنیم. طبق اظهارات نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری در سال گذشته، تعرفه واردات تلفن همراه به کشور 5 درصد و مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد اعلام شده است. به این صورت باید 14 درصد به قیمت پایه آیفون ایکس اضافه شود. بنابراین قیمت آیفون ایکس در ایران به صورت زیر خواهد شد:

قیمت آیفون ایکس در ایران

جدول قیمت آیفون ایکس در ایران

مدلقیمت آیفون ایکس در ایران
آیفون ایکس 64 گیگابایتی4 میلیون و 441 هزار و 400 هزار تومان
آیفون ایکس 256 گیگابایتی5 میلیون و 108 هزار و 450 تومان

 

با نگاهی به تجربیات قبلی و ورود گوشی های قبلی اپل مانند آیفون 7 به بازار ایران می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در ابتدای عرضه این محصول در بازار کشورمان شاهد فروش این گوشی با قیمت نجومی باشیم. در واقع در روزهای اول تنها قشر مرفه هستند که می‌توانند گوشی پرچمدار جدید اپل را خریداری کنند و با گذشت زمان، حباب قیمت شکسته خواهد شد و کم کم به نرخ واقعی آن نزدیک می‌شود.

پیش سفارش آیفون ایکس از تاریخ 5 آبان آغاز می‌شود و از روز دوازدهم همان ماه، این گوشی در بازار عرضه می‌شود. برخی فروشگاه های آنلاین محصولات اپل در ایران، قیمت‌های نجومی را برای فروش آیفون ایکس اعلام کرده‌اند. در یکی از این لیست‌های منتشر شده، آیفون ایکس یا آیفون 10 مدل 256 گیگابایتی برچسب قیمتی 11 میلیون تومانی خورده و برای آیفون ایکس 64 گیگابایتی نیز قیمت 8 میلیون و 500 هزار تومانی تعیین شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

25 دیدگاه

  1. توی کل ایران فقط یک سایت قیمتش پایین تر از بقیه هست اونم وسنا هستش که من به همگی توصیه میکنم خواستن آیفون ایکس بخرن برن از سایت وسنا خرید کنن که قیمت هاش عالیه حداقل مابقی فروشگاه های اینترنتی کالای دیجیتال هم یاد می گیرن و مجبور میشن قیمت هاشون رو بیارن پایین

    توی گوگل سرچ کنید فروشگاه کالای دیجیتال وسنا اسمش میاد

  2. قیمت ایفون ایکس خوبه اما نه خیلی از قیمتش مشکلی ندارم تا الانم سامیونگ اس۷اج داشتم و کارایش عالیه تنها مشکلش اینه که بعد از مدتی هنگ میکنه و باید فلش بشه مشکلش همینه اگر ن از ایفون ۱۰۰‌برابر بهتره الان من تو فکر ایفونم و میخوام لب تابشم بخرم ب نظر شما چیکار کنم پولش برام مهم نیست و ۱۶سالمه میتونم باهاش کار کنم با ن ممنون از راهنماییتون?

  3. آیفون ایکس به هیچ عنوان ارزش خرید نداره!!!!!
    اگه بخوایم کلی در نظر بگیریم بیشتر از 60%کل قعطات گوشی از شرکت چینی سامسونگ خریداری شده مثل پردازنده LED و سنسور های مختلف که قبلا در سامسونگ اراعه شده بود !!!(بهتون توصیه میکنم درمورد قیمت قطعاتش و قیمت ساختی که در کارخونه روی محصول میکشن و بهتون میدن تحقیق کنید…
    1-شرکت اپل اکثر نرم افزار های پر کاربرد اندروید روش کار نمیکنه
    2-از سیستم عامل بسیار بسیار قدیمی آی او اس پشتیبانی میکنه که داره فسیل میشه(سیستم عامل آی او اس به دلیل اینکه راه ارطباتی نداره امنیت بالا خوندن که این فکر احمقانست)
    بهتره درمورد خوش دست بودن و طراحی بچه گانش چیری نگم چوم از نظر طراحی لوکس و خوش دستی سامسونگ اپل رو میخوره
    ببخشید یکم زیاد چت کردم اما خودمو خالی کردم

  4. با یازده میلیون میرم پراید میخرم

  5. خیلی قشنگه ولی گیرونه

  6. ??????
    11 میلیون بدم گوشی …. عمراااااا ….. اونم چی اپل مسخره
    فقط سامسونگ

  7. خوبه ولی نمی ارزه.

  8. یا ابلفضل چقد پولشه

  9. وقتی نوت 8 3.5میلیون باشه ایفون x چی کار 11میلیون بخریم مگه چی داره ههههه

  10. یازده میلیون
    یکم زیاد نی

  11. منتظر معرقی بهترین گوشی سال باشین یعنی هواوی میت 10 با بهترین سخت افزار و بهترین طراحی

  12. لطفا برای گلکسی نوت ٨ هم مشخص کنید که در بازار ایران چه قیمتی دارد ، الان پیش فروش گلگسی ٣/۵٩٩/٠٠٠ احتمال افزایش قیمت داره یا نه ؟

  13. کم کپی کن خانمی 🙂

  14. آیفون 8 پلاس ارزش خریدش از این بیشتره !!!

  15. یه گوشی زشت و تکراری و مزخرف برای یه مشت آدم متوهم تازه به دوران رسیده

  16. آیفون ایکس 64 گیگابایتی 99 دلار
    آیفون ایکس 64 گیگابایتی 4 میلیون و 441 هزار و 400 هزار تومان

  17. علیییییی اما پارسال ایفون 7 تا مرز 7 میلیونم رفت