موجود بی چشم

موجود بی چشم ترسناک پس از طوفان هاروی در ساحل تگزاس پیدا شد!

به نظر می‌رسد به دنبال طوفان هاروی، یک موجود بی چشم ترسناک در سواحل شهر تگزاس آمریکا پیدا شده و خیلی‌ها را به رعب و وحشت انداخته است!

صدمات طوفان هاروی تنها به انسا‌ن‌ها محدود نشد و توانست جانوران دریایی بسیاری را از بین ببرد. هنگامی که پریتی دسای، بازیگر اهل کشور بریتانیا و عضور انجمن ملی اودبان، به محل طوفان هاروی رفت تا از محل بازدید کرده و خسارات را ارزیابی کند، چشمش به یک ماهی مرده (اگر بشود نامش را ماهی گذاشت!) در ساحل شهر تگزاس آمریکا افتاد که برای بسیار شوکه‌کننده بود. این موجود بی چشم آن‌قدر عجیب و غریب بود که او نمی‌توانست شناسایی‌اش کند.

این ماهی در داخل دهانش دندان‌هایی تیغه‌مانند دارد و بدنش همچون یک استوانه صاف است. پریتی دسای در گفت‌و‌گو با شبکه بی‌بی‌سی در مورد این جانور گفت:

دیدن آن موجود بی چشم در آن‌جا کاملا برایم غیر منتظره بود؛ چرا که چنین جانوری  را در هیچ ساحلی نمی‌توان پیدا کرد. با دیدنش بسیار کنجکاو شدم و خواستم بفهمم که این موجود بی چشم دقیقا چیست؟

دسای چندین تصویر از این موجود بی چشم -که خودش آن را هیولای دریایی نامید- بر روی صفحه توییتر خود منتشر کرد و در پست‌هایش از مردم خواست که برای شناسایی آن، به او کمک کنند:

من به دنبال چندین دانشمند و محقق می‌گردم [که کمکم کنند]. جامعه بزرگی از چنین افرادی وجود دارد که در چنین مواقعی بسیار به مردم کمک می‌کنند؛ خصوصا در مواردی که فرد سوالاتی در مورد دنیای پیرامون و شناسایی موجودات و گیاهان دارد.

پس از انتشار چندین پست، نهایتا زیست‌شناسی به نام دکتر کنت تای گفت که موجود بی چشم پیدا شده توسط دسای احتمالا یک مارماهی دندان‌نیشی است. البته ممکن است این جانور، یک مارماهی دریایی یا یک مارماهی گادرن باشد، زیرا تمامی این سه گونه در تگزاس وجود دارند و دندان آن‌ها بزرگ و تیغه‌مانند است.

مارماهی دندان‌نیشی -که به نام Tusky هم شناخته می‌شود- معمولا در آب‌هایی به عمق 30 تا 90 متر یافت می‌شود و بیشتر نیز در اقیانوس اطلس دیده شده است.

تصاویر مربوط به این موجود بی چشم و عجیب را در ادامه مشاهده کنید:

پریتی دسای در حال قدم زدن در ساحل تگزاس بود که یه یک‌بار با این موجود عجیب و غریب مواجه شد

این موجود که ظاهرا چشم ندارد، داخل دهانش پر است از دندان‌هایی تیغه‌مانند و بدنش همچون یک استوانه صاف به نظر می‌رسد

پریتی دسای با انتشار پست زیر در توییتر از زیست‌شناسان تقاضای کمک کرد:

خیلی‌خب زیست‌شناسان توییتر، این موجود دیگه چیه؟ اونو توی ساحلی در شهر تگزاس پیدا کردم

واکنش مردم در مورد این توییت بسیار جالب بود. فردی به نام جنت همیلتون در این باره گفته:

با در نظر گرفتن این‌که بیشتر دوست داریم در مورد فضای بالای سرمان بدانیم نه اقیانوسی که در کنارمان است، تعجبی ندارد که هنوز موجودات ناشناخته‌ای در ان پیدا شود.

ترسا ماری در توییتی می‌گوید:

موجودات بسیاری در این سیاره هستند که هنوز موفق به کشف آن‌ها نشده‌ایم. طوفان‌هایی مثل همین طوفان هاروی، حیواناتی را در منظر دید عمومی قرار می‌دهند که قبلا هرگز آن‌ها را ندیده‌ایم.

در این بین برخی از کاربران نیز از ترس خود نسبت به این موضوع گفته‌اند. ایمی فارلی می‌گوید:

و به همین دلیل است که به شدت از دریا ترس دارم!

سیدنی اسلولی می‌گوید:

این جزو یکی از دلایلی است که باعث می‌شود به خود اجازه ندهم در اقیانوس شنا کنم.

برخی دیگر از کاربران نیز با این موضوع شوخی کرده‌اند. مثل جیمز آل‌دی که می‌گوید:

این تصویر همسر قبلی من است که پس از این‌که دعوایمان شد، در ساحل تنهایش گذاشتم.

اما مهم‌ترین توییت در زیر آمده است؛ جایی که اندرو تالر هویت این «هیولا» را مشخص کرد:

اظهار نظر در این مورد اصلا راحت نیست، اما دندان تیز و بدن استوانه‌ای این جانور مرا به یاد مارماهی‌ها می‌اندازد.

آدام سامر نیز در تکمیل این صحبت گفت:

خب، دکتر فریبل هویت این جانور را شناسایی کرده است. او می‌گوید این موجود بی چشم یک مارماهی از نوع Ophichthid است که به نام مارماهی Tusky هم شناخته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هر چی هست قطعا یه گونه کشف نشده بوده که برای اولین بار رویت شده و چه ساده نظر دادن که مارماهیه.تا حالا کی همچین مار ماهی دیده یا توی کدوم مستند بهش پرداخته شده؟جزو هیچکدوم از مارماهی های شناخته شده نیست.

  2. دریاها و اقیانوس ها مثل کهکشان راه شیری میمونه با اینکه شناخته شدن و خیلی اطلاعات داریم ازشون باز هم ناشناخته ان :)))

  3. چه ترسناکه شبیه موجودات اعماق اقیانوس هاست