پورشه کاین 2019 توربو

پورشه کاین 2019 توربو با قدرت 550 اسب بخار در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد

پورشه کاین 2019 توربو (Porsche Cayenne) به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 معرفی شد. در ادامه این مطلب با قدرتمندترین مدل شاسی بلند کاین آشنا می‌شویم.

کمپانی خودروسازی پورشه در نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال به صورت رسمی مدل قدرتمند شاسی بلند کاین را معرفی کرد؛ خودرویی که استانداردهای جدیدی را در سگمنت خودروهای شاسی بلند اسپورت تعریف کرده است. پورشه کاین 2019 توربو به پیشرانه توئین توربو V8 به حجم 4 لیتر و با قدرت 550 اسب بخار مجهز شده است. آیرودینامیک فعال، سیستم تعلیق بادی تنظیم شونده با سه محفظه باد، تایرهای چندمنظوره، اسپویلر سقف و ترمزهای تقویت شده با عملکرد بالا موجب بهبود نسل جدید این خودرو شده است.

پورشه کاین 2019 توربو

همچنین امکان سفارش سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب و کنترل چرخش بدنه برای این خودرو وجود دارد. با استفاده از سیستم‌های تعبیه شده در خودرو، پورشه کاین 2019 توربو عملکرد بسیار خوبی در حد یک خودروی اسپورت را از خود بروز می‌دهد. کاین جدید با استفاده از پیشرانه مذکور می‌تواند در مدت 4.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 286 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. علاوه بر آن، پکیج Sport Chrono برای این خودرو ارائه می‌شود که در صورت سفارش آن شتاب خودرو تا 3.9 ثانیه بهبود پیدا خواهد کرد.

پورشه کاین 2019 توربو از طراحی اسپورتی بهره می‌برد. این خودرو از سیستم نوردهی جدید پورشه با نام PDLS برخوردار است. این سیستم دارای چراغ‌های اصلی هوشمند LED بوده و نمای خودرو کاملا از سایر مدل‌های کاین متفاوت است. اصلی‌ترین تغییر در نمای جانبی به رینگ‌های بزرگ 21 اینچی مربوط می‌شود که تنها در مدل توربو قابل سفارش هستند. در نمای عقب خودرو نیز خروجی‌های اگزوز دوگانه کاملا متفاوت از سایر مدل‌های کاین طراحی شده‌اند. تریم داخلی درها و کابین اسپورت از دیگر تغییرات این نسخه محسوب می‌شوند.

پورشه کاین 2019 توربو

در کابین پورشه کاین 2019 توربو از سیستم ارتباطی جدید پورشه با نام Porsche Advanced Cockpit استفاده شده که شامل نمایشگر رنگی با وضوح بالا است. سیستم صوتی باس با قدرت 710 وات، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیم برقی 18 جهته، پشت سری‌‌های صندلی ثابت، غربیلک فرمان و صندلی‌های مجهز به گرم‌کن از دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی این خودرو به شمار می‌روند.

پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری پورشه کاین 2019 توربو با کمک دو توربوشارژ، قدرت 550 اسب بخار را در اختیار قرار می‌دهد که 30 اسب بخار قوی‌تر از نسخه قبلی است. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی کاین توربوی جدید معادل 770 نیوتن متر یعنی 20 نیوتن متر بیشتر از نسل قبلی خواهد بود.

پورشه کاین 2019 توربو

برای این خودرو یک گیربکس 8 سرعته خودکار جدید در نظر گرفته شده که نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این خودرو در کنار سیستم چهار چرخ محرک از سیستم کنترل کشش نیز استفاده می‌کند و توربوشارژهای آن نیز در میان بلوک V شکل موتور قرار گرفته‌اند. چنین آرایشی به ندرت در خودروها به کار می‌رود و البته مزیت آن، کمتر شدن فاصله توربوها با محل خروج دود از محفظه احتراق است. این موضوع باعث می‌شود سرعت پاسخگویی توربوشارژها افزایش پیدا کند.

ابعاد کوچک پیشرانه از دیگر ویژگی‌هایی است که باعث پایین آمدن نقطه ثقل پیشرانه و بهبود هندلینگ و پایداری خودرو می‌شود. پورشه کاین 2019 توربو به طور همزمان یک شاسی بلند اسپورت، لوکس و آفرود است. بر روی این خودرو، سیستم تعلیق بادی با سه محفظه و سیستم مدیریت فعال شاسی پورشه قرار گرفته که تنها به مدل توربو محدود نمی‌شود و بر روی سایر مدل‌های کاین نیز به صورت سفارشی نصب خواهد شد. همچنین راننده توانایی تنظیم حالت‌های مختلفی را برای سیستم تعلیق را دارد. ارتفاع خودرو نیز در 6 مرحله قابل تنظیم است و راننده می‌تواند در هنگام آفرود ارتفاع کف خودرو را از زمین افزایش دهد.

پورشه کاین 2019 توربو

برای پورشه کاین جدید پنج نوع حالت رانندگی مختلف ارائه شده و سامانه تغییر بردار گشتاور با نام PTV پلاس که گشتاور انتقالی به هر یک از چرخ‌ها را تعیین می‌کند از دیگر سیستم‌های موجود در شاسی بلند جدید پورشه است. کاین توربو 2019 اولین خودروی شاسی بلندی محسوب می‌شود که به اسپویلر سقفی مجهز شده که با توجه به نوع رانندگی و سرعت باز می‌شود و با تولید نیروی رو به پایین به چسبندگی هر چه بیشتر بخش عقب خودرو کمک می‌کند.

سیستم ترمز جدید پورشه با نام PSCB هم در این هیولای آلمانی قرار گرفته است. در این سیستم از ترمزهای لایه‌ای، کاربید تنگستن بر روی دیسک ترمز کشیده شده تا ضمن افزایش عملکرد، دوام آن‌ها نیز بهبود پیدا کند. ترمزهای سرامیکی نیز به صورت آپشن سفارشی در این خودرو ارائه می‌شود.

عرضه پورشه کاین 2019 توربو از اواخر سال جاری در بازار اروپا آغاز می‌شود. این خودرو که قدرتمندترین کاین تاریخ محسوب می‌شود در کشور مادر یعنی آلمان با قیمت 138 هزار و 850 یورو به فروش خواهد رسید.

گالری عکس های پورشه کاین 2019 توربو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. حتی اگه شده حدودی هم قیمتش رو بگید ممنون میشم

  2. سلام میشه لطفا قیمتش رو هم بگید ؟ بیشتر از دومیلیارده ؟