اپل آیفون X

فروش هر دستگاه اپل آیفون X (آیفون 10) چقدر برای اپل سود دارد؟

مدل پایه 64 گیگابایتی گوشی آیفون 10 قیمتی 999 دلاری دارد؛ تا الان برایتان پیش آمده که از خود بپرسید هزینه تمام شده برای ساخت هر اپل آیفون X چقدر است؟

کاملا واضح است که ساخت گوشی اپل آیفون X پروسه‌ای زمان‌بر و البته پرهزینه است، اما سوال این است که کمپانی اپل دقیقا چقدر برای ساخت هر دستگاه از این اسمارت فون هزینه می‌کند؟ به تازگی یک سازمان چینی با انجام بررسی‌های مختلف توانسته قیمت حدودی ساخت هر آیفون X را محاسبه کند و ارقام به دست آمده از سود بالای سازنده این گوشی حکایت دارد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، اپل برای ساخت هر آیفون 10 به اندازه 412.75 دلار هزینه می‌کند. با انجام مقایسه بین این رقم و قیمت 999 دلاری مدل پایه این گوشی، متوجه می‌شویم که هزینه تمام شده برای ساخت هر دستگاه حدود 59 درصد ارزان‌تر از قیمت فروش آن است.

همان‌طور که بارها در مطالب قبلی اشاره کرده‌ایم، گران‌قیمت‌ترین بخش به کار رفته در اپل آیفون X، نمایشگر سوپر رتینای 5.8 اینچی آن است که توسط سامسونگ ساخته شده؛ طبق اظهارات تحلیل‌گران، اپل برای تهیه هر پنل، 80 دلار پول به سامسونگ پرداخت می‌کند. البته برخی از منابع دیگر می‌گویند این قیمت بین 100 تا 120 دلار است!

علاوه بر موضوع یاد شده، استفاده‌ی از تراشه قدرتمند و جدید A11 Bionic دلیل دیگری است که باعث بالا رفتن قیمت نهایی این گوشی شده است؛ چرا که هر تراشه‌ی A11 برچسب قیمت 26 دلاری دارد و این در حالی است که جدیدترین پردازنده کوالکام، تنها 18 دلار قیمت دارد.

حسگر سه بعدی FaceID به کار رفته در آیفون ایکس به تنهایی 26 دلار قیمت دارد و استفاده از پنل شیشه‌ای برای جلوی گوشی، 18 دلار دیگر به قیمت گوشی اضافه می‌کند. هزینه هر مموری 256 گیگابایتی، 45 دلار بوده و هر رم 3 گیگ نیز 24 دلار قیمت دارد.

با ارقام یاد شده، ممکن است فکر کنید که فروختن این گوشی با قیمتی 59 درصد بیشتر از آن‌چه برای ساختش صرف می‌شود، یک سوددهی بزرگ برای اپل به حساب می‌آید، اما واقعیت چیز دیگری است. در این بین، اپل هزینه‌های بیشتری را نیز متحمل می‌شود که در اینجا نیامده‌اند؛ هزینه‌هایی مثل تدارکات عرضه گوشی، هزینه‌های تولیدی و حتی هزینه‌های مربوط به ساخت نرم‌ افزار گوشی. این‌ها همه و همه دست به دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند که هزینه نهایی ساخت یک اپل آیفون X بیشتر از رقم یاد شده باشد.

در جدول زیر برای شما مقایسه‌ای کوچک بین هزینه ساخت و قیمت آیفون 10 با گوشی‌های گلکسی اس 8، آیفون 7 و آیفون 6 اس انجام داده‌ایم:

مدل گوشی
هزینه ساخت گوشی (تخمینی)
قیمت پایه گوشی
اپل آیفون 10412.75 دلار999 دلار
سامسونگ گلکسی اس 8307.50 دلارحدودا 730 دلار
آیفون 7224.80 دلار649 دلار
آیفون 6 اس187.91 دلار649 دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. قیمت این قطعات چیزی نیست که اینا نوشتن به مراتب پایینتره

  2. سود هنگفتی که اپل و سامسونگ -فقط و فقط- بابت برندشان میخورند؛ حرامشان باد!
    نخرید تا ادب شوند.