نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون ایکس

مقایسه نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون ایکس با ال جی وی 30 و شیائومی می میکس 2

نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون ایکس (آیفون 10 – iPhone X) نسبت به تمامی گوشی های اپل بیشتر است. حال آن را با ال جی وی 30 و شیائومی می میکس 2 مقایسه می‌کنیم.

طراحی بدون حاشیه و دوربین دوگانه، دو موضوع داغ در دنیای موبایل در سال 2017 هستند. اپل در هر دو زمینه مخصوصا طراحی بدون حاشیه نسبت به گوشی‌سازان اندرویدی دیر عمل کرد، اما به هر حال دوربین دوگانه را برای نخستین بار در آیفون 7 پلاس (محصول سال 2016) و طراحی بدون حاشیه را برای اولین بار در آیفون ایکس یا همان آیفون 10 (محصول سال 2017) پیاده کرد.

شیائومی می میکس

این سبک از طراحی سبب می‌شود بیشتر پنل جلویی به نمایشگر اختصاص پیدا کند و حاشیه‌های اطراف آن به حداقل برسند. به این ترتیب نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه افزایش پیدا خواهد کرد. به عقیده کاربران هر چه این عدد بیشتر باشد، گوشی‌ساز در طراحی محصول خود موفق‌تر عمل کرده و آن گوشی موبایل زیبایی بیشتری دارد.

البته داشتن کنار‌ه‌های خمیده محاسبه را کمی مشکل می‌کند، اما در هر صورت تلاش کردیم با صرف زمان، دقیق‌ترین اعداد را درباره نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون ایکس و همچون دو گوشی موبایل اندرویدی دیگر به دست بیاوریم.

نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون ایکس

شیائومی می میکس به عنوان یک محصول سال 2016، تقریبا نخستین دستگاهی بود که جذابیت این سبک از طراحی را برای کاربران بیشتر کرد و سبب شد این موضوع تبدیل به یک فاکتور خرید مهم برای آن‌ها شود. مدل سال 2017 این محصول یعنی شیائومی می میکس 2، که حدود یک هفته قبل رونمایی شد، به پیروی از مدل سال قبل همچنان جزو بهترین‌ها در زمینه طراحی بدون حاشیه به شمار می‌آید.

نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون ایکس از ال جی V30 کمتر است

ال جی وی 30، گوشی موبایل دیگری است که به تازگی معرفی شده و در این سبک از طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل برای مقایسه نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون ایکس با برترین‌های بازار، این دو گوشی موبایل را انتخاب کردیم. البته اندازه نمایشگر آیفون ایکس از دو دستگاه اندرویدی دیگر کمتر است که تاثیر قابل توجهی بر روی نتیجه نهایی دارد.

نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون ایکس

اگرچه به نظر می‌رسد همانند سال گذشته، محصول شیائومی بالاترین نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه را داشته باشد، اما این بار، ال جی وی 30 توانست این افتخار بزرگ را نصیب خود کند! اما دلیل کاهش عدد مربوط به محصول شیائومی چیست؟

شیائومی می میکس

می میکس دارای یک صفحه نمایش 6.4 اینچی بود، در حالی که نمایشگر می میکس 2 به 5.99 اینچ کاهش پیدا کرده است. این موضوع تناسب را بهم می‌زند. به این ترتیب اگرچه ضخامت حاشیه‌ها نسبت به قبل یکسان است، اما اکنون درصد بیشتری از کل بدنه کوچک شده نسبت به قبل را اشغال می‌کنند.

گلکسی اس 8 یکی دیگر از محصولات دارای حاشیه بسیار کم در اطراف صفحه نمایش خود است، اما به خاطر سخت شدن مقایسه نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون ایکس با آن به دلیل داشتن انحنای تقریبا زیاد از هر دو طرف، آن را از لیست حذف کردیم. اگرچه نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه آیفون 10 از دو گوشی موبایل دیگر کمتر است، اما همچنان به خاطر داشتن عدد بالای 80 درصد جزو بهترین‌ها قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به جای آیفون۱۰نوشتین اندروید۱۰