مرسدس بنز GLC F-Cell

مرسدس بنز GLC F-Cell در فرانکفورت معرفی شد؛ کراس اووری با پیشرانه هیدروژنی

خودروی هیبریدی مرسدس بنز GLC F-Cell در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 رونمایی شد. این کراس اوور جدید آلمانی به پیشرانه هیدروژنی مجهز شده است.

کمپانی مرسدس بنز در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 از جدیدترین کراس اوور خود رونمایی کرد. مرسدس بنز GLC F-Cell خودرویی مجهز به فناوری پیل سوختی و پیشرانه هیدروژنی است که آخرین دستاورد این شرکت خودروسازی در زمینه ساخت خودروهای لوکس و پاک محسوب می‌شود.

مرسدس بنز GLC F-Cell

شرکت خودروسازی مرسدس بنز در نمایشگاه فرانکفورت 2017 از ابرخودروی هزار اسب بخاری پروژه یک رونمایی کرده بود و تمام توجه‌ها را به خود جلب کرد. همچنین این کمپانی با معرفی کانسپت‌های EQA، تلاش خود برای عرضه خودروهای پاک را نشان داد. در همین راستا، خودروی مرسدس بنز GLC F-Cell به عنوان کراس اووری با پیشرانه هیدروژنی معرفی شد. در واقع مالک می‌تواند با اتصال این خودرو به منبع برق، باتری را شارژ و انرژی مورد نیاز آن را تامین کند.

سیستم قوای محرکه منحصربه‌فرد مرسدس بنز GLC F-Cell باعث شده این کراس اوور، در عین حال که خودرویی هیبریدی به شمار می‌رود به جای به کارگیری پیشرانه احتراقی با سوخت فسیلی از مجموعه سلول های سوختی استفاده کند. پیشرانه این محصول هیبریدی قادر است قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر را در اختیار قرار دهد و سیستم هیبریدی به کار رفته در خودرو با یک بار شارژ کامل، مسافت 437 کیلومتری را طی می‌کند.

مرسدس بنز GLC F-Cell

سلول‌های سوختی که یکی از سیستم‌های تامین قوای محرکه خودرو هستند شامل دو تانک حاوی هیدروژن با وزن مجموع 4.4 کیلوگرم است. یکی از این تانک‌ها در قسمت جلو و زیر گیربکس قرار گرفته و دیگری در زیر صندلی‌های عقب خودرو تعبیه شده است. کاهش فضای صندوق عقب خودرو از جمله معایب این سیستم است. تکنولوژی جدید به کار رفته در مرسدس بنز GLC F-Cell در مقایسه با سایر خودروهای سلول سوختی در این کلاس،‌ 30 درصد فضای کمتر برای نصب تجهیزات سلول سوختی نیاز دارد. این موضوع باعث می‌شود نصب این تجهیزات در مسیر پیشرانه راحت‌تر باشد و در نتیجه بازدهی خودرو 40 درصد افزایش پیدا کند. علاوه بر آن در ساخت قطعات خودرو، استفاده از آلیاژ پلاتینیوم 90 درصد کاهش پیدا کرده و هزینه‌های نهایی خودرو به میزان قابل توجهی کمتر شده است.

مرسدس بنز GLC F-Cell

بخش الکتریکی قوای محرکه مرسدس بنز GLC F-Cell شامل باتری‌های لیتیومی با ظرفیت 13.8 کیلووات ساعت است. بنابراین این خودروی پاک با یک بار شارژ کامل قادر است مسافتی معادل 49 کیلومتر را طی کند. همچنین راننده خودرو می‌تواند سیستم قوای محرکه را به دلخواه خود از میان باتری‌های الکتریکی، منبع تامین سوخت سلولی هیدروژن و یا هردو انتخاب کند که روش معمول برای رانندگان، انتخاب هر دو گزینه برای کار کردن همزمان هر دو منبع تامین انرژی است. در حالت انتخاب هر دو گزینه، بخش سلول سوختی بر روی سیستم هیدروژنی تمرکز می‌کند و باتری‌ها روی تامین برق مورد نیاز سیستم‌های الکتریکی و شارژ همزمان دیگر باتری‌ها متمرکز خواهد شد.

علاوه بر پیشرانه و قوای محرکه مدرن و پاکی که در زیر پیشرانه قرار گرفته، این خودرو در بخش امکانات و تجهیزات نیز دست کمی از سایر محصولات جدید مرسدس بنز ندارد. سیستم چندکاره لمسی با توانایی تشخیص دست خط و اثر انگشت در داخل کابین تعبیه شده که کمپانی مرسدس بنز در نمایشگاه فرانکفورت از آن رونمایی کرد.

مرسدس بنز GLC F-Cell

خودروی سلول سوختی جدید مرسدس بنز اکنون آخرین تست‌های میدان را پشت سر می‌گذارد اما هنوز نحوه و تاریخ عرضه این خودروی پاک به بازارهای جهانی اعلام نشده است. با این حال پیش بینی می‌شود مرسدس بنز GLC F-Cell تا پایان سال 2019 میلادی در بازار آمریکا به فروش برسد.

گالری عکس های مرسدس بنز GLC F-Cell

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*