موبایل بدون حاشیه

8 موبایل بدون حاشیه که جایگزین مناسبی برای آیفون 10 اپل هستند

آیفون 10 اپل یک گوشی موبایل بدون حاشیه بسیار زیبا و کاربردی است؛ اما کسانی که این گوشی را دوست ندارند، چه انتخاب‌هایی پیش روی خود می‌بینند؟

اپل در رویداد اختصاصی‌اش سه آیفون (iPhone) جدید معرفی کرد، اما تمامی اخبار و صحبت‌های اخیر در مورد رویداد اپل فقط و فقط در یک کلمه خلاصه می‌شود: آیفون 10 (آیفون ایکس).

بی‌شک گوشی موبایل بدون حاشیه آیفون ایکس با ویژگی‌های جالب و اندازه جمع و جوری که دارد، محصولی است بسیار جذاب و می‌تواند نظر خیلی‌ها را جلب کند؛ با این حال یک موضوع آزاردهنده در مورد این اسمارت فون وجود دارد: برچسب قیمت 1000 دلاری برای مدل پایه 64 گیگابایتی! همین جمله کاربران بسیاری را از دور فراری می‌دهد و اگر شما یک گوشی موبایل بدون حاشیه با قیمت کمتر می‌خواهید، این مطلب گجت‌نیوز را از دست ندهید.

در این مقاله 8 موبایل بدون حاشیه اندرویدی  که اکثرا پرچمدار این نسل به حساب می‌آیند را برای شما لیست کرده‌ایم که از طراحی و ویژگی‌هایی مشابه آیفون 10 برخوردارند، اما قیمت‌شان کمتر است. این شما و این 8 گوشی موبایل بدون حاشیه که جایگزین مناسبی برای iPhone X هستند:

گلکسی نوت 8، اس 8 و اس 8 پلاس

گلکسی نوت 8 در کنار گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس جزو گوشی‌های جدید معرفی شده توسط سامسونگ است و اندک‌تفاوت‌هایی با آن‌ها دارد. اول این‌که نمایشگر 6.3 اینچی نوت 8 اندکی بزرگ‌تر از نمایشگر 6.2 اینچی اس 8 پلاس است. دوم، انحناهای لبه گوشی نوت 8، شیب‌دارتر و کوچک‌تر هستند و زیبایی خاصی به آن داده‌اند.

سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس جزو اولین گوشی‌هایی بودند که با نمایشگر بدون حاشیه عرضه شدند. این اسمارت فون‌ها به لطف داشتن نمایشگری با لبه منحنی -که استفاده از قابلیت اج اسکرین را امکان‌پذیر می‌کرد- نسبت به آیفون 10 نسبت نمایشگر به بدنه بیشتری دارند و از فناوری امولد نیز پشتیبانی می‌کنند.

این گوشی‌ها به عنوان پیشگامان عرصه موبایل‌های بدون حاشیه، مجبور بودند با برخی تصمیمات چالشی کنار بیایند؛ برای مثال، وقتی شما یک گوشی بدون حاشیه دارید و در قسمت جلویی دیگر جایی برای حسگر اثر انگشت وجود ندارد، این قابلیت کلیدی را در کجا گوشی قرار می‌دهید؟ سامسونگ در تصمیمی عجیب، این حسگر را درست کنار دوربین قرار داد و باعث ناراحتی خیلی‌ها شد.

اسنشال فون

موبایل بدون حاشیه اسنشال فون با پشت سرامیکی و بدنه فلزی، محصولی بسیار جذاب به حساب می‌آید. نسبت ابعاد بدنه به نمایشگر این گوشی به طرز قابل‌توجهی بالا است و این مورد باعث شده اسنشال فون از بسیاری از گوشی‌های دیگر متمایز شود. در قسمت بالایی نمایشگر این موبایل بدون حاشیه یک بریدگی کوچک دیده می‌شود که سازندگان دوربین جلو را در آن قرار داده‌اند. وقتی که نوتیفیکیشنی برای شما بیاید، یا وقتی که صفحه خاموش باشد، این قسمت بریدگی هم به خوبی با دیگر قسمت‌های نمایشگر هماهنگ می‌شود. اندی رابین گفته که اسنشال فون با اندروید خام عرضه می‌شود و قرار است از این گوشی تا مدت‌ها پشتیبانی به عمل آید.

ال جی وی 30 و ال جی جی 6

ال جی وی 30 بهترین گوشی کمپانی ال جی در پاییز 2017 به شمار می‌رود. این موبایل بدون حاشیه با نمایشگری 6 اینچی، از لحاظ اندازه کوچک‌تر از گوشی وان پلاس 5 (با نمایشگر 5.5 اینچ 16:9 و دارا بودن حاشیه زیاد) است. اثر انگشت ال جی وی 30 -برخلاف گلکسی‌های سامسونگ- در زیر دوربین و در پشت گوشی قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار راحت است.

از طرفی گوشی جی 6 یک نمایشگر فول اسکرین 5.7 اینچی دارد، اما از نبود برخی قابلیت‌های وی 30 در خود، رنج می‌برد و همچنین لذت عکاسی با آن به اندازه V30 نیست. البته ذکر این نکته الزامی است که جی 6 قیمتی پایین‌تر دارد و از این حیث می‌تواند برخی‌ افراد را به خود جذب کند.

شیائومی می میکس 2

گوشی شیائومی می میکس یکی از جالب‌ترین محصولات سال 2016 لقب گرفت؛ در حقیقت، این گوشی بود که بحث بدون حاشیه شدن اسمارت فون‌ها را آغاز کرد. در سال 2017، شاهد نسخه دوم این گوشی هستیم که هم حاشیه کمتری دارد و هم کوچک‌تر و کاربردی‌تر است. موبایل بدون حاشیه شیائومی می میکس 2 با دارا بودن نمایشگری 6 اینچی و نسبت ابعاد 18:9، باریک‌تر از گوشی قبلی است (که ابعاد تصور 17:9 داشت). این گوشی از تراشه اسنپدراگون 835 به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند و قرار است در سه مدل مختلف روانه بازار شود: مدل 64 گیگابایتی، مدل 125 گیگابایتی و مدل 256 گیگابایتی. دوربین این گوشی نیز بهبود یافته و از حسگر Sony IMX386 استفاده می‌کند.

هواوی میت 10

هنوز یک ماه تا رونمایی رسمی از گوشی میت 10 هواوی زمان باقی است، اما از همین حالا شایعات زیادی در مورد این گوشی منتشر شده‌اند که بسیاری از آن‌ها، واقعی و منطقی به نظر می‌رسند.

انتظار می‌رود که هواوی در میت 10 از طراحی و مشخصات کاملا جدیدی استفاده کرده و طرفدارانش را انگشت به دهان کند. همین چند وقت پیش بود که این کمپانی از تراشه Kirin 970 خودش رونمایی کرد که این تراشه از جوانب بسیاری به تراشه A11 Bionic اپل شبیه است. در این گوشی از رابط کاربری بهبود یافته هواوی استفاده شده و اخیرا نیز شاهد انتشار ویدیویی کوتاه مربوط به لاک اسکرین این گوشی بوده‌ایم.

گفته شده که گوشی هواوی میت 10 از دوربین دوگانه بهره می‌برد. هواوی اعلام کرده است که در روز 16 اکتبر در شهر مونیخ از این گوشی رونمایی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. متاسفانه قیمت آیفون 10 مخصوصا تو ایران خیلی بالاست وگرنه گوشی رو دستش نیست

  2. فقط محصولات شرکت هواوی بدرد میخورن بقیه همه کشکن
    سامسونگ معروفه به هنگ و کند بودن و منفجر شدن
    آیفون هم که درسته سرعتش بالاس ولی محدودیت های زیادی داره
    سونی که هم که طراحی همه گوشیاش مثل همه

    فقط هواوی
    منتظر میت 10 هستم

  3. تبریک می گم به هوواوی

    نشون داد صاحب تکنولوژی هستش

  4. نوت 8 که قیمتش زیاده از نظر قیمت در حال حاضر الجی وی 30 بهترینه چون کارایی و دوربینش فوق العادست ولی به شخصه طراحی اس 8 رو بیشتر از بقیه دوس دارم حیف دوربینش طوری که میخوام نیستواسه همین فعلا منتظر اس 9م اگه اس 9 با قیمتی کمتر از نوت 8 و دوربینی دوگانه مشابه نوت 8 بیاد بی نظیره

  5. بشدت منتظر معرفی هواوی میت 10 هستم امیدوارم ظاهرش هم مثل سخت افزارش بهترین باشه ???

  6. دیجی کالا پیشفروش سامسونگ نوت 8 رو زده 3 میلیون 600 هزار تومان … منکه عمرا بیام انقد پول به یه گوشی بدم … اما هستن کسایی که الان کلی صفارش دادن!!!
    با اس 8 پلاس فرقش قلم و یه دوربین بیشتر نیست اما توو ایران فرقشون 1 میلیونه !!!

  7. سام هنگ بدرد نخور بجای ایفون بخریم ؟

  8. لطفا تصحیح کنید….گلکسی اس۸ و اس۸ پلاس و نوت ۸ هرسه نسبت صفحه نمایش به بدنشون بیشتر از آیفون ۱۰ شد?
    (بطور مثال نسبت صفحه به بدنه اس۸ پلاس ۸۴ درصده و و آیفون ایکس ۸۲/۹ ….)