رنو مگان آر اس

رنو مگان آر اس (Renault Megane RS) معرفی شد؛ هاچ بک فرانسوی با ویژگی‌های جدید در فرانکفورت

سرانجام نسل جدید رنو مگان آر اس (Renault Megane RS) در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌های جدید این هاچ بک فرانسوی آشنا می‌شویم.

نسل جدید هاچ بک مگان RS به فناوری‌های جدیدی مجهز شده و برای اولین بار با یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ و دو نوع گیربکس مختلف عرضه می‌شود. پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ جدید نیز در این مدل جای پیشرانه 2 لیتری قبلی را گرفته است. این پیشرانه 1.8 لیتری در خودروی آلپاین A110 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و قدرت 280 اسب بخاری در 6 هزار دور در دقیقه و گشتاور 390 نیوتن متر در 2 هزار و 400 تا 5 هزار دور در دقیقه را در اختیار قرار می‌دهد. البته رنو نسخه مگان آر اس Trophy را نیز تا پیش از پایان سال عرضه می‌کند که قدرت بیشتری معادل 300 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر دارد.

رنو مگان آر اس

این هاچ بک اسپورت از دو نوع گیربکس متفاوت شامل یک نمونه 6 سرعته دستی و یک نمونه 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت تعویض دستی دنده‌ها از طریق پدال‌های پشت فرمان برخوردار است. تاکنون اطلاعاتی در مورد شتاب و حداکثر سرعت رنو مگان آر اس اعلام نشده و احتمالا برای آگاهی از این جزئیات باید تا ماه دسامبر صبر کنیم.

رنو مگان آر اس

تمام قدرت تولیدی توسط پیشرانه خودرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند. همچنین ویژگی‌های خاصی برای این هاچ بک اسپورت ارائه شده که در این کلاس خودرویی منحصربه‌فرد هستند. سیستم فرمان گیری چهار چرخ یا 4Control و کمک فنرها هیدرولیکی جلو و عقب از جمله این ویژگی‌ها هستند. علاوه بر آن، دو نوع تنظیم شاسی متفاوت شامل اسپورت و کاپ برای خودرو ارائه شده است.

رنو مگان آر اس

رنو مگان آر اس تنها به صورت هاچ بک 5 در عرضه می‌شود و به سیستم مولتی سنس (Multi Sense) نیز مجهز شده است. این سیستم، پنج نوع حالت رانندگی مختلف از جمله عادی، راحت، اسپورت و مسابقه‌ای را برای راننده فراهم می‌کند. همچنین مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک راننده برای این خودرو در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خطوط، هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب و سیستم کمک پارک اشاره کرد.

رنو مگان RS در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 به صورت رسمی معرفی شد و از اوایل سال 2018 میلادی وارد بازار کشورهای اروپایی می‌شود.

گالری عکس های رنو مگان آر اس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایران خودرو : بدینش به ما 280 میلیون آبش کنیم بره