تراشه های 11 نانومتری سامسونگ

تراشه های 11 نانومتری سامسونگ برای محصولان میان‌رده و بالارده آن در حال توسعه هستند

توسعه تراشه های 11 نانومتری سامسونگ مدتی است آغاز شده است. نسل جدید چیپست های موبایل سامسونگ در گوشی های موبایل جدید آن به کار خواهد رفت.

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد جایگاه خود در دنیای سخت افزار را محکم‌تر از قبل کند، چرا که خبرهایی از توسعه چیپست‌های موبایل جدید آن به گوش می‌رسند. این تراشه‌ ها، مغز متفکر گوشی های موبایل آتی این غول کره‌ای خواهند بود. سامسونگ روز دوشنبه اضافه شدن تکنولوژی فرآیند FinFET به بخش تولید پردازنده خود را اعلام کرد.

این شرکت در کنفرانس خبری خود اعلام کرد تراشه های 11 نانومتری سامسونگ در مقایسه با تراشه های 14 نانومتری آن، تا 15 درصد عملکرد بهتری خواهند داشت. چیپست های 14 نانومتری که سامسونگ از آن‌ها صحبت می‌کند را می‌توان اکنون در محصولات سری A سال 2017 و همچنین جدیدترین گوشی های موبایل سری J شرکت پیدا کرد. اگرچه تراشه های 11 نانومتری سامسونگ حدود 10 درصد از نمونه‌های 14 نانومتری کوچکتر هستند، اما مصرف انرژی یکسانی در مقایسه با آن‌ها خواهند داشت.

تراشه های 11 نانومتری سامسونگ

قصد سامسونگ از افزودن چنین تراشه هایی به خط تولید سخت افزارهای موبایل خود، افزایش گزینه‌های در دسترس و حرفه‌ای برای برنامه‌های مختلف است. به عقیده رایان لی (Ryan Lee) رییس بخش بازاریابی سامسونگ الکترونیکس، تا سه سال آینده گستره‌ای از پردازنده‌ های موبایل سامسونگ شامل 14 نانومتری، 11 نانومتری، 10 نانومتری، 8 نانومتری و 7 نانومتری برای استفاده در دستگاه‌های همراه در دسترس خواهد بود.

گوشی های سال 2018 سری A و J از تراشه های 11 نانومتری سامسونگ قدرت می‌گیرند

انتظار می‌رود نسل جدید تراشه‌ های این شرکت تا نیمه نخست سال 2018 برای استفاده در محصولات میان‌رده و حتی بالارده سامسونگ آماده شوند. انتظار داریم نخستین محصولاتی که از تراشه های 11 نانومتری سامسونگ قدرت خواهند گرفت گوشی های موبایل سری A و سری J سال 2018 و همچنین دستگاه‌های سری C باشند. سامسونگ همچنین از توسعه تراشه های خارق‌العاده 7 نانومتری خود خبر داد که قرار است در نیمه دوم سال 2018 شاهد عرضه محصولاتی قدرت گرفته از آن‌ها باشیم. تولید چیپست های 4 نانومتری از برنامه‌های آتی این غول دنیای تکنولوژی است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*