مقایسه دوربین سلفی و امکانات صوتی نوا 2 پلاس در برابر آیفون 7 اپل

مقایسه دوربین سلفی و امکانات صوتی نوا 2 پلاس در برابر آیفون 7 اپل

نوا 2 پلاس یک گوشی میان رده است اما به لطف هوشمندی کمپانی سازنده در ارائه‌ی قابلیت‌های کاربردی، این محصول به راحتی می‌تواند به جنگ پرچمداران برند‌های دیگر نظیر آیفون 7 اپل برود، آن هم در شرایطی که کمتر از نصف آنها قیمت دارد!

در این مطلب در گجت نیوز قصد داریم هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus) را در برابر آیفون 7 اپل (Apple iPhone 7) قرار دهیم و آنها را در دو بخش پراهمیت دوربین سلفی و امکانات صدا با هم مقایسه کنیم تا ببینیم مدل پلاس خانواده‌ی نوا 2 از چه برتری‌هایی نسبت به اسمارت فون گران‌قیمت کوپرتینویی برخوردار است:

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و ثبت جزئیات خیره‌کننده

مقایسه دوربین سلفی و امکانات صوتی نوا 2 پلاس در برابر آیفون 7 اپل

سلفی گرفتن این روزها به یکی از روش‌های متداول ثبت خاطرات روزمره تبدیل شده است و بسیاری از کاربران به جای دوربین اصلی، ترجیح می‌دهند اکثر تصویربرداری‌های خود را با آن انجام دهند. رقابت با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دوربین سلفی نوا 2 پلاس، نه تنها برای آیفون ۷ اپل، بلکه برای پرچمداران سری اس سامسونگ و دیگر غول‌های اندرویدی، به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

این سنسور تصاویر را با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۳۸۴۰ پیکسل به ثبت می‌رساند که وضوح بسیار بالایی برای یک گوشی موبایل محسوب می‌شود. در مقابل، آیفون ۷ از دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی برخوردار است که علی‌رغم عملکرد مناسب، نمی‌تواند در زمینه‌ی ثبت جزئیات تصاویر، با دوربین نوا 2 پلاس رقابت کند.

نمونه تصاویر دوربین سلفی هواوی نوا 2 پلاس و اپل آیفون 7

کدام دوربین مشخصات فنی بهتری برای عکاسی پرتره دارد؟

دوربین سلفی پرچمدار جدید سری نوا از اف استاپ ۲.۰ برخوردار است که این سطح از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم به کاربر اجازه می‌دهد به خصوص هنگام عکاسی پرتره و حتی در شرایط نوری نامناسب، عکس‌های بسیار باکیفیتی ثبت کند که در آنها، سوژه در راس توجه قرار دارد؛ دوربین سلفی آیفون ۷ اما از اف استاپ ۲.۲ بهره می‌برد که این به معنای جذب نور و گشودگی کمتر دیافراگم خواهد بود.

علاوه بر اینها، هواوی اعلام کرده است که واحد پردازش تصویر در پردازنده‌‌ی کایرین ۶۵۹ این گوشی، به الگوریتم‌های هوشمندی مجهز شده است که هنگام عکاسی پرتره، چهره‌ی کاربر را در فضایی سه بعدی آنالیز می‌کند و با در نظر گرفتن شرایط نور محیط و توناژ رنگی چهره‌ی فرد، بهترین تنظیمات برای زیباسازی و نزدیک‌تر کردن آن پرتره به واقعیت را به طور خودکار اعمال می‌کند.

هنگام عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک، هر دو گوشی داخل این مقایسه از نور صفحه به عنوان فلش استفاده می‌کنند، اما تفاوت نوا 2 پلاس در این است که الگوریتم فلش نمایشگر به صورت هوشمند عمل می‌کند و با توجه به شرایط محیط اطراف و رنگ پوست شخص، نور را در ۱۱ سطح رنگی با دماهای متفاوت به نمایش درمی‌آورد تا سلفی نهایی به زیباترین شکل ممکن گرفته شود.

صدای سه بعدی و تفاوت قابل توجه نوا 2 پلاس در بخش صدا

مقایسه دوربین سلفی و امکانات صوتی نوا 2 پلاس در برابر آیفون 7 اپل

الگوریتم انحصاری هواوی هیسن (HUAWEI Histen) که توسط این کمپانی در ساخت نوا 2 پلاس به کار گرفته شده است، قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که حذف نویز و اعوجاج فرکانس صوتی و پردازش و پخش صدا به صورت سه بعدی، از جذاب‌ترین آنها به شمار می‌روند. با بهره‌گیری از این قابلیت که آیفون ۷ و بسیاری از پرچمداران دیگر فاقد آن هستند، کاربر قادر است فاصله‌ی صدا از گوش و محیطی که اصوات موسیقی در آن پخش می‌شوند را دقیقا تنظیم کند.

زمانی که هدفون را به این اسمارت فون متصل و پخش موسیقی را آغاز می‌کنید، گزینه‌ای وجود دارد که با لمس آن، وارد بخش فعال‌سازی صدای سه بعدی خواهید شد. در اینجا شما می‌توانید نوع هدفون خود را مشخص و سپس محیطی که موسیقی از آنجا به گوش شما می‌رسد را انتخاب کنید. بعد از این کافی است کار را به الگوریتم‌های هوشمند هواوی هیسن بسپارید تا با آنالیز صدا و بسته به اینکه از چه نوع هدفونی استفاده می‌کنید، موسیقی را در فضایی سه بعدی به گوش شما برسانند.

این تجربه‌ی منحصر به فرد قطعا مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی قرار خواهد گرفت و متاسفانه نه در آیفون ۷ و نه در بسیاری از اسمارت فون های گران‌قیمت دیگر، چنین قابلیتی وجود ندارد.

عجیب اما واقعی؛ آیفون 7 فاقد جک هدفون است!

یکی از تصمیمات عجیب اپل در ساخت بدنه‌ی پرچمدار سری ۷ خود این بود که جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از روی بدنه حذف کرد. بنابراین اگر شما از هدفون‌های دارای این پورت استفاده می‌کنید، قادر نخواهید بود آنها را به آیفون ۷ متصل کنید. اما خوشبختانه این مشکل در نوا 2 پلاس وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید هدفون‌های مختلف را از طریق این جک به آن متصل کنید و نیازی به هزینه‌ی جداگانه برای خرید هدفون مخصوص نخواهید داشت.

برخورداری از تراشه‌‌ی های‌-فای به منظور افزایش دقت صدای خروجی، فناوری وایرلس aptX با هدف کاهش تاخیر و افزایش کیفیت صدا هنگام انتقال از طریق بلوتوث و البته بهینه‌سازی مصرف باتری هنگام پخش موسیقی نیز بخشی دیگر از امکانات صوتی نوا 2 پلاس را تشکیل می‌دهند که کفه‌ی ترازو را به نفع این گوشی در مقایسه با آیفون 7 اپل، کاملا سنگین‌تر می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ۱_ گلکسی اس۸ تراشه های فای داره؟
    (پشتیبانی از صدای ۳۲ بیت و ۳۸۴ کیلوهرتز و aptx و صدای ۳ بعدی و کنسرت و ۷.۱ کاناله و…..رو اونم درحالتهای مختلف داره خوشبختانه?)
    ۲_ صدای hi_res و hifi چه فرقی باهم دارن؟کسی میدونه؟
    ۳_اگه اشتباه نکنم آیفون تراشه هایفای نداره :/…درسته؟