آزمايش سلاح فوق محرمانه ارتش آمریکا شكست خورد

سلاح فوق محرمانه ارتش آمریکا روز گذشته پس از پرتاب از یک فرودگاه پرواز آزمایشی در آلاسکا و با کشف مشکلی در سیستم توسط کنترلگرهای زمینی، تخریب شد.

سلاح پیشرفته فراصوت ، بخشی از طرح ارتش آمریکا برای تولید موشکی است که گفته شده هر نوع هدفی را در هر نقطه از جهان طی چند ساعت از بین می‌برد؛ این سلاح با سرعتی بالغ بر 5600 کیلومتر بر ساعت – پنج ماخ – پرواز می‌کند.

این ماموریت که در ساعت چهار صبح به وقت محلی در مجموعه پرتاب کودیاک آلاسکا انجام شده بود، به منظور جلوگیری از آسیب به ایمنی عمومی لغو شد و هیچ کس در این حادثه آسیب ندید. این سلاح در زمان برخاست منفجر شد و دوباره در مجموعه فرود آمد که آسیب زیادی را به تاسیسات پرتابی وارد کرد.
HTV-2
به گفته مقامات، این سیستم در زمان آزمایش با خود کلاهک نداشت و موشک حامل سلاح پیشرفته فراصوت کمی پس از پرتاب در نزدیکی یک سکوی پرتاب در مجموعه پرتابی کودیاک افتاد.

این موشک که به عنوان تقویت‌کننده سلاح پیشرفته فراصوت کاربرد داشت، در حقیقت یک خودرو glide بود که برای دستیابی سریع به هدف طراحی شده است. این طراحی یکی از چندین طرحی است که توسط ارتش آمریکا و تحت برنامه حمله جهانی سریع و معمولی آزمایش شده است.
151832_109423495_darpa-falcon_625
اولین پرواز آزمایشی این سلاح در 17 نوامبر 2011 انجام شد که در آن، از هاوایی به جزیره مرجانی کواجالین در اقیانوس آرام جنوبی پرواز کرد.

آزمایش روز دوشنبه برای ارتقاء آزمایشات، مدلسازی و شبیه سازی‌های زمینی قبلی طراحی شده بود.

این گلایدر با قدرت سفر در سرعت فراصوت به مقصد کواجالین پرتاب شد و قرار بود مسیر 5600 کیلومتر را در کمتر از یک ساعت طی کند.
2705_tmb_328253347_Flight-Overview-slide-UPDATED-as-of-29-Jul-11
این یک شکست برای برنامه آمریکا محسوب می‌شود که برخی تحلیلگران آن را بخشی از یک رقابت تسلیحاتی با چین خوانده‌اند که در ماه ژانویه یک سیستم فراصوت را آزمایش کرده بود.
1409045474565_8
ریکی الیسون، بنیانگذار شرکت غیر انتفاعی اتحاد حمایتی دفاع موشکی اظهار کرد، تصور نمی‌کند شکست روز دوشنبه به پایان یافتن این برنامه منجر شود چرا که این ماموریت بسیار مهم بوده و فناوری نویدبخشی دارد.
1409045474455_7
سلاح پیشرفته فراصوت توسط آزمایشگاه ملی ساندیا و ارتش آمریکا ساخته شده است و شامل یک بدنه glide (بدون موتور)‌ بر روی یک سیستم تقویت‌کننده سه مرحله‌ای با سوخت جامد موسوم به STARS (سیستم هدف استراتژیک) نصب شده بود.

منبع : dailymail

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*