قابلیت Portrait Lighting

بررسی قابلیت Portrait Lighting دوربین آیفون ایکس ؛ عکسبرداری به سبک اپل

یکی از جذاب‌ترین موارد معرفی شده در رویداد دیروز، قابلیت Portrait Lighting دوربین آیفون ایکس (iPhone X) بود. اما این قابلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

در آیفون 7 پلاس شاهد ویژگی جالبی به اسم Portrait Mode بودیم که باعث می‌شد زمینه عکس شما به طرز هنرمندانه‌ای تار شود و تصویر، جلوه‌ای زیبا پیدا کند. حال به تازگی اپل از اضافه شدن بخشی جدید به این قابلیت در آیفون ایکس (آیفون 10) پرده‌برداری کرده است؛ قابلیت Portrait Lighting (روشنایی پرتره‌ای) نام این ویژگی جدید است و همانطور که از نامش پیداست، میزان روشنایی تصویر شما را دستکاری می‌کند و اثر دراماتیک‌تری بر آن می‌گذارد.

قابلیت Portrait Lighting بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما سوال اینجاست که این ویژگی چه تاثیری در تصویربرداری دارد؟ در تصاویری که در انتهای این مطلب قرار داده‌ایم، به خوبی می‌توانید تاثیرات قابلیت Portrait Lighting را مشاهده کنید (تصاویر یاد شده، به صورت رسمی از سوی اپل منتشر شده‌اند).

همانطور که می‌توانید ببینید، چندین حالت برای قابلیت Portrait Lighting وجود دارد. برای مثال یکی از این حالت‌ها، Studio Light است که میزان روشنایی جهره فرد را بالا می‌برد؛ از طرفی Contour Light با دستکاری سایه‌ها و برخی دیگر از اجزای تصویر، خصوصیات ظاهری شما را بهتر از قبل نشان می‌دهد. می‌توانید شخصا تغییراتی را در حالتی که برای عکسبرداری استفاده کرده‌اید، اعمال کنید؛ حتی پس از گرفتن عکس!

به یاد داشته باشید که حالت‌های قابلیت Portrait Lighting یک فیلتر رنگی ساده نیستند و برای دستکاری تصاویر، از دوربین دوگانه‌ها ویژه گوشی و همچنین سخت‌افزار داخلی آن استفاده می‌کنند.

تصاویر مربوط به قابلیت پورتریت لایتینگ را در ادامه مشاهده کنید: (به خاطر داشته باشید که قابلیت یاد شده هنوز در فاز بتا به سر می‌برد و می‌تواند در آینده بهبودهایی به خود ببیند)

 

حالت Natural Light

 

حالت Studio Light

 

حالت Contour Light

 

حالت Stage Light

 

حالت Stage Light Mono

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*