مرسدس ای ام جی پروژه وان

مرسدس ای ام جی پروژه وان (Mercedes-AMG Project One) در فرانکفورت معرفی شد

مرسدس ای ام جی پروژه وان (Mercedes-AMG Project One) در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی و جزئیات جدیدی از قیمت و مشخصات این ابرخودرو اعلام شد.

مرسدس AMG پیش از رونمایی رسمی خودروی مورد انتظار Project One در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017، جزئیات جدیدی را از این خودروی فوق‌العاده اعلام کرد. بر این اساس، قیمت مرسدس ای ام جی پروژه وان (Mercedes-AMG Project One) برابر 2.72 میلیون دلار یا 2.275 میلیون یورو خواهد بود. این سوپر اسپورت دو نفره دارای ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های فرمول یک در تمامی جنبه‌ها است و قدرت بیش از 1000 اسب بخار و حداکثر سرعت بیش از 350 کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌کند.

مرسدس ای ام جی پروژه وان

این ابرخودرو، حدود یک سال پیش بود که پرده‌برداری شد و از همان روزهای اول، کمپانی مرسدس تاکید داشت که این پروژه منحصربه‌فرد را با استفاده از دانش به کار رفته در خودروهای فرمول یک و با صرفه‌جویی در مصرف سوخت تولید خواهد کرد. لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس بنز در مسابقات فرمول یک نیز در مراسم رونمایی از مرسدس ای ام جی پروژه وان حضور داشت و به همراه دیتر زیچه (Dieter Zetsche)، مدیرعامل دایملر و مرسدس به روی صحنه آمد.

مرسدس ای ام جی پروژه وان

به گفته مسئولان مرسدس ای ام جی، این هایپرکار تنها به تعداد محدود 275 دستگاه تولید خواهد شد و در سه ماهه دوم سال 2019 میلادی به خریداران تحویل داده می‌شود. توبیاس مورس (Tobias Moers) از مرسدس AMG می‌گوید پروژه وان، جاه طلبانه‌ترین پروژه‌ای است که توسط ما تولید می‌شود. مرسدس ای ام جی پروژه وان ، خودرویی شگفت‌انگیز با تکنولوژی‌های بالا است که از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به سیستم رانندگی پلاگین هیبریدی با پرفورمنس بالا اشاره کرد.

مرسدس ای ام جی پروژه وان از پیشرانه 1.6 لیتری 6 سیلندر به همراه توربوشارژ برقی استفاده می‌کند که به چرخ‌های عقب متصل شده و تا مرز 11 هزار دور بر دقیقه پیش می‌رود. این پیشرانه با دو موتور برقی بر روی چرخ‌های عقب هماهنگ شده و در مجموع، قدرت 670 اسب بخار را تولید می‌کند. دو موتور برقی دیگر نیز به صورت مجزا بر روی چرخ‌های جلو قرار گرفته و هر یک از آن‌ها، قدرت 161 اسب بخار را در اختیار قرار می‌دهند. با این حساب، مجموع قدرت خروجی این ابرخودرو نزدیک به 1000 اسب بخار خواهد بود. همچنین شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت خودرو، کمتر از 6 ثانیه اعلام شده است.

مرسدس ای ام جی پروژه وان

دکتر دیتر زیچه در مراسم رونمایی از مرسدس ای ام جی پروژه وان گفت:

محصول جدید مرسدس AMG،‌ بهترین عملکرد و کارایی را نسبت به مصرف سوخت در میان تمامی خودروهای این کلاس ارائه می‌کند. 80 درصد انرژی حاصل از ترمز کردن توسط سیستم الکتریکی در باتری‌های لیتیوم یونی، به وسیله چرخ‌های جلو بازیافت می‌شوند. باتری‌ها در مجموع حدود 100 کیلوگرم وزن دارند و از نظر فناوری، تفاوتی با نمونه‌های موجود در خودروهای فرمول یک در آن دیده نمی‌شود و حتی تا 4 برابر، ظرفیت بیشتری در اختیار قرار می‌دهند. سیستم قوای محرک برقی پروژه وان با ولتاژ 800 ولت کار می‌کند که دو برابر نمونه‌های مشابه در خودروهای هیبریدی فرمول یک از جمله مرسدس F1 W06 است و می‌تواند برای حرکت تا مسافت 25 کیلومتری بدون استفاده از بنزین و تنها با به کار گیری نیروی الکتریکی، انرژی داشته باشد.

مرسدس ای ام جی پروژه وان

بدنه مرسدس ای ام جی پروژه وان از فیبرکربن یک پارچه ساخته شده و آیرودینامیک فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند. چرخ‌های جلو و عقب به ترتیب 19 و 20 اینچ هستند و تایرهای میشلن و مدل پایلوت اسپورت کاپ 2 برای آن انتخاب شده‌اند. همچنین گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده از طریق پدال‌های پشت فرمان به صورت خاص برای این خودرو طراحی شده است.

مرسدس ای ام جی پروژه وان

گالری عکس های مرسدس ای ام جی پروژه وان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عجب قولیه
    ولی خیلی شبیه ماشین های مک لارن شده