ویژگی های آیفون ایکس

معرفی ویژگی های آیفون ایکس (آیفون 10) ؛ پرچمدار اپل وارد می‌شود

ویژگی های آیفون ایکس (iPhone X) یا همان اپل آیفون 10 در مقایسه با نسل های قبلی آیفون بیشتر و جذابت‌تر شده است. در ادامه با معرفی امکانات جدید آیفون ایکس (آیفون 10) همراه گجت نیوز باشید.

احتمالا از دیشب تا الان هزاران مطلب در مورد ویژگی های آیفون ایکس (آیفون 10) اپل خوانده‌اید، با این وجود هرچقدر به این گوشی بپردازیم کم است، چون به هر حال با پیشرفته‌ترین گوشی ساخته شده توسط اپل طرف هستیم. iPhone X با گنجینه‌ای از ویژگی‌های جدیدش که نظیر بسیاری از آن‌ها را قبلا ندیده‌ایم، به راحتی پتانسیل تصاحب تاج و تخت را در بین پرچمداران امسال دارد.

گرچه هنوز 24 ساعت از معرفی آیفون ایکس نمی‌گذرد، اما با توجه به هیجان بالای رویداد دیروز، به احتمال قوی بخشی از ویژگی‌هایی که تیم کوک، کریگ فدیجی و فیلیپ شیلر در مورد این محصول جدید اعلام کردند را از یاد برده‌اید. اگر چنین است نگران نباشید، چرا که قرار است در ادامه به معرفی ویژگی های آیفون ایکس بپردازیم:

بازگشت به ریشه‌ها؛ ادغام فلز و شیشه در بدنه

هرچند همه معتقدند که اپل در طرای آیفون ایکس بسیاری از سنت‌هایش را زیر پا گذاشته، اما با این حال نکته مهم این است که این کمپانی با وفاداری به گوشی‌های قبلی، تصمیم گرفته در استفاده از مواد بدنه به ریشه‌هایش بازگردد. دقیقا همچون گوشی آیفون 4، پرچمدار جدید اپل قرار است از طراحی شیشه‌ای یک‌پارچه با قاب آلومینیومی بهره ببرد. البته شباهت‌های بین ویژگی های آیفون ایکس با آیفون 4 همینجا به پایان می‌رسد!

شیشه به کار رفته در بدنه آیفون 10 توسط مقداری فولاد و مس تقویت شده و به همین دلیل است که دیشب اپل با صراحت، به آن لقب با دوام‌ترین شیشه به کار رفته در گوشی‌های هوشمند را داد. اسمارت فون جدید اپل قیمت بالایی دارد (999 دلار) با این حال آن‌قدر ویژگی جذاب دارد که می‌تواند خیلی‌ها را برای خرید خودش ترغیب کند.

نمایشگری بدون حاشیه

گوشی آیفون ایکس با نسبت 81.23 درصد نمایشگر به بدنه، در کنار گوشی‌هایی مثل نوت 8، ال جی وی 30، اسنشال فون و شیائومی می میکس 2 به دارای کارآمدترین نمایشگر بدون حاشیه بازار است. آیفون ایکس با وجود داشتن نمایشگری بزرگ (5.8 اینچ) در قسمت جلویی، تفاوت چندانی (از لحاظ اندازه) با آیفون ‌8، آیفون 7، ‌آیفون 6 اس و آیفون 6 ندارد.

نمایشگر بی‌حاشیه آیفون ایکس باعث شده که دیگر در این گوشی شاهد دکمه هوم نباشیم، البته جای خالی دکمه هوم به خوبی پر شده است.

دوربینی جدید و بهبود یافته

یکی از مهم‌ترین ویژگی های آیفون ایکس دوربین جدید و قدرتمند آن است؛ پرچمدار امسال اپل از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پشتش استفاده می‌کند که توانایی ثبت تصاویر با کیفیت بالا را دارد و در نرم افزار آن نیز شاهد اضافه شدن فیلترهای رنگی جدید هستیم. دوربینِ زاویه‌باز آیفون ایکس دارای دیافراگمی با قطر f/1.8 است و آن یکی دوربین از دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند. دوربین این گوشی از ISP جدیدی برخودار است که باعث می‌شود بتواند المان‌های مختلف موجود در صحنه‌ای که می‌خواهید از آن تصویربرداری کنید را تشخیص دهد.

از دیگر ویژگی‌های دوربین آیفون ایکس می‌توان به پردازش پیکسل پیشرفته، ثبت گسترده رنگ‌ها، فوکوس خودکار سریع‌تر و تصاویر HDR بهتر اشاره کرد. خب همه این‌ها را گفتیم، این سوال باقی می‌ماند؛ این ویژگی ها چه تاثیری در تصویربرداری برای یک کاربر معمولی دارند؟ همه ویژگی‌های یاد شده در کنار نرم افزار حرفه‌ای دوربین، دست به دست هم می‌دهند و لذت عکس‌برداری را بسیار بیشتر از قبل می‌کنند.

دوربین آیفون ده می‌تواند ویدیوهایی 4K با نرخ فریم 60 ضبط کرده و حتی توانایی این را دارد که با رزولوشن 1080p ویدیوهایی اسلو موشن با نرخ فریم 240 ثبت کند.

حالت پرتره برای دوربین سلفی

در آیفون ایکس، حالت پرتره برای دوربین جلو در اپلیکیشن فیس تایم (FaceTime) هم کار می‌کند. به لطف این قابلیت، شما می‌توانید سلفی‌هایی بسیار زیبا با پس زمینه‌ای تار شده خلق کنید.

تراشه اپل A11 بایونیک

A11 تراشه شش هسته‌ای جدید اپل است که توانایی عملکرد آیفون ایکس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را در سطح بسیار بالایی قرار داده است. این تراشه با داشتن چهار هسته بهره‌وری و دو هسته اجرایی تا 70 درصد سریع‌تر از تراشه A10 به کار رفته در گوشی آیفون 7 است. شدیدا منتظر عرضه آیفون ایکس هستیم تا تراشه آن را زیر ذره‌بین ببریم و درستی یا عدم درستی ادعای اپل را اثبات کنیم؛ چون به هر حال پیشرفت 70 درصدی از یک نسل به نسل بعد، رقم سرسام‌آوری به نظر می‌رسد. به لطف همین تراشه قدرتمند است که فیس آی دی آیفون ایکس به راحتی آب خوردن اجرا می‌شود.

فیس آی دی (FaceID)

عدم وجود دکمه فیزیکی هوم و قابلیت محبوب تاچ آی دی در ابتدا کمی ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد؛ اما اپل خلا بوجود آمده را به خوبی با سیستمی جدید به نام فیس آیدی برطرف کرده است. فیس آی دی با بهره‌گیری از یک مجموعه حسگر در قسمت جلویی گوشی، نقشه صورت شما را با جزئیات دقیق برای خود ترسیم می‌کند؛ این سیستم با استفاده از بیش از 30 هزار نقطه بر روی چهره‌تان، آن را ترسیم می‌کند. این قابلیت جدید که گفته شده ضریب خطای کمتری نسبت به تاچ آی دی دارد، یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی های آیفون ایکس به شمار می‌رود. از این قابلیت در هنگام استفاده از اپل پی هم می‌توانید بهره گیرید.

چه چیزی بهتر از رتینا است؟ تنها سوپر رتینا!

نمایشگر سوپر رتینای آیفون ایکس در یک کلام خارق‌العاده است؛ این صفحه‌نمایش 5.8 اینچی از نوع اولد است و محدود رنگی P3 را دارد. همچنین گفته شده این نمایشگر رزولوشن 2436×1125 را به نمایش می‌گذارد، از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و کنتراستش 1,000,000:1 است.

اسپیکرهای استریو قدرتمندتر

آیفون ایکس اساسا از همان اسپیکرهایی که سال گذشته در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دیدیم استفاده می‌کند، اما فرق مهمی با آن دارد؛ اسپیکرهای آیفون X حدود 25 درصد قدرتمندتر هستند.

قابلیت جذاب واقعیت افزوده

گرچه این قابلیت جدید انحصاری آیفون ایکس نیست و قرار است بر روی تمامی دستگاه‌ها با عرضه آی او اس 11 در دسترس قرار گیرد، اما قطعا استفاده از آن در این گوشی بهتر خواهد بود. به لطف این قابلیت جدید، اموجی‌های متحرک -که اصطلاحا به نام انیموجی شناخته می‌شوند- به بخش اموجی اضافه می‌شوند. از طرفی قرار است بازی‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی نیز برای این قابلیت منتشر شوند.

بلوتوث 5.0

آیفون ایکس با دارا بودن بلوتوث نسخه 5 می‌تواند فایل‌ها را دو برابر سریع‌تر از دستگاه‌هایی که بلوتوث 4.2 دارند، انتقال دهد.

شارژ سریع

به لطف قابلیت شارژ سریع آیفون ایکس، شما می‌توانید در عرض تنها 30 دقیقه، 50 درصد از باتری گوشی را پر کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من فقط منتظرم ببینم چندوقت دیگه گوگل چیکارمیکنه..منتظر پیکسل هااای جدیدم میمونم

    • گوگل گوشی هاش خوبه اما توو ایران این سری های قبلیش قیمتاش خیلی گرون بود … این سری جدیدا که دیگه خدا بخیر کنه … عصر عصره تکنولوژی و گرونیه !!!