حالت Portrait Lighting

آیفون های جدید با استفاده از حالت Portrait Lighting تصاویری هوشمندانه می‌گیرند

دوربین آیفون های جدید اپل از حالت Portrait Lighting برخوردار است. این ویژگی، در واقع نورپردازی تصاویر پرتره شما را در لحظه تنظیم خواهد کرد تا بتوانید با سه حالت مختلف نورپردازی، تصاویری جذاب همانند دوربین‌های حرفه‌ای ثبت کنید.

دوربین های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل (Apple iPhone 8 & iPhone 8 Plus) شبیه به نسل پیشین خود هستند و آیفون ایکس (Apple iPhone X) نیز به دنباله‌ی مدل پلاس آیفون از یک سیستم دوربین دوگانه عمودی بهره می‌برد. در حالی که سخت افزار دوربین‌ها تغییر دراماتیکی را نداشته است، اما در اینجا برخی از قابلیت‌های جدید نرم افزاری جذاب وجود داد که به این محصولات طراوت می‌بخشند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حالت Portrait Lighting است. با بهره گیری از مزیت قابلیت مالتی فوکوس دوربین، آن می‌تواند شما را از پس زمینه جدا کرده و مات‌تر از آن چه که پیش‌تر بود کند، اما آن حالا از هوش مصنوعی برای بررسی خطوط صورت شما و نوری که به آن تابیده خواهد شد استفاده می‌کند.

افکت‌های حالت Portrait Lighting

به طور مثال، برای تصاویر مشابه شما می‌توانید از افکت‌های مختلفی نظیر «نور طبیعی»، «نور کانتور» و یا «نور استیج» استفاده کنید. شما یک عکس می‌گیرید، دوربین دوگانه و ISP (پردازشگر سیگنال دیجیتال) صحنه را درک می‌کنند، آن‌ها یک نقشه‌ی عمقی می‌سازند و نور تابیده شده بر روی صورت شما را تغییر می‌دهند. آن‌ها فیلتر نیستند، تحلیل‌های در لحظه هستند.

حالت Portrait Lighting

اپل متعهد شده است که از این سیستم‌های هوش مصنوعی داخل یک چیپ برای استفاده همراه با پلتفرم واقعیت افزوده ARKit‌ و سایر ملزومات نیز استفاده شود و از آن همراه با دوربین بتوان برای هوشمندانه‌ترین انتخاب استفاده کرد. در واقع هوش مصنوعی به کار رفته، باعث می‌شود که حاصل کار عکس‌هایی مصنوعی در دنیای واقعی نباشد و حالت Portrait Lighting عملا یک ویژگی بسیار مفید محسوب شود.

دوربین‌های جدید آیفون‌های اپل همچنین به لطف یک ISP جدید که بخشی از چیپست A11 Bionic است، می‌تواند تصاویری به مراتب سریع‌تر بگیرد. این آی اس پی پردازش پیکسل‌ها را بهبود بخشیده، رنگ‌های بیشتری می‌تواند ضبط کند، سرعت فوکوس را افزایش داده و قابلیت جدیدی به نام کاهش نویز Hardware-Enabled Multi-Band را نیز افزوده است که می‌تواند به شما کمک کند در شرایط نوری بد تصاویری عالی بگیرید. آیفون 8 تصاویر پرتره شگفت انگیزی را می‌گیرد و حالا جزئیات بیشتری، حتی افکت بوکه طبیعی‌تر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در بخش فیلمبرداری نیز پیشرفت‌هایی حاصل شده است و اینک شما می‌توانید ویدیوهایی 4K‌ با نرخ 60 فریم بر ثانیه گرفته و یا تصاویر سوپر اسلوموشن 240 فریم بر ثانیه‌ای با کیفیت Full HD تهیه کنید. در اینجا یک بخش فیلمبرداری جدید به نام «واقعیت افزوده» نیز به چشم می‌خورد. از آنجایی که ویدیو بخش کلیدی پلترم ARKit اپل است، می‌تواند به توسعه دهدگان کمک کند تا این تکنولوژی را خیلی بهتر از گذشته در اختیار کاربران قرار دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*