احتمال عرضه ساعت هوشمند اپل با همکاري اينتل

می دانیم که شرکت اپل در ۲ سال گذشته از نوعی تکنولوژی بلوتوث ۴ در دستگاه های خود استفاده می کند که کاربرد زیادی هم نداشته و تقریبا هیچ لوازم جانبی هم برای استفاده از این تکنولوژی وجود ندارد، ولی آخرین شایعات خبر از تولید دستگاهی مهم توسط اپل می دهد.

اپل در همکاری با اینتل (که عجیب هم به نظر می رسد) قصد تولید ساعتی هوشمند با سیستم عامل آی او اس را دارد که از صفحه نمایشی ۱.۵ اینچی OLED و از نوعی پوشش شیشه ای (ITO (indium tin oxide بهره خواهد برد. این ساعت هوشمند قرار است تا نیمه اول ۲۰۱۳ وارد بازار گردد.

نکته قابل توجه این است که با توجه به سابقه اپل در تولید محصولات جدید این موضوع می تواند واقعیت داشته باشد. تقریبا ۳ سال از عرضه آیپد و ۶ سال از زمان عرضه آیفون می گذرد و زمان خوبی است تا اپل محصول دیگری را روانه بازار کند. این موضوع اکنون در حد شایعه است و بهتر است بیشتر منتظر بمانیم تا خبر های تکمیلی دراین باره منتشر شود. به هر حال تحلیلگرانی همچون Piper Jaffray’s Gene Munster نیز عرضه ساعتی هوشمند از طرف اپل را منتفی نمی دانند.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که با وجود شرکت  ARM چرا اینتل باید به عنوان گزینه ای برای همکاری در نظر گرفته شود وقتی که ARM قدرت و کارایی بیشتری را برای اپل خواهد داشت. شرکت سونی نیز قبلا به تولید ساعت هوشمند اقدام نموده است که آن را در ابتدا با قیمت ۱۰۹ دلار عرضه کرده بود ولی اکنون کاهش قیمتی حدودا ۲۰ دلاری را تجربه کرده است. آنچه مشخص است این است که اپل حتی در هنگام معرفی نیز مبلغی بیش از ۱۰۰ دلار را برای هر واحد درخواست خواهد نمود.

آیا شما نیز احتمال عرضه ساعت هوشمند شرکت اپل را جدی می دانید؟ چه قابلیت هایی را برای آن پیش بینی می کنید؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*