اپل آیفون ایکس

اپل آیفون ایکس (Apple iPhone X) معرفی شد ؛ محصولی منحصربه‌فرد در دنیای آی او اس

اپل آیفون ایکس (Apple iPhone X) سرانجام به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی موبایل جدید اپل آیفون ایکس آشنا می‌شویم.

اپل برخلاف سایر شرکت‌ها شدیدا تلاش می‌کند از به بیرون درز کردن اطلاعات مربوط به محصولات آتی خود جلوگیری کند، به همین دلیل عطش ما برای رونمایی آیفون جدید این شرکت به مناسبت دهمین سالگرد معرفی نخستین آیفون به دست خود استیو جابز، روز به روز بیشتر می‌شد. از آیفون ایکس که گل سرسبد گوشی‌ های جدید اپل است به عنوان یک سوپر پرچمدار یاد می‌کنند! اما چرا؟

اپل برای نخستین بار به جمع شرکت‌های پیرو طراحی بدون حاشیه پیوست، به همین دلیل در اپل آیفون ایکس شاهد یک نمایشگر لبه به لبه هستیم که از هر طرف تا کناره‌ها کشیده شده‌ است. تنها در بالاترین قسمت صفحه نمایش یک بریدگی وجود دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی و سایر سنسورها است. تیم کوک پرچمدار جدید اپل را به این صورت تعریف کرد:

اپل آیفون ایکس

طی دهه اخیر، ما با نوآوری پشت نوآوری به جلو حرکت کردیم تا به امروز رسیدیم. در این زمان محصولی ارائه می‌کنیم که آن سوی هوشمندی بوده و از هر زمان دیگری خلاقانه‌تر است.

در پنل پشتی و جلویی اپل آیفون ایکس شاهد به کار رفتن شیشه هستیم. در اطراف آن نیز از استیل ضد زنگ استفاده شده است. گزینه‌های رنگ محصول در حال حاضر خاکستری و نقره‌ای هستند. تراکم پیکسلی نمایشگر 5.8 اینچی اپل آیفون ایکس از تمامی آیفون‌هایی که تا به امروز دیده‌ایم بیشتر است. اپل این نمایشگر دارای رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل و دارای تراکم پیکسلی 458 پی‌پی‌آی را یک سوپر رتینا (Super Retina) نام نهاده است.

همچنین برای اولین بار در صفحه نمایش یک گوشی آیفون از پنل OLED استفاده شده است. همانند آیفون 8، در اپل آیفون ایکس نیز تکنولوژی نمایش True Tone وجود دارد. این گوشی موبایل از خیلی جهات منحصربه‌فرد است و ویژگی‌‌های آن در هیچ یک از آیفون‌های پیشین اپل دیده نمی‌شود.

در اپل آیفون ایکس برای اولین بار کلید فیزیکی هوم حذف شده است که البته با توجه به طراحی بدون حاشیه آن دور از انتظار نیست. این دکمه جای خود را به یک ژست حرکتی داده است و کاربر باید انگشتش را از پایین نمایشگر به بالا بکشد.

البته اپل همانند سایر گوشی‌سازان، بعد از حذف کلید فیزیکی هوم و آواره شدن حسگر اثر انگشت‌، اپل تاچ را به پنل پشتی منتقل نکرده و به طور کلی قید این سد امنیتی برای احراز هویت را زده است.

اپل آیفون ایکس

سد امنیتی جدید اپل آیفون ایکس فیس آیدی نام دارد و این بار به جای تاچ (لمس) کاربر، از فیس (صورت) وی برای احراز هویت استفاده می‌کند. این یک تکنولوژی خاص بوده و بعد از اسکن 3 بعدی چهره کاربر، آن را به خاطر می‌سپارد. دقت این تکنولوژی به حدی است که ادعا می‌شود فیس آیدی اپل آیفون ایکس قادر است شبیه‌ترین دوقلوها را تشخیص دهد.

فیس آیدی یک سیستم بازیابی اطلاعات را با دوربین جلویی و همچنین یک سنسور دارای قابلیت افکندن پرتو نور به صورت کاربر ترکیب می‌کند تا به این ترتیت حتی در زمان عدم وجود نور کافی نیز بتواند چهره وی را به درستی تشخیص دهد.

اپل آیفون ایکس

اپل برای اطمینان از نحوه کارکرد فیس آیدی به منظور جایگزینی کامل آن با تاچ آیدی، حتی یک موتور عصبی اختصاصی برای آن توسعه داده است که بر اساس یک تراشه دو هسته‌ای سفارشی‌سازی شده کار می‌کند. این موضوع سبب می‌شود تشخیص صحیح چهره کاربر در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

برخلاف آن چیزی که کاربران تصور می‌کنند، فیس آیدی اپل آیفون ایکس به مراتب از تاچ آیدی ایمن‌تر است. اپل مدعی است شانس باز شدن احتمالی قفل دستگاه با نگاه کردن یک فرد غریبه به فیس آیدی، 1 در 1 میلیون است! متد جدید احراز هویت اپل با اپل پی و دیگر اپلیکیشن‌های آی او اس، که تاکنون از تاچ آیدی برای تامین امنیت استفاده می‌کردند، سازگاری دارد.

اپل آیفون ایکس

در بالاترین بخش نمایشگر اپل آیفون ایکس یک بریدگی دیده می‌شود. حین پخش ویدیو و تماشای عکس، محتواها به کناره‌های این بریدگی کشیده خواهند شده که کمی تعجب‌آور است. البته تا زمان استفاده مستقیم از پرچمدار جدید اپل نمی‌توانیم درباره آزاردهنده بودن یا نبودن این موضوع اظهار نظر کنیم.

اکنون کاربر باید برای دسترسی به کنترل سنتر آی او اس، انگشت خود را از گوشه بالا و سمت راست نمایشگر به پایین بکشد. برای کاربرانی که سال‌هاست به استفاده از گوشی‌های آیفون عادت کرده‌اند، این موضوع در ابتدا کمی آزاردهنده خواهد بود.

اپل آیفون ایکس

برخلاف شایعات که تصور می‌شد دوربین اپل آیفون ایکس مرز 12 مگاپیکسل را رد خواهد کرد، در پشت این دستگاه شاهد یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی هستیم که به تثبیت‌کنندگی نوری تصویر دوگانه مجهز شده است.

به گفته اپل، هر دو سنسور در مقایسه با قبل بزرگتر بوده و نسبت به همیشه سریعتر عمل می‌کنند. گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی و سنسور تله فوتو دوربین اپل آیفون ایکس به ترتیب f/1.8 و f/2.4 است.

بین دو سنسور، که این مرتبه به صورت عمودی کنار هم قرار گرفته‌اند، یک فلاش LED به کار رفته که میزان نوردهی آن در مقایسه با محصولات پیشین دو برابر بیشتر است. اپل آیفون ایکس همچنین به اسپیکرهای استریو مجهز شده است.

اپل آیفون ایکس

تراشه اپل A11 که این شرکت حین رونمایی آیفون 8 آن را معرفی کرد، مغز متفکر آیفون ایکس را نیز تشکیل می‌دهد. این چیپست شامل دو گروه از پردازنده‌ها است؛ یک گروه دو هسته‌ای بوده و برای پردازش‌های سنگین در نظر گرفته شده است. گروه دوم دارای چهار هسته بوده و حین اعمال عادی، کنترل را به دست می‌گیرد.

AirPower نامی است که اپل برای تکنولوژی شارژ بدون سیم خود انتخاب کرده است. البته پد AirPower از سال آینده برای خرید در دسترس خواهد بود.

اپل آیفون ایکس

اپل آیفون ایکس علاوه بر شارز بی‌سیم، از تکنولوژی LTE Advanced و همچنین تکنولوژی در دست توسعه بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر هیچ گجت مجهز به بلوتوث 5.0 در بازار یافت نمی‌شود، به همین دلیل درباره وجود یا عدم این استاندارد فعلا تفاوتی وجود دارد.

نسخه پایه دارای 64 گیگابایت ظرفیت داخلی اپل آیفون ایکس به قیمت 999 دلار به فروش خواهد رفت. هنوز قیمت آیفون ایکس دارای 256 گیگابایت ظرفیت داخلی مشخص نیست. پیش خرید محصول از بیست و هفتم اکتبر (پنجم آبان) آغاز شده و ارسال گوشی به سوم نوامبر (دوازدهم آبان) موکول خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. ایفون مخصوصاسیکس اس پلاس که ازش استفاده میکنم ومقایسه بااندرویدکه سابق داشتم ایفون بسیارگوشی عالی وبی نقص هستش من به دوستانی که اندرویداستفاده میکنن توصیه میکنم برای یک مدت ازایفون استفاده کنن اونوقت متوجه مزیتهای این گوشی فوق پیشرفته خواهندشدمن که دیگ عمراسراغ اندرویدنمیرم خدایی من قبلا هم‌میگفتم اندرویدبهتره ولی عمرادیگ سراغش برم سرعت دقت زیبایی همچیش یک سرکردن ازسانسونگ بالاتره

  2. عالی هستش ما که راضی هستیم

  3. من خریدم همه چیش فوق العادس حرف نداره

  4. اینقد که ملت ایران رو برندهای گوشیشون تعصب دارن خود اپل و سامسونگ ندارن خخخ

  5. فازتون چیه از این حرف
    داداچ موقعی بیا از اپل بد بگو که پولشو داشته باشی بخوای بخری
    ن که یه گوشی سامسونگ ١ میلیونی ته تهش ٢ میلیون بگیری دستت از اپل بد بگی
    ????

  6. الان دارى تعریف میکنى یا انتقاد
    هیچ گوشى به پاى اپل نمیرسه
    مخصوصا ایکسش

  7. خخخخ داداچ اشتباہ میزنی تویی کہ دارے از اپل میگی حتم دارم تو دستت نگرفتی

  8. من تادیروز عشق نوت بودم ولی با معرفی آیفون ۱۰ نظرم واقعا عوض شد اپل از تکنولوژی های فوق العاده ای استفاده کرده که انصافا نوت ۸ جلوش هیچی نیست میخواستم نوت۸ بگیرم ولی صبر میکنم آیفون ۱۰ بیاد

  9. این گوشی عالیه میخرمش

  10. درود بر کینگ اسمارت فون جهان

  11. دوربین عقبش منو یاد جلوپنجره پیکان جوانان میندازه

  12. ی گوشی چرت مسخره ک همه چیشو از شرکتای دیگه کپی کرده
    طراحی گرد جای سنسوراشم مسخره ترین چیزیه ک تا الان دیدم

    • بله بالاخره اولین نفر پیدا شد ک اپل رو زبر سوال ببره و اون رو کپی کار خطاب کنه????آپل هرچی داره از خود ش داره و تقلیدی توش نیست اینو درک کن

      • داداش سری به شکایتهایی که شرکت ها ازش کردن و محکوم شد اپل بزن تا بفمی که اپل هر چی داره یا خریده یا کپی کرده و باج داده یا کپی کرده و جریمه داده
        ولی از حق نگذریم پشت گوشی با اون لنزش خیلی قشنگ شده…خخخخخ

    • ببین باید این حرف رو بزنى پولشى ندارى بخرى پشت سرش حرف میزنى
      بهتر از سامسونگ هاى تو که