تولید پژو 2008

افتتاح صوری خط تولید پژو 2008 ؛ کراس اوور جدید ایران خودرو هنوز به تولید نرسیده است

بر اساس آمار تولید خودرو در پنج ماه ابتدایی سال، افتتاح خط تولید پژو 2008 در ایران خودرو تنها جنبه تبلیغاتی داشته و تاکنون این خودرو به تولید انبوه نرسیده است.

با نگاهی به آماری که از عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی در پنج ماه اخیر منتشر شده به این نتیجه می‌رسیم که خودروی پژو 2008 با وجود تمام تبلیغات پسابرجامی، هنوز هم در ایران به تولید نرسیده است. این در حالی است که ایران خودرو باید محصول جدید خود را در ماه جاری به برخی خریداران تحویل دهد و با شرایط فعلی به نظر می‌رسد خریداران باید حالا حالاها منتظر بمانند.

در حالی که نیمی از سال 1396 می‌گذرد، بررسی عملکرد خودروسازان داخلی نشان می‌دهد که افتتاح خط تولید پژو 2008 به عنوان اولین خودروی پسابرجامی، تنها جنبه تبلیغاتی داشته و تا پایان مردادماه سال جاری، این کراس اوور فرانسوی در ایران تولید نشده است.

طبق آمار منشر شده از تولید خودرو در پنج ماه ابتدایی سال 1396، تنها 4 دستگاه خودروی پژو 2008 در ایران خودرو تولید شده که نشان دهنده تعداد خودروهای مونتاژی در زمان افتتاح خط تولید این محصول پسابرجامی بوده است. در واقع از زمان افتتاح این خط تولید تاکنون، دیگر هیچ فعالیت خاصی در آن رخ نداده است.

خط تولید پژو 2008 در اردیبهشت امسال توسط رئیس جمهور در ایران خودرو افتتاح شد

اوایل اردیبهشت‌ماه بود که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، خط تولید پژو 2008 را به عنوان نخستین خودروی خارجی پسابرجام در ایران خودرو افتتاح کرد. در آن زمان اعلام شد که این محصول به زودی به صورت انبوه تولید و روانه بازار می‌شود. خردادماه نیز شرکت ایران خودرو، پیش فروش پژو 2008 را انجام داد که حواشی زیادی را هم به دنبال داشت. این اقدام بدون اعلام قیمت نهایی خودرو صورت گرفت اما پس از اعلام برخی نارضایتی‌ها، هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد که خودروهای تحویلی در مرحله اول با قیمت 98 میلیون و 900 هزار تومان به مشتریان ارائه می‌شود. طبق بخشنامه پیش فروش پژو 2008، قرار بود بخشی از خودروهای پیش فروش شده در ماه جاری یعنی شهریور 96 به خریداران تحویل داده شود اما قطعا شاهد بدقولی ایران خودرو در این زمینه خواهیم بود.

وضعیت تولید خودرو در پنج ماه اول امسال نشان می‌دهد که در این مدت در مجموع 578 هزار و 759 دستگاه خودرو در کشورمان تولید شده که رشد 18.9 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل تجربه کرده است. آمار تولید انواع خودرو در مرداد امسال نیز به 143 هزار و 644 دستگاه رسید که نسبت به مرداد 95 معادل 22.2 درصد رشد داشته است.

تولید پژو 2008

شرکت ایران خودرو در پنج ماه ابتدایی امسال، 278 هزار و 336 دستگاه از تولید انواع خودرو سهم داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.5 درصد رشد داشته و شرکت سایپا نیز 240 هزار و 636 دستگاه خودرو در پنج ماه اول سال تولید کرده که نشان دهنده رشد 21.2 درصدی این خودروساز داخلی نسبت به مدت مشابه در سال 95 است.