اپلیکیشن های ایرانی

وزیر ارتباطات در مورد حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور و گوگل پلی استور توضیح داد

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، توضیحاتی را در مورد حذف اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی استور ارائه داد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در مورد حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی استور بیان کرد که امروزه تا حدود زیادی از مارکت‌های اندرویدی خارجی بی نیاز شده‌ایم. البته اگر به دنبال بازارهای بین‌المللی هستیم، این محدودیت‌ها بازار بین‌المللی ما را دچار مشکل می‌کند. بنابراین باید این هشدار را جدی بگیریم و تلاش کنیم تا در حوزه موبایل و کسب و کارهای نوپا، استراتژی مناسبی داشته باشیم.

اپلیکیشن های ایرانی

آذری جهرمی به حذف اپلیکیشن های ایرانی توسط شرکت‌های آمریکایی اپل و گوگل اشاره کرد و گفت:

در دنیا به خصوص در کره جنوبی، نظام‌هایی برای رفع وابستگی مطلق به اندروید و گوگل وجود دارد و ما نیز آن را در دستور کار خود گذاشته‌ایم. این موضوع بسیار استراتژیکی است و نمی‌توان یک شبه در مورد آن تصمیم‌گیری کرد. باید همه جوانب را بررسی کنیم و تمام حوزه‌های توسعه‌ای را ببینیم و با احتیاط کامل این حوزه را مطالعه کنیم تا فکری کلیدی در این حوزه داشته باشیم. تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که در زندگی مردم اختلال به وجود بیاورند و تصمیمات به ظاهر خوب ما نباید به گونه‌ای باشد که زندگی مردم تحت تاثیر شعارهای خوب ما قرار بگیرد و مختل شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد که تحریم جدیدی از سوی کنگره آمریکا صادر نشده اما رفتار دولتمردان آمریکا این نگرانی را برای شرکت‌های آمریکایی به وجود آورده که در صورت وجود تعاملات مالی باید تحت بازرسی‌های وزارت خزانه‌داری قرار بگیرند. بنابراین محدودیت‌ها و بازنگری‌هایی در این حوزه ایجاد کرده‌اند.

اپلیکیشن های ایرانی

وی همچنین در مورد محدودیت‌های داخلی برای فعالیت کسب و کارهای نوپا و اپلیکیشن های ایرانی عنوان کرد که جهاد اقتصادی در حوزه اشتغال، همین جوانانی هستند که در این حوزه در حال فعالیت هستند و کسب و کارهای نوپا می‌توانند مشکل بزرگ اشتغال را در کوتاه مدت حل کنند. برخی از کسب و کارهای نوپا برای تعدادی از کسب و کارهای سنتی مزاحمت ایجاد می‌کنند و ما نمی‌توانیم نسبت به کسب و کارهای سنتی هم بی تفاوت باشیم. کسب و کارهای سنتی نباید مقابل تکنولوژی قرار بگیرند و نیاز به یک ساماندهی در این حوزه داریم. ما باید هر کجا که می‌توانیم کمک کنیم و نگاه حمایتی داشته باشیم چرا که حمایت از کسب و کارهای نوپا به رفع مشکل بزرگ بیکاری کمک می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*