چالش نهنگ آبی

چالش نهنگ آبی و 8 حقیقت تکان دهنده در مورد این بازی شیطانی

چالش نهنگ آبی مدتی است بر سر زبان‌‌ها افتاده است. اکنون می‌خواهیم حقایقی درباره بازی نهنگ آبی عنوان کنیم تا سطح آگاهی کاربران باز هم افزایش پیدا کند.

چالش نهنگ آبی یک بازی جدید نیست و ظهور آن به سال 2013 برمی‌گردد، اما در این چهار سال هیچ‌وقت همچون چند هفته گذشته به موضوعی داغ تبدیل نشده بود. افزایش تعداد قربانیان در چند کشور همچون هند سبب شد زنگ خطر امکان گسترش آن به سایر کشورها به صدا در بیاید. خوشبختانه در کشور ما، آگاهی کاربران سبب شد هیچ‌کس به دام بازی نهنگ آبی نیفتد.

متاسفانه برخی کاربران تاثیر ترفندهای روانشناسانه را شوخی گرفته و خود را از انسان‌هایی که به دام این بازی افتاده‌اند متفاوت می‌دانند، به همین دلیل با وجود اطلاع از خطرات چالش نهنگ آبی باز هم درصدد هستند به نحوی به آن دسترسی پیدا کنند. کنجکاوی بی‌جا و حس خود برتر بینی بدون دلیل، سر خیلی از انسان‌ها را در طول تاریخ به باد داده است و هیچ‌کدام یک از ما نیز استثنا نیستیم.

چالش نهنگ آبی

از طرفی دیگر تلاش برای دانلود بازی نهنگ آبی توسط کاربران، زمینه را برای سو استفاده برخی افراد و مخصوص هکرها باز گذاشته است. برخی افراد با ایجاد فایل‌های مخرب و دارای ویروس با پسوندهای apk و یا ipa آن را به عنوان بسته نصبی چالش نهنگ آبی برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس به خورد کاربران داده‌اند. می‌توان پیش‌بینی کرد چنین برنامه‌هایی، دسترسی‌های زیادی را طلب می‌کنند.

کاربری که کنجکاوی درباره چالش نهنگ آبی چشم و گوشش را بسته است، بدون توجه به این موارد هر بسته نصبی دارای نام “Blue Whale” را دانلود کرده و حین نصب، تمامی دسترسی‌های طلب شده را به آن می‌دهد، بدون توجه به اینکه در حال وارد کردن هکرها به گوشی هوشمند و یا تبلت خود است.

خودکشی

هدف ما از انتشار چند مطلب درباره بازی نهنگ آبی افزایش سطح آگاهی است؛ بیشتر ضربه‌هایی که انسان در طول تاریخ خورده به خاطر نداشتن دانش کافی است و این موضوع در عصر اطلاعات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین از آنجایی که بیشتر قربانیان چالش نهنگ آبی نوجوانان هستند، یکی از کاربران هدف ما برای آگاه‌سازی والدین است تا با کسب اطلاعات بیشتر درباره آن، با مشاهده کوچکترین حرکت، افتادن فرزند خود در دام بازی نهنگ آبی را متوجه شوند.

حقایقی درباره چالش نهنگ آبی

حقیقت #اول# نام «نهنگ آبی» به خاطر رفتار شبیه به خودکشی این حیوان عظیم‌الجثه به آن اطلاق شده است. یکی از اتفاقات بسیار اعجاب‌آور طبیعت که هنوز پرسش‌های بی‌جوابی درباره آن وجود دارند، پدیده به خشکی نشستن نهنگ‌های آبی است که نشان از خودکشی آن‌ها دارد.

حقیقت #دوم# بر اساس گزاش‌ها، شروع بازی در سال 2013 و از روسیه بوده است. عبارت “F57” که در برخی از بخش‌های بازی دیده می‌شود، یکی از نام‌های گروهی با نام «گروه مرگ» در شبکه اجتماعی روسی زبان VKontakte است. اکنون این گروه در چندین کشور دیگر دنیا نیز پراکنده شده است.

حقیقت #سوم# چالش نهنگ آبی یک نرم افزار و اپلیکیشن قابل دانلود نیست. همانطور که از نام آن پیداست، با یک چالش رو به رو هستیم که متاسفانه افراد دارای مشکلات روحی و روانی همچون مازوخیسم (خودآزاری) و یا افسردگی حاد را درگیر خود می‌کند.

چالش نهنگ آبی

در واقع همانند چالش سطل آب یخ که چند سال قبل شدیدا محبوب شد، این بازی نیز به شبکه‌های اجتماعی وارد شده و افراد مستعد را به چالش فرا می‌خواند. به همین دلیل اغلب نوجوانان که دوست دارند خودشان را به دیگران و مخصوصا خودشان ثابت کنند، برای اثبات نترس بودن وارد آن می‌شوند.

حقیقت #چهارم# در چالش نهنگ آبی طی 50 روز، 50 وظیفه به کاربر محول می‌شوند. اگر کاربر بعد از اتمام هر مورد، از نتیجه کار عکس نگرفته و برای اصطلاحا مدیر بازی ارسال نکند، مجوز دسترسی به سایر مراحل را پیدا نمی‌کند.

حقیقت #پنجم# در آخرین مرحله چالش نهنگ آبی کاربر مجبور به خودکشی می‌شود. تمامی مراحل توسط یک مدیر دنبال شده و از برآورده شدن آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود. اعمال بازی شامل دیدن فیلم‌های ترسناک، گوشی دادن به موسیقی‌های وحشتناک و لطمه زدن به اعضا و جوارح خود همچون بریدن لب و حک کردن یک شکل بر روی بازو است.

چالش نهنگ آبی

حقیقت #ششم# فیلیپ بوکین (Philipp Budeikin) یک دانشجوی روان‌شناسی بود که از دانشگاه اخراج شد. وی ادعای ساخت بازی چالش نهنگ آبی را مطرح کرده است. طبق اخبار، نخستین خودکشی به خاطر چالش نهنگ آبی در سال 2015 اتفاق افتاد.

حقیقت #هفتم# این فرد گفته هدفش از ایجاد بازی چالش نهنگ آبی، تمیز کردن جامعه با مجبور کردن افراد بدون فایده برای آن به خودکشی بوده است.

حقیقت #هشتم# در سال 2016 و در روسیه، بازی نهنگ آبی شدیدا بین نوجوانان به محبوبیت رسید و سبب شد چندین خودکشی غیر مرتبط با آن نیز گزارش شود. البته این محبوبیت زمانی زیاد شد که یک خبرنگار، با تهیه یک مطلب جنجالی، چندین خودکشی‌ غیر مرتبط را به چالش نهنگ آبی ارتباط داد.

بازی‌های کامپیوتری زیادی وجود دارند که سبب ترشح آدرنالین در بدن می شوند. اجرای برخی از آن‌ها با استفاده از هدست واقعیت مجازی حتی تبدیل به تجربه‌ای وصف‌نشدنی می‌شود. البته، خوشبختانه چالش نهنگ آبی در ایران در دسترس نیست، اما توصیه ما برای بیرون آوردن شما از فکر دستیابی به آن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

64 دیدگاه

  1. ولی بیشترِ آهنگهاش خوبن ..

  2. سلام خیلی بازی بدیه یکی لز دوستای من 2ماه پیش خودشو از پل نصف راه تبریز انداخت بعد توگوشیش این بازیو پیدا کردیم

  3. من هم یه بازی ساختم .سگ قهوه ایی
    1.پارس کن
    2.فحاشی کن
    3.دعوا کن
    4.گوشت خام بخور
    …الا بعد .مرحله اخر جلو ماشین پارس کن و در برو تا نیومده *****.خودم سانسور کردم.خخخ.خنیدم.

  4. فیلتر شکن روشن کنید بعد بروید دانلود کنید

  5. به نام خدا . هر کی میخواد بازی کنه باید بره تو فضای دیپ وب . ولی من اینو نگفتم که خبر مرگ سازنده برید بازی کنید . زبون نفهما اون موسیقی هایی که میدن گوش بدین همش دارای امواجه یعنی بعد چند مدت دیگه عملا مغزت ماله خودت نیست . بهفم !!!!!!!!!!1 دیپ وب جای شوخی و فضولی نیست اگه تو دیپ وب فقط یه کلیک اشتباه کنید پیشنهاد میکنم فیلم saw رو ببینید تا بفهمید چه بلاهایی سرتون نمیاد بلکه هزاران بار بدترش رو سرتون میارن .
    ختم کلوم ( لاتی شد )

  6. اقا این بازیو بزارید ناموسا هرچی ادمه بدرد نخوره بمیره نفس راحت بکشیم
    من خودم اول از همه میفرستم واسه رفیقم بازی کنه
    تا میتونید تبلیغات کنید جا اینکه اسم بازیو خراب کنین

  7. سلام علیکم دوستان گرامی
    ازتون درخواست دارم و خواهش میکنم برای یافتن حقیقت وافشای حقیقت برای زندگی متعالی و پیشرفت از حق دفاع کنید با حق باشید و از انسان ها وانسانیت دفاع کنید وبرای اینکار باید زنده بمونید وسالم تموم حقیقت دنیا که اگه میخوای زندگی متعالی داشته باشید همینه مارو تنها نذارید انسانیتو ترک نکنید

  8. یکی از رفیقام عکس از اجزا و جوارح بدنش میفرستاد،:))))) روم نمیشه بگم کجا،اونام نمیزاشتن بره مرحله بعد،مرده بودیم از خنده،ولی به من نگفت تو کف موندم حال ادمیناشو بگیرم،کسی نیست بفرسته گیم و باقالیا

  9. منم یه مدت میخواستم بازی کنم
    اما دیدم نه!! حال ندارم بخام بازی کنم
    هوای شیراز بدجوری تاثیر گذاره??
    اونایی هم که اومدن دوتا دم و باز دم کردن
    دیگه برنگشن 😐

  10. من یک بازی دارم اسمش سگ گرسنه 1قلاده ببندید2 دم بخرید به خود وصل کنید3 دندان خود را باعمل دراز کنید4بازبان بیرون نفس بکشید این برای کسانیه که نهنگ بازی میکنن

  11. خداکنه بازی نهنگ سبز هم اختراع شه
    همه سربازا اونو نصب کنن بعد یهو خدمت تموم شه:|
    جمع کنین باو این مسخره بازیارو
    وحید خزایی عقلش بیشتر از کساییه که این چالشو انجام میدن

  12. منم یه بازی ساختم اسمش نهنگ خاکیه.اول یه نیم کیلو خاک پیدا میکنی.خاکه خوب.بعد عکس یه نهنگ رو خاکا میکشی.بعد خاکا رو یه جا جمع میکنی میریزی تو سرت.والا بخدا وقتی آدم واسه یه جامعه به این بزرگی و تنوع نتونه هیچ خاصیتی داشته باشه باید خاک بریزه تو سرش خاااااااک.اصن مگه میشه هیچ خاصیتی نداشت؟مگه داریم؟من دیگه حرفی ندارم 😐

  13. ناموسا فاز این دانشجو چی بوده اخه بگوکونده اگر دانشجو درستی بودی نمینداختنت بیرون والا به خدا من جای اون بودم خودم سر به نیست میکردم.

  14. سلام به همگی منم تازه شنیدم این بازی خیلی خطرناکه لطفاهرکسی اگه خودش برای خودش مهم نیست لااقل به فکرخونوادش باشه خواهش میکنم دنبال این چیزانرین میخواستم همینوبگم ممنون

    • خانومی وقتی یکی بخواد بازی بکنه هیچکس نمیتونه جلوشی بگیره بعدش اینترنت جای برای همه این برنامه ها بازی گذاشته تا مردم سرگرم این بدبختی ها بشن.

  15. اگه میدونستیم دستهای پنهان جهان صهیونیزم برای نسل کشی انسانها و بخصوص صاحبان ادیان چه آیتمهای نرم و نامحسوسی رو رایگان در اختیار مردم قرار میدن، هیچ وقت خودمون رو قربانی نقشه های بی نقصشون نمیکردیم، نهنگ آبی که تابلو ترین نقشه شونه.

  16. یه بازیم هست به اسم نهنگ طوسی به این صورت که ۵۰ روز توی هوای تهران میای بیرون، روز آخر اگه هنوز نمرده باشی خودت خودتو می‌کشی.
    الان روز ۱۵مه?

  17. اقا این بازیو از کجا میشه دان کرد؟!

  18. اقا این بازیو از کجا میشه پیداش کرد؟!

  19. اینکه برای اثبات خودت بخوای همچین کارهایی رو به فرمان شخص دیگه ای انجام بدی در حالی که میدونی تهش هم ممکنه به خودت صدمه جدی ای بزنی جز اثبات حماقتت چیزی نیست.
    اینکه بخوای از این راه با کسی کل کل کل کنی یا فکر کنی که نیروی مافوق بشری داری و از قواعد آدمیزادی به دور هستی هم که احمقانه هست. قدرت و توانایی انسان محدود هست و همه مون نقطه ضعف هایی داریم که دیگران میتونن باهاش بهمون آسیب بزنن و هیچ کس نیروی ماورایی یا خاصی نداره که مصون از آسیب روحی یا جسمی باشه واقع بین و منطقی باشین
    اگر افسردگی داری و دنبال راهی برای پایان دادن به زندگیت هستی در بدترین شرایط با دو هفته دارودرمانی شروع به بهود میکنی و با چند ماه درمان میتونی کاملا خوب بشی
    اگر مازوخیسم داری یا از هیجان زیاد خوشت میاد هم راه های دیگه ای برای ارضای این مسائل هست و بازم لازم نیست آدم کاری رو بکنه که تهش احتمال مرگ توش هست
    ما همه مون داریم بازی میکنیم نه بازی نهنگ آبی که داریم بازی خطرناک تر و بزرگتری رو تو زندگیمون انجام میدیم هر انتخاب و حرکتی که توی زندگی انجام میدیم میتونه به سود یا ضررمون باشه میتونه خیلی هیجان داشته باشه میتونه خیلی کسل کننده باشه میتونه مارو به جایی برسونه که زبانزد باشیم میتونه مارو به قهقرا ببره. زندگی خودتون رو که سراسر میتونه هیجان و انتخاب های با اراده خودتون باشه دست یک نفر غریبه که میدونین جز شر نیتی برای شما نداره ندین. مختار عمل کنین حتی اگه انتخاب میکنین که زیر سلطه و فرمان پذیر دیگری باشین زیر سلطه کسی باشین که کمک دهنده به شما باشه و بالاتر ببرتتون نه که باعث سقوطتتون بشه.
    برنده بازی اون کسیه که شهامت زندگی و مواجه شدن با همه بالا و پایین رفتن هاشو داره

  20. حاجی من میخوام بازی کنم بعد خودمو نکشم هرهر بخندم عکس بگیرم بفرسم ضایع شن پجوری دان کنم اصلا فرنامه هست فایل نصبیه چیه؟؟

  21. اتفاقا منم براتون یه بازی ساختم به نام شاسگول های خوشمزه مرحله اول باید بازی باب اسفنجی بازی کنین مرحله دوم باید تا لنگ ظهر بخوابین وگرنه محکوم به خوردن ۲۰بستنی میشین مرحله سوم براتون کارتون و اهنگ های خاله قزی میفرستم و… بازیه باحالیه دانلودش کنین

  22. جدا از این بحثا از هدف شخص خوشم اومد
    “تمیز کردن جامعه با مجبور کردن افراد بدون فایده” (در نگاه اول)
    (البته هدف جامعه انسانی اینه که انسان رو تکامل بده)

  23. سلام خواهش میکنم بگین من چحوری باید بازی کنم
    لطفااااا؟تورو خدا بگین نسخه ی اصلیشو پیدا نکردم
    خوش به حال اون دوتا دختر اصفهانی
    منم میخوام خواهش میکنم راهنمایی کنید

  24. مراحل فیلم ترسناک وایستادن ونشستن برلبه پشت بام ازنظر روانشناسى براى آماده کردن فرد براى خودکشى است
    درضمن طرف خیلى دیوونه بوده که اینکارو کرده

  25. آقا یه سوال نبرید بازی میکنید برسید مرحله 50چی بهتون میدم پول میدن تا منم بازی کنم

  26. منم یه بازی ابداع کردم اسمش الاغ ابیه هرکسی که به مرحله 500برسه میتونه نهنگ ابی رو شروع کنه
    مرحله 1 . یونجه میل بفرمایید
    مرحله 2 . پالان مبارک فراموش نشه
    مرحله 3 . خود را افسار کنید
    مرحله 4 . عر عر بفرمایید
    و….
    هرکسی که بازی رو نصفه نیمه ول کنه از مقام شامخ الاغی محروم میشه و من میام تیکه پارش میکنم .

  27. میگم یه سوال واسم پیش اومده اینایی که اگه بازی رو ادامه ندی میان میکشنت خیلی پولدارن عایا؟ویزای همه کشور هارو دارن بیان بکشن عایا؟مثلا از روسیه هلک و تلک پا میشن بلیط میگیرن میان ایران میرن تو شهرستانا روستاها ادم میکشن بعد خیلی شیک برمیگردن میرن مملکتشون سوغاتی هم میبرن عایا؟ببین یه فسقل بچه اخراجی چطوری با ابروی روانشناسا بازی میکنه ها جدای از شوخی لطفا دیگه یادبگیرین با روانشناس در ارتباط باشین مخصوصا اگه نوجونتون خیلی هیجانی هست و از رفتارای نا صحیحش نگرانی دارین این فرهنگ که رفتن پیش روانشناس مال دیوونه هاست رو از بین ببرین مواظب بچه هاتون باشین

  28. واقعا عالیییییییییه،من ک خیلی خیلی دوس دارم بازی کنم،فقط نمیدونم از کجا این بازیو گیر بیارم.

    • من در جواب نه تنها به تو بلکه به همه میگم . این یک شوخی نیست! باید کمی سعی کنیم علم و دانش رو دست کم نگیریم.هیچ انسانی روی کره زمین نسبت به دیگران برتری ندارد .بزار خیالتون رو راحت کنم سر و کار ما با علم و دانش است. و هیچ عاقلی با علم ودانش نمی جنگه. من از هیچ کس انتظار ندارم که به تو صیه های بنده حقیر گوش کند فقط تنها خواهی که دارم اینه که عزیزان کمی بیشتر در مورد حرفام فکر کنید .امیدوارم همیشه سالم متن درست باشید?

    • واقعا جای تاسفه فاطی خانوم این همه ادم دارن میگن غیر معقوله بعد شما با ذوق میگین منم میخوام
      اصلا اندکی عقل دارین
      کی میخواین به خودتون بیاین

  29. کسی که عقل داشته باشه سمت این بازی نمیره.

  30. الان داعش گردن میگیره????

  31. یک بازی احمقانه با یه سری احمق که برا نشون دادن برتری یا ترس از یه تحدید که خودمان میدونیم هیچ ….. نمی تونن بخورن خودشونو به فنا میدن من 15 سالمه و تنها چیزی که ازش میترسم بابامه و مدیر مدرسم

  32. من الان مرحله 50 بازی هستم. دارم میرم بالای ساختمان.بدرود

  33. بنام خدامن نهنگ ابی هستم میام جرواجرتون میکنم

  34. منم دوست دارم بازی کنم ولی نمیتونم اصل بازیشو پیدا نمیکنم برعکس همه که میگن بازیش بدرد نخوره اتفاقا نظر من خلاف نظر اوناست

  35. منظور از من یکی از رفیق هایم است که نمیخواستم نامش را ببرم

  36. من خودم بازی میکنم به نظرتون ادامه بدم‌؟

  37. من روسه زندگی میکنم و یکی از دوستام از این چالش استفاده میکنه
    به حرف های من توجهی نداره و به بازی ادامه میده
    فعلا در مرحله فیلم های ترسناکه
    شماهم لطفا خودداری کن

  38. راستی این فقط یه نمونه کوچیکه همیشه باید حواستون به همه چیز باشه و به کوچیک بودن توجه نکنید چون اونا با تکنیکای تدریجی و برنامه ریزی شده و با تحقیقات کار می کنن???

  39. این چالش مسخره هم شده موضوعی برای جوونا…مطمئنا کسی ک این چالش مسخره رو ابدا کرده ی روانی و احمقی بیش نبوده متاسفم برای اینجور ادما که هم خودشونو گیراوردن و هم مردمو…

  40. بسیار بدرد نخور هست.

  41. سلام چجوری باید نهنگ ابی رو دانلود کنم