فرمانداری کالیفرنیا: خرید و فروش ماری جوانا به وسیله پهپاد ممنوع است!

فرمانداری کالیفرنیا: خرید و فروش ماری جوانا به وسیله پهپاد ممنوع است!

مسئولین ایالت کالیفرنیا آمریکا به تازگی در اقدامی عجیب، خرید و فروش ماری جوانا (Marijuana) و جابه‌جایی این ماده مخدر را به وسیله پهپاد، ممنوع اعلام کردند.

ایده‌ی انتقال اشیا و رساندن مرسولات مختلف به دست خریداران با استفاده از پهپاد‌ها، کمی بعد از اختراع و توسعه‌ی این فناوری بسیار کاربردی به ذهن خلاق فعالان تکنولوژی خطور کرد. از زمان مطرح‌شدن این ایده تاکنون استفاده از پهپاد برای تحویل مواد غذایی، وسایل ورزشی، اجناس خریداری‌شده از فروشگاه‌های اینترنتی مانند شرکت آمازون و موارد مختلف دیگر، موردتوجه قرار گرفته است که مطمئنا فروش ماری جوانا هم در میان این استفاده‌ها قرار دارد.

اما به تازگی اداره کنترل کانابیس (Bureau of Cannabis Control) کالیفرنیا با وضع قوانین جدیدی در قالب مقررات امنیتی مصرف کانابیس برای استفاده‌های پزشکی و تفریحی بزرگ‌سالان (MAUCRSA)، خرید و فروش ماری جوانا و همچنین تحویل این ماده را به وسیله پهپادها ممنوع کرده است؛ این اقدام در فاصله زمانی نسبتا کوتاهی پس از قانونی شدن مصرف ماری جوانا در ایالت کالیفرنیا اتفاق افتاد.

فرمانداری کالیفرنیا: خرید و فروش ماری جوانا به وسیله پهپاد ممنوع است!

در جزئیات قانون تصویب‌شده آمده است که محصولات کانابیس باید در وسایل نقلیه و تریلرهای تجاری جابه‌جا شوند و استفاده از وسایل پرنده، وسایل آبی، راه‌آهن، پهپاد، دستگاه‌های جابه‌جایی انسانی (مانند دوچرخه) و وسایل اتوماتیک برای جابه ‌جایی ماری جوانا و مشتقات آن غیرقانونی است.

جالب است بدانید که استارتاپ‌هایی مانند MDelivers و Eaze وعده‌ی تحویل دادن ماری جوانا به وسیله‌ی پهپادها را به مشتریان خود داده بودند و قصد داشتند که سفارش‌هایشان را به کمک جدیدترین تکنولوژی‌ها و با قیمتی به مراتب کمتر به دست خریداران برسانند، اما با وجود قانون وضع‌شده دیگر امکان چنین فعالیت‌هایی در ایالت بزرگ کالیفرنیا برای این گونه کمپانی‌ها وجود ندارد.

بر اساس مقررات جدید، فروش ماری جوانا تنها باید توسط خرده‌فروش‌های دارای مجوز رسمی انجام شود و وسیله‌ی مورداستفاده برای تحویل سفارش هم باید از نوع موتوری و به غیر از موارد ذکرشده در بالا باشد. وسیله نقلیه به کار رفته در فرآیند فروش ماری جوانا هم باید دارای جی‌پی‌اس بوده تا فروشنده از موقعیت بسته خود در تمامی مراحل فروش و تحویل آگاه باشد. همچنین، در بخش دیگری از مقررات جدید به وضوح ذکر شده است که فروشنده محصول حق استفاده از این ماده مخدر را در طول فرآیند فروش ندارد!

فرمانداری کالیفرنیا: خرید و فروش ماری جوانا به وسیله پهپاد ممنوع است!

کالیفرنیا بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکاست و بر اساس برآوردهای انجام‌شده، صنعت قانونی کانابیس در این ایالت در حدود 5 میلیارد دلار ارزش دارد. مجوزهای توزیع، ساخت آزمایشگاه، فروش ماری جوانا و سایر فعالیت‌های تجاری مربوط به این ماده از اولین روز سال آینده میلادی به صورت رسمی صادر خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*