بررسی امکانات صوتی نوا 2 پلاس برای شیفتگان موسیقی؛ قابلیت صدای سه بعدی و چیپ Hi-Fi

با امکانات صوتی نوا 2 پلاس برای شیفتگان موسیقی آشنا شوید

بعد از عرضه‌ی هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus) مدیران این برند موفق تاکید کردند که نسل جوان، مخاطبان اصلی این گوشی هستند. در ادامه قصد داریم امکانات صوتی نوا 2 پلاس که برای طرفداران دنیای موسیقی جذاب خواهد بود را بررسی کنیم.

قطعا سازندگان بلندگوهای غول‌پیکر می‌توانند با فراهم کردن ده‌ها ماژول مختلف و فیلترهای لایه‌ای در محصولاتشان، کیفیت فراتر از تصوری را در اختیار خریداران خود قرار دهند، اما در دنیای موبایل، این موضوع کاملا متفاوت است. شما یک فضای محدود برای اجرای فناوری‌های خود در اختیار دارید و مصرف انرژی باتری نیز اهمیت بسیار بالایی در جلب نظر مخاطب دارد.

اینجاست که امکانات صوتی نوا 2 پلاس به عنوان یک گوشی میان رده از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود. سازندگان این دیوایس چیپ های-فای سری AK4376A را برای آن انتخاب کرده‌اند که حذف اعوجاج صدا، هارمونی‌ها، نویزها و دیگر موارد زائد، نتیجه‌ی این تصمیم درست است.

بررسی امکانات صوتی نوا 2 پلاس برای شیفتگان موسیقی؛ قابلیت صدای سه بعدی و چیپ Hi-Fi

این تراشه که به صورت سفارشی توسط کمپانی AKM تولید شده است، از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ ۳۲ بیتی با بازدهی بسیار بالا بهره می‌برد و حداکثر فرکانس نمونه‌برداری ۳۸۴ کیلوهرتز، از مشخصات اصلی آن به حساب می‌آید؛ چیپ‌های های-فای (مخفف عبارت High Fidelity) صدای خروجی را به واقعی‌ترین حالت ممکن نزدیک می‌کنند و در اسمارت فون جدید هواوی نیز این تراشه، افزایش سطح شفافیت، واقعی بودن و به اصطلاح حجم‌دار کردن صدا را بر عهده خواهد داشت.

با امکانات صوتی نوا 2 پلاس دیگر نیاز به کنسرت رفتن نخواهید داشت!

بررسی امکانات صوتی نوا 2 پلاس برای شیفتگان موسیقی؛ قابلیت صدای سه بعدی و چیپ Hi-Fi

آزمایشگاه تخصصی هواوی طی یک همکاری مشترک با با انستیتوی آواشناسی کشور آلمان، تعدادی از برترین متخصصان الگوریتم‌های صوتی از سراسر جهان را گرد هم آورد و در نتیجه‌ی این طرح تحقیقاتی عظیم، الگوریتم انحصاری HUAWEI Histen برای بهبود کیفیت صدا و ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد برای علاقه‌مندان موسیقی، به امکانات صوتی نوا 2 پلاس افزوده شد.

هواوی هیسن از ۱۰ الگوریتم متفاوت تشکیل شده که مهمترین آنها برای پردازش صدا و پخش آن در فضایی سه بعدی به کار می‌رود. صدای سه بعدی یکی از جذاب‌ترین امکانات صوتی نوا 2 پلاس است که می‌تواند تفاوت مهمی در تجربه‌ی موسیقیایی کاربران ایجاد کند. اما این قابلیت چه تغییری در صدای خروجی ایجاد می‌کند؟

زمانی که هدفون خود را به گوشی نوا 2 پلاس متصل می‌کنید و پخش موسیقی آغاز می‌شود، با لمس آیکون مخصوص صدای سه بعدی می‌توانید وارد صفحه‌ی تنظیمات مربوط به این قابلیت شوید و آن را فعال کنید. در این صفحه شما قادر خواهید بود فضایی که موسیقی در آن پخش می‌شود را انتخاب کرده و از میان سه گزینه‌ی نزدیک، جلو و حالت واید، یکی را انتخاب کنید. زمانی که شما حالت واید را انتخاب می‌کنید، صدا از فضایی دورتر از گوش‌هایتان پخش می‌شود و همان صدای فراگیری که هنگام حضور در سالن کنسرت تجربه می‌کنید را شبیه‌سازی می‌کند.

گوش کردن به موسیقی در این حالت به خصوص اگر تا به حال آن را تجربه نکرده باشید، حس بسیار جالبی است و علاوه بر این که گوش‌هایتان دیرتر خسته می‌شوند، لذت بیشتری نیز از موسیقی‌های مورد علاقه‌تان خواهید برد. شما همچنین می‌توانید نوع هدفون خود را انتخاب کنید تا بسته به اینکه از هدفون تو-گوشی، هدفون رو-گوشی و یا ایرباد استفاده می‌کنید، پردازش صدای سه بعدی برایتان بهینه شود و تجربه‌ی دقیق‌تری داشته باشید؛ خوش‌بختانه برخلاف برخی از رقبا، نوا 2 پلاس همچنان از جک ۳.۵ میلی‌متر برخوردار است و آمپلی فایر هدفون در کنار نسبت سیگنال به نویز ۱۱۵ دسی‌بل نیز آن را تکمیل می‌کنند.

بررسی امکانات صوتی نوا 2 پلاس برای شیفتگان موسیقی؛ قابلیت صدای سه بعدی و چیپ Hi-Fi

در کنار جک هدفون و پورت میکرو یو اس بی تایپ سی، اسپیکر تک‌کاناله‌ی این گوشی بر روی لبه‌ی پایینی دیوایس قرار گرفته است که حجم صدای قابل قبولی دارد و اگر نخواهید از هدفون استفاده کنید نیز می‌تواند برای پخش موسیقی و افکت‌های صوتی بازی‌ها، نیازتان را برطرف کند.

برای بهترین نتیجه باید به سراغ بهترین‌ها بروید

بررسی امکانات صوتی نوا 2 پلاس برای شیفتگان موسیقی؛ قابلیت صدای سه بعدی و چیپ Hi-Fi

هواوی برای ارتقای سطح تجربه‌ی کاربر از امکانات صوتی نوا 2 پلاس ، به سراغ یکی از برترین متخصصان این حوزه رفته است. پروفسور رینر میلارد (Rainer Maillard) که در سال ۱۹۹۴ جایزه‌ی گرمی بهترین مهندسی صدا برای یک آلبوم کلاسیک را کسب کرده، مسئولیت تنظیم و میکس افکت‌های صوتی اصلی نوا 2 پلاس را بر عهده داشته است. زمانی که تخصص و تجربه‌ی این هنرمند محبوب، چیپ های-فای و الگوریتم‌های صوتی هوشمند را در کنار هم می‌گذارید، به سطحی از کیفیت پخش صدا می‌رسید که نه‌تنها میان‌رده‌های اندرویدی را پشت سر می‌گذارد، بلکه نوا 2 پلاس را به رقیبی سرسخت برای بهترین پرچمداران بازار تبدیل می‌کند.

فناوری وایرلس aptX، یکی دیگر از امکانات صوتی نوا 2 پلاس است که انتقال صدا از طریق بلوتوث را با دو برتری مهم نسبت به روش‌های دیگر به انجام می‌رساند: کیفیت بالاتر و تاخیر بسیار کم‌تر. این به معنای آن است که هنگام تماشای فیلم و انجام بازی، کمترین ناهماهنگی بین صدا و تصویر را مشاهده خواهید کرد؛ قطعا شما دوست ندارید سه دقیقه بعد از اینکه نیروی دشمن را در مدرن کامبت ۵ از بین بردید، صدای تیر خوردن او را بشنوید!

در انتها می‌توان گفت که در کنار طراحی مدرن و قابلیت‌هایی نظیر دوربین سلفی قدرتمند، امکانات صوتی نوا 2 پلاس نیز یکی دیگر از برتری‌های این گوشی نسبت به رقبا را تشکیل می‌دهند و اگر ویژگی‌هایی نظیر پخش صدای سه بعدی به صورت فراگیر، عدم تاخیر هنگام انتقال صدا از طریق بلوتوث، مصرف بهینه‌ی باتری هنگام گوش دادن به موسیقی و شفافیت صدای خروجی برایتان اهمیت دارد، این اسمارت فون را در لیست خرید خود یادداشت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. کیفیت ضبط صداش چطوره؟؟ میشه با سری v ال حی مقایسش کرد؟؟

  2. آقا این مدت بدجوری برای این گوشی تبلیغ میکنید،،????

    • مجتبی جان این مدل یکی از محصولات محبوب بازار ایرانه که احتمالا خیلی از کاربرا قصد خریدشو دارن و میخوان که به طور کامل با تمام جنبه‌های اون آشنا بشن.
      سعی داریم که برای تمام محصولات محبوب چنین مطالبی رو ارائه بدیم.

  3. گلکسی اس 8 هم در هنگام پخش صوت ، صدای فراگیر بسیار عالی داره . در بخش تنظیمات صدا موجوده .
    هنگامی که موسیقی رو با فعال کردن صدای فراگیر اس 8 میشنوید ، از شنیدن موسیقی خیلی لذت میبرید

  4. ممنون از بررسیتون?…
    ولی ای کاااش یه بررسی و مقایسه جانانه از امکانات صوتی پرچمداران بازار داشته باشین….
    بارها و بارها این درخواست رو از خیلی از کاربرا دیدم تو سایتای مختلف فناوری ایران اما دریغ از یه بررسی…(بررسی ای هم اگه هست همش در مورد اسپیکر گوشیاست!…بطور مثال هیشکی نمیاد اینارو قیاس کنه? مقایسه کیفیت و صدای خروجی گوشیها با یک هدفون واحد[مثلا همه پرچمدارارو با یه هدفون سونی mdr 1000x یا سنهایزر تست کنید] …مقایسه و اعلام حداکثر توان و دسیبل سیستم صوتی گوشیهای مختلف در حالت استفاده از یک هدفون واحد …فناوریهای خاص موجود در سیستم صدای هر پرچمدار مثلا htc u11 و iphone 7 و galexy s8plus و xperia xz … )و چندین بررسی دیگه….
    سعی کنید ازین چیزا هم بگین! مثلا بارها واسم سوال بود ک چرا ایفون ۷ و u11 پورت ۳.۵ میلیمتریو حذف کردن؟!….و فک میکردم بهترین تجربه صدایی رو الجی به کاربراش میده و… تا اینکه تو یه بررسی از یه سایت خارجی خوندم که پورت ۳۰۵ میلیمتری آنالوگه و usb دیجیتال!…درنتیجه حذفش عملا باعث میشه که نیازی به مبدل آنالوگ به دیجیتالی که الجی گذاشته نباشه و با اینکار کیفیت صوتی به مراتب بهتررررر از گوشیای نسل قبل این دو کمپانی شده (حالا درست متوجه شدم یا نه رو نمیدونم?کلا جالب بود!خواستم یه مثالی بزنم همین?)….
    بیاین این چیزا رو بررسی کنید…باور کنید واسه خیلیا کیفیت خروجی هدفون و امکانات صوتی خیلی مهمتر از صرفا کیفیت اسپیکره گوشیشونه!!!
    بیاین واسه اولین بارم شده به عنوان اولین سایت ایرانی یه بررسی جانااانه بزارین(یا چند قسمتیش کنید مثلا هر قسمت…بررسی امکانات صوتی یه پرچمدار?)….
    مطمِئن باشین خیلیا منتظر این بررسی خواهند بود…مگه نه بچه ها؟!?
    ببخشید پرحرفی کردم …موفق باشید?

    • با تشکر از توضیح کاملتون حمید جان
      قطعا رویکرد گجت نیوز هم به سمت درخواست‌های کاربران عزیزی مثل شماست و سعی میکنیم حتما بررسی‌های کاملی با شرکت گوشی‌های محبوب و البته تو حوزه‌های مختلف در آینده‌ی نزدیک انجام بدیم.