ضبط مکالمات تلفنی در آیفون

معرفی 5 اپلیکیشن جهت ضبط مکالمات تلفنی در آیفون

برخلاف گوشی‌های اندرویدی، ضبط مکالمات تلفنی در آیفون های کمپانی اپل به سادگی امکان‌پذیر نیست و اکثر کاربران در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند. در اینجا با معرفی 5 برنامه کاربردی همراه ما باشید.

کاربران اندرویدی از گذشته تاکنون مشکلی در بخش ذخیره تماس‌های تلفنی خود نداشته‌اند. حتی در برخی گوشی‌های چینی نظیر شیائومی این قابلیت به صورت پیش‌فرض در بخش تماس‌ها تعبیه شده است. اما به خاطر برخی محدودیت‌های امنیتی محصولات کمپانی اپل، ضبط مکالمات تلفنی در آیفون به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. راهکار این موضوع چیست؟

دلایلی برای ضبط مکالمات 

کاربران معمولا دلایل مختلفی برای انجام این کار دارند. ممکن است بحث مهمی با فردی داشته باشید و بخواهید در آینده به آن رجوع کنید. خبرنگاران نیز گاهی اوقات مصاحبات خود را به صورت تلفنی انجام می‌دهند و ضبط این مکالمات برای آنها بسیار مهم است.

در اپ استور اپلیکیشن‌های مختلفی جهت ضبط مکالمات تلفنی در آیفون اپل قرار گرفته‌اند اما متاسفانه همه آنها به خوبی کارکرد ندارند. به همین خاطر نیز پس از بررسی گزینه‌های مختلف، 5 اپلیکیشن مناسب را در اپ استور شناسایی کردیم که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

توجه: برخی اپلیکیشن‌ها با پرداخت اشتراک ماهانه امکان استفاده نامحدود را برای کاربران فراهم کرده‌اند. با این حال برنامه‌های منتخب اکثرا برای ارائه سرویس به سکه (coin) نیاز دارند که در ادامه پیرامون آنها صحبت می‌کنیم. تمامی این برنامه‌ها نصب رایگان دارند و همچنین دوره آزمایشی را نیز فراهم کرده‌اند. برخی از آنها نیز شامل تبلیغات درون‌برنامه‌ای هستند.

1- اپلیکیشن Call Recorder – IntCall

این برنامه کارکردی مشابه با 4 مورد دیگر در لیست ما دارد و امکان ضبط مکالمات تلفنی در آیفون را برای کاربران مهیا کرده است. از آنجایی که در iOS خبری از قابلیت ضبط مکالمات به صورت پیش‌فرض نیست، این برنامه‌ها تماس را به صورت VoIP از سرور خود با فرد مقابل برقرار کرده و سپس آنها به گوشی شما اتصال می‌دهند و در این بین مکالمه شما ضبط می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که سازندگان این برنامه‌ها قادر به ضبط و شنود مکالمات شما هستند.

در بخش توضیحات این برنامه اولین مورد مربوط به همین موضوع است و سازندگان تاکید کرده‌اند که مکالمات کاربران خود را در سرور ذخیره نمی‌کنند. در اینجا گفته شده فایل مربوطه تنها تا زمان دانلود توسط کاربر بر روی گوشی در سرور باقی می‌ماند.

نحوه استفاده از برنامه بسیار ساده و سرراست است: اپلیکیشن را باز کنید، بخش تماس اولین چیزی است که مشاهده می‌کنید. قابلیت number forwarding در تمامی این 5 اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود، بدین معنا که شماره سیم‌کارت شما بر روی گوشی دریافت‌کننده تماس ظاهر می‌شود. حتی امکان مخفی کردن شماره تماس نیز وجود دارد.

در بخش تماس پیش‌شماره کشور مورد نظر دیده می‌شود و در سمت دیگر اعتبار خرید و برقراری مکالمات. در اینجا می‌توان اعتبارات 5، 10، 19 و 50 دلاری بخرید. همچنین می‌توان هزینه تماس هر دقیقه با کشور‌های دیگر را نیز مشاهده کنید.

ضبط مکالمات تلفنی در آیفون

اگر کاربرد این برنامه شما را به یاد اسکایپ می‌اندازد، باید بگوییم که این اپلیکیشن‌ها در واقع همان سرویس‌های تماس VoIP هستند که قابلیت ضبط مکالمات در آنها قرار گرفته است.

در نهایت چند منو مختلف در انتهای اپلیکیشن تعبیه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به تاریخچه تماس‌ها، تمامی مکالمات ضبط شده و وضعیت اکانت کاربر اشاره کرد. فایل‌های ضبط شده را می‌توان از طریق منوی به اشتراک‌گذاری iOS در اپلیکیشن‌های دیگر نظیر تلگرام ذخیره کرد. تنها نکته منفی این برنامه رابط کاربری قدیمی آن است که هنوز با زبان طراحی مدرن توسعه‌دهندگان همگام نشده است.

2- اپلیکیشن Call Recorder

نام این برنامه و نام سازنده آن هر دو Call Recorder ثبت شده است. برخلاف برنامه قبلی، در اینجا شاهد یک رابط کاربری تمیز و زیبا هستیم. از لحاظ کاربرد و منوهای مختلف تفاوت زیادی بین Call Recorder و IntCall وجود ندارد.

بخش تماس و انتخاب کشور همچون برنامه قبلی طراحی و در دسترس هستند. به جای اعتبار مالی، این برنامه از سکه استفاده می‌کند و این سکه‌ها در واقع یک اعتبار مجازی هستند. هر 100 سکه با قیمت حدود یک دلار به فروش می‌رسد و تماس با کشوری نظیر هند برای هر دقیقه به 15 سکه نیاز دارد (یعنی حدود 15 سنت برای هر دقیقه).

ضبط مکالمات تلفنی در آیفون

البته امکان خرید سکه با تعداد بالاتر و تا 10 هزار نیز فراهم شده است و همچنین اگر قصد پرداخت هزینه ندارید، امکان بدست آوردن سکه با راهکارهای دیگر نظیر نصب اپلیکیشن و دیدن محتوی آنلاین وجود دارد. لیستی جهت نمایش قیمت تماس در کشورهای مختلف وجود ندارد و این مورد را به صورت تکی باید مورد بررسی قرار دهید. قیمت پس از وارد کردن شماره تماس معتبر در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. این برنامه همچنین میزان زمان باقی‌مانده جهت مکالمه را برایتان محاسبه می‌کند.

کیفیت ضبط مکالمات در آیفون با این برنامه مناسب بود و در تست‌ها با مشکلی مواجه نبودیم. تنها مشکلی که با آن برخورد کردیم عدم تماس تلفن با وای‌فای بود، آن هم زمانی که اتصال اینترنت ما هیچ مشکلی نداشت. با این حال مشکلی در برقراری تماس با اتصال 4G نداشتیم.

3- اپلیکیشن WeTalk Pro

رابط کاربری و طراحی این برنامه را نمی‌توان کاملا مدرن و شیک در نظر گرفت، اما در مجموع مشکلی با آن نداشتیم. خرید اعتبار در این برنامه کاملا آسان و سرراست است و متاسفانه برخلاف برنامه قبل خبری از اعتبار آنلاین و سکه نیست. می‌توان یک الی صد دلار اعتبار تهیه کنید و اعتبار را می‌توان از طریق خرید درون برنامه‌ای، PayPal یا AliPay پیگیری کرد.

قیمت تماس با کشور هند در این برنامه حدود 0.025 دلار برای هر دقیقه بود. جهت ضبط مکالمات تلفنی در آیفون با کیفیت بالا این نرخ به 0.035 دلار افزایش پیدا می‌کند. با این حال کیفیت تماس در هر دو حالت در تست‌های ما مناسب بود و تفاوت کیفیت آنچنان محسوس نبود.

ضبط مکالمات تلفنی در آیفون

همچون اپلیکیشن قبل امکان تماس با اتصال وای‌فای برای این اپلیکیشن فراهم نبود و با مشکل مواجه شدیم، اما در حالت اتصال 4G کارکرد برنامه به درستی پیگیری شد. قبل از برقرار شدن تماس ربات برنامه به صورت صوتی میزان دقایق باقی‌مانده اعتبار شما را اعلام می‌کند که در نوع خود بسیار کاربردی و جالب بود.

یک نکته منفی، خاموش بودن حالت ضبط مکالمات در آیفون به صورت پیش‌فرض بود و کاربر باید فعال کردن این گزینه را فراموش نکند. مشکل بعدی مربوط به رابط کاربری برنامه و منوهای پاپ‌آپ متفاوت آن می‌شود.

4- اپلیکیشن Record Phone Conversations

نام اصلی این برنامه نیز Call Recorder است و تنها به جهت عدم گمراه شدن خوانندگان پسوند آن را در تیتر آوردیم. در اپ استور برنامه‌های مختلفی با یک نام مشاهده می‌شوند و این موضوع را می‌توان هم خوب و هم بد ارزیابی کرد. به عنوان مثال کاربران وقتی عنوان Call Recorder را در اپ استور سرچ می‌کنند، لیستی از برنامه‌های مختلف با همین قابلیت نمایش داده می‌شود و حق انتخاب با کاربر خواهد بود.

ضبط مکالمات تلفنی در آیفون

رابط کاربری این برنامه که توسط دیوید کانگ طراحی شده است، به نسبت 3 اپلیکیشن قبلی زیباتر است. استفاده از برنامه در قالب این اینترفیس نیز بسیار ساده و سرراست است. اعتبار مجازی یا همان سکه‌ها در این برنامه نیز به کار گرفته شده‌اند و قیمت هر 100 سکه حدود یک دلار است. در نهایت قیمت تماس هر دقیقه‌ای در کشور هند همان 15 سکه بود.

ضبط مکالمات در آیفون با این برنامه نیز آنچنان متفاوت نسبت به اپلیکیشن‌های بالا نیست. عملکرد برنامه در تست‌های ما مناسب بود اما خود اپلیکیشن در برخی قسمت‌ها باگ داشت.

5- اپلیکیشن TextFun

این برنامه به نسبت موارد قبل هیچ شباهتی به یک سرویس ضبط مکالمات تلفنی در آیفون ندارد (یک گزینه متفاوت و خاص در لیست). دلیل تفاوت مذکور نیز این نکته است که TextFun در واقع یک پیام‌رسان لحظه‌ای است که قابلیت ضبط مکالمات در آن قرار گرفته است.

بهترین رابط کاربری در لیست 5 گانه ما مربوط به همین برنامه می‌شود و از زبان طراحی iOS 11 اپل در برخی قسمت‌های آن استفاده شده است. قابلیت ضبط مکالمه را باید به صورت دستی در بخش تماس برنامه فعال کنید. در این برنامه نیز اعتبار مجازی و سکه‌ای برای کاربران در نظر گرفته شده است و می‌توان سکه‌ها را به صورت خرید مستقیم و یا تماشای محتوی آنلاین دریافت کرد. همچون دیگر برنامه‌ها پکیج 99 سکه‌ای این برنامه حدود یک دلار قیمت دارد. قیمت تماس در هند برای هر دقیقه نیز حدود 7 سکه است.

ضبط مکالمات تلفنی در آیفون

در نهایت از بین 5 اپلیکیشن پیشنهادی ما در این مقاله، گزینه دوم و سوم را به کاربران ایرانی جهت ضبط مکالمات تلفنی در آیفون پیشنهاد می‌کنیم. از آنجایی که خیل عظیمی کاربران علاقه‌ای به خرید مستقیم اعتبار از برنامه‌های خارجی ندارند، امکان دریافت سکه در دو برنامه مذکور با تماشای محتوی آنلاین (تبلیغات) و یا روش‌های دیگر فراهم شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام
    از هنگام درج این مقاله تا کنون تغییری در سیستم ضبط مکالمات بوجود نیامده تا بتوان مثل امدروید ضبط مکالمات کرد؟
    با تشکر

  2. صدا ظبط کن جهت ایفون