فیس آیدی آیفون ایکس

فیس آیدی آیفون ایکس چگونه راه‌اندازی می‌شود؟ (ویدیو)

فیس آیدی آیفون ایکس قرار است تبدیل به یک سد امنیتی محکم برای گوشی موبایل جدید اپل شود. حالا با نحوه کار سیستم تشخیص چهره آیفون 8 می‌شویم.

اگرچه از آیفون ایکس یا همان آیفون 8 هنوز اخبار موثقی در دسترس نیست، اما با زیر و رو کردن آی او اس 11 که نسخه بتای آن از مدت‌ها قبل در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته، می‌توان به بخش زیادی از قابلیت‌های آن پی برد. یکی از توسعه‌دهندگان کنجکاو توانسته اطلاعاتی درباره نحوه راه‌اندازی سیستم فیس آیدی آیفون ایکس به دست بیاورد که بسیار جالب است.

بهترین آیفون سال 2017، که قرار است به مناسب فرا رسیدن دهمین سالگرد رونمایی نخستین آیفون مجهز به قابلیت‌هایی ویژه باشد، برای اولین بار به یک نمایشگر OLED مجهز می‌شود. به همین دلیل برخی افراد همچون آقای مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، آیفون جدید را OLED آیفون نامیده‌اند. این صفحه نمایش در چهارچوب یک بدنه دارای طراحی بدونه حاشیه گنجانده خواهد شد.

فیس آیدی آیفون ایکس

از آنجایی که طراحی بدون حاشیه به معنی عدم امکان قرارگیری دکمه فیزیکی در پنل جلویی است و از طرفی اپل نتوانسته تکنولوژی قرارگیری حسگر اثر انگشت (تاچ آیدی) زیر نمایشگر را پیاده‌سازی کند، باید به سراغ راهکار دیگری باشد. راهکار امنیتی اپل، توسعه یک دوربین سلفی پیشرفته است که با اسکن 3 بعدی چهره کاربر، از آن به عنوان یک سد امنیتی استفاده خواهد کرد؛ این سیستم فیس آیدی نام دارد.

دقت فیس آیدی آیفون ایکس بسیار بالاست

با این سیستم تشخیص چهره، دوربین دستگاه قادر به بازگشایی رمز و دادن دسترسی استفاده از آن و همچنین احراز هویت برای استفاده از اپل پی خواهد بود. به این ترتیب، هر برنامه‌ای که پیش از این از تاچ آیدی به منظور صدور مجوز دسترسی استفاده می‌کرد، می‌تواند فیس آیدی آیفون ایکس را جایگزین آن کند. به عقیده بسیاری، خرید شرکت RealFace توسط اپل نقش بزرگی در توسعه این قابلیت ایفا کرده است.

برای فعال‌سازی فیس آیدی کاربر باید از زاویه‌های مختلف چندین سلفی از صورت خود بگیرد. گفته می‌شود سیستم تشخیص چهره شرکت RealFace بسیار دقیق است. در واقع این سیستم یک نقشه 3 بعدی از صورت کاربر ایجاد می‌کند که به منزله افزودن چندین لایه امنیتی به منظور محافظت از گوشی خواهد بود. تکنولوژی RealFace به حدی دقیق است که حتی می‌تواند بین شبیه‌ترین دوقلو‌ها تمایز قائل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*