خورشید

اگر قسمت کوچکی از خورشید را به زمین بیاوریم چه اتفاقی می افتد؟

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که اگر قسمت کوچکی از خورشید را به زمین بیاوریم چه اتفاقی می افتد؟ این انیمیشن سناریوهای احتمالی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد!

منظومه شمسی ما سیارات جذاب و منحصر به فردی را در خود جای داده است. اما در پاره‌ای از اوقات احساس می‌شود که ما انسان‌ها جذابیت و صلابت خورشید را نادیده می‌گیریم. خورشید به عنوان عنصر مرکزی منظومه شمسی ، به واقع مهم‌ترین شگفتی سامانه خورشیدی ماست. اما سوالی که در این مطلب مطرح می‌شود این است که اگر قسمت کوچکی از خورشید را به زمین بیاوریم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

یکی از فعالان وب‌سایت یوتیوب با نام کاربری “Kurzgesagt” یک ویدیوی انیمیشن را در این باره به اشتراک گذاشته که شما را با این سناریوی فرضی به شکل دقیق‌تری آشنا خواهد ساخت. این انیمیشن در نوع خود بسیار عالی و کم نظیر است؛ از این جهت توصیه می‌کنیم که تماشای آن را از دست ندهید.

به طور خلاصه می‌توان گفت که آوردن قسمت کوچکی از خورشید به زمین شما را خوهد کشت! اما باز هم اگر این سناریو را به طور دقیق‌تر بررسی کنیم، این مسئله به عوامل دیگری نیز بستگی دارند. اگر شما قسمتی از کروموسفر خورشید را به عنوان نمونه انتخاب کرده باشید، بخت با شما یار است؛ چرا که این نمونه عمر زیادی نداشته و تراکم آن میلیون‌ها برابر نسبت به هوای زمین کمتر است و همین امر سبب می‌شود که در همان لحظات اولیه نمونه ما از هم بپاشد. اما از آنجا که هوا می‌تواند خلأ را پر کند، یک موج ضربه‌ای با فشار بسیار بالا تولید می‌شود و در صورتی که شما بیش از حد به آن نزدیک باشید احتمالا خواهید مرد!

لایه بعدی خورشید که فوتوسفر نام دارد، نور خیره‌کننده‌ای را از خود ساطع می‌کنند که آسمان را به طور کامل در بر می‌گیرد. نمونه انتخابی فوتوسفر برای آوردن به زمین نیز تراکم کمتری نسبت به هوا دارد، اما به علت حرارت بالا از هم متلاشی نمی‌شود. در عوض، روشنایی که در زمین ایجاد می‌شود 1 میلیون برابر حالت عادی است! یک نمونه بسیار کوچک از فوتوسفر برای سوزاندن یک آزمایشگاه کامل کفایت می‌کند. مسلما در این سناریو نیز اگر در نزدیکی این نمونه قرار گرفته باشید، احتمالا کشته خواهید شد!

انتخاب یک نمونه از منطقه رادیواکیتیوی خورشید، قسمت جالب توجه این انیمیشن به شمار می‌رود. با فرض اینکه این نمونه را در آزمایشگاهی با شرایط مشابه در خورشید قرار داده باشیم، این نمونه به سرعت فشار خود را از دست می‌دهد و در پی این رویداد، یک واکنش هسته‌ای رخ خواهد داد. لازم به گفتن نیست که در این سناریو، علاوه بر آزمایشگاه، کل شهر و یا استان محل سکونت شما نیز به کلی نابود خواهند شد!

آخرین سناریوی موجود، انتخاب نمونه‌ای از هسته خورشید است. همانطور که احتمالا می‌توانید تصور کنید این سناریو وقایع بسیار فاجعه‌بار تری را نسبت به حالات پیشین در پی خواهد داشت!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*