نیسان لیف 2018

نیسان لیف 2018 (Nissan Leaf) معرفی شد؛ هاچ بک تمام الکتریکی با فناوری‌های پیشرفته

سرانجام نسل جدید هاچ بک تمام الکتریکی نیسان Leaf با فناوری‌های پیشرفته معرفی شد. در این مطلب، مشخصات و ویژگی‌های نیسان لیف 2018 (Nissan Leaf) را بررسی می‌کنیم.

سرانجام نیسان لیف جدید (Nissan Leaf) معرفی شد تا پرفروش ترین خودرو الکتریکی دنیا وارد نسل دوم خود شود. طراحی جدید این خودرو بیشتر از همه جلب توجه می‌کند. یکی از نقاط ضعف نسل قبلی، طراحی نه چندان مناسب آن بود و حالا شرکت خودروسازی نیسان تغییرات چشمگیری را به وجود آورده و ایرادات نسل قبل را پوشانده است. حالا نیسان لیف تا حد زیادی به دیگر محصولات نیسان شباهت دارد.

نیسان لیف 2018

در نیسان لیف 2018 از زبان طراحی جدید این کمپانی استفاده شده است. از جمله ویژگی‌های این زبان طراحی می‌توان به جلوپنجره وی شکل و چراغ‌های عقب بومرنگی شکل اشاره کرد. چراغ‌های جلوی کشیده و طراحی شناور ستون C از دیگر شاخصه‌های طراحی این هاچ بک الکتریکی به شمار می‌روند. در مجموع، نیسان لیف 2018 از طراحی بالغ‌تر و جذاب‌تری نسبت به نسل قبلی برخوردار است.

تغییرات طراحی به داخل کابین خودرو هم کشیده شده و فضای داخلی نسل جدید نیسان لیف نیز دارای ظاهر کاملا جدید و البته ساده و مرتب است. کابین خودرو با وجود سادگی، بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. پورت‌های شارژ، زاویه‌ای به سمت بالا دارند و برای اتصال آن‌ها نیازی به خم شدن نیست. جنس متریال مورد استفاده در کابین، خیلی ارزان نیست اما نباید از آن انتظاری در حد خودروهای لوکس داشت. در صندلی‌های عقب هم فضای مناسبی برای سرنشینان وجود دارد. همچنین در تیپ‌های بالاتر، سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو از طریق نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته و در تیپ‌های ارزان‌تر نیز این نمایشگر، ابعاد کوچک‌تری دارد.

نیسان لیف 2018

به جز تغییرات ظاهری، نیسان لیف 2018 از لحاظ فنی هم با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است. شرکت خودروسازی نیسان، این هاچ بک الکتریکی را در دو نسخه با پکیج‌های باتری 40 کیلووات ساعتی و 60 کیلووات ساعتی عرضه می‌کند. این باتری‌ها انرژی مورد نیاز خود را از موتور الکتریکی با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر تامین می‌کنند. به نظر می‌رسد که نسخه دارای باتری 40 کیلووات ساعتی با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافت 240 کیلومتری را طی کند و برد نسخه 60 کیلووات ساعتی نیز تا 320 کیلومتر می‌رسد. همچنین در هر دو نسخه، باتری‌ها از طریق شارژر 3 کیلووات ساعتی در مدت 16 ساعت یا با شارژر 6 کیلووات ساعتی در مدت 8 ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند. نسل جدید نیسان لیف به قابلیت شارژ سریع نیز مجهز شده و این فناوری، 80 درصد ظرفیت باتری را در مدت 40 دقیقه شارژ می‌کند.

نیسان لیف 2018 به فناوری‌های پیشرفته جدیدی مجهز شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم ProPilot اشاره کرد. این فناوری همان رانندگی خودکار نیسان است و می‌تواند در سرعت‌های 30 تا 100 کیلومتر بر ساعت به صورت اتوماتیک فاصله خودرو با وسیله نقلیه جلویی را کنترل کند. علاوه بر آن، پروپایلوت می‌تواند خودرو را در یک لاین حفظ و یا حتی آن‌ها را هدایت کند. توانایی متوقف کردن خودرو و پارک اتوماتیک با استفاده از 12 سنسور اولتراسونیک از دیگر قابلیت‌های سیستم ProPilot به شمار می‌روند.

نیسان لیف 2018

سیستم e-Pedal از دیگر ویژگی‌های نسل دوم نیسان لیف است که به صورت استاندارد ارائه می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود افزایش سرعت، کاهش سرعت و توقف خودرو همگی از طریق یک پدال صورت بگیرد. به عنوان مثال با فشردن پدال، طبق معمول سرعت خودرو افزایش پیدا می‌کند اما پس از کاهش فشار پدال به صورت معکوس عمل کرده و سرعت خودرو را کم می‌کند و در نهایت با برداشتن پا از روی پدال، خودرو به طور کامل متوقف می‌شود.

تکنولوژی‌های مدرن این هاچ بک الکتریکی ژاپنی به همین جا ختم نمی‌شود. سیستم هوشمند حفظ حرکت در میان خطوط، هشدار خروج از خطوط، ترمز اضطراری هوشمند، هشدار نقاط کور، تشخیص ترافیک، هشدار ترافیک عقب و سیستم دید اطراف خودرو از دیگر فناوری‌های به کار رفته در نسل جدید نیسان لیف هستند.

نیسان لیف 2018

نیسان لیف 2018 طی روزهای آینده برای اولین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد و فروش آن از اوایل اکتبر امسال (ماه آینده) در ژاپن آغاز می‌شود. این هاچ بک الکتریکی در اوایل سال آینده نیز به بازار آمریکای شمالی می‌رسد. همچنین قیمت این خودرو از 30 هزار دلار شروع می‌شود.

مشخصات فنی نیسان لیف 2018 (نسخه 40 کیلووات ساعتی)

طول4.48 متر
عرض1.79 متر
ارتفاع1.53 متر
فاصله محوری2.70 متر
فاصله از سطح زمین15 سانتی‌متر
ضریب آیرودینامیک0.28
رینگ و لاستیکR16 205
وزن خالص1535 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین5 نفر
باتریلیتیوم یونی
ظرفیت باتری40 کیلووات ساعت
موتورالکتریکی EM57
قدرت موتور150 اسب بخار
گشتاور320 نیوتن متر
برد حرکتی240 کیلومتر
حداکثر سرعت145 کیلومتر بر ساعت

گالری عکس های نیسان لیف 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*