قیمت بالای آیفون X

مینگ چی کو، علت قیمت بالای آیفون X را استفاده از پنل های اولد سامسونگ می‌داند

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر “KGI Securities”، پنل های اولد سامسونگ یکی از فاکتورهای اصلی در قیمت بالای آیفون X هستند. اما این ادعا چه مبنایی دارد؟

گفته می‌شود اپل بابت هر پنل اولد، 130 تا 150 دلار به سامسونگ می‌پردازد. این در حالی‌ست که سازندگان بابت پنل‌های ال سی دی که پیش‌تر در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس مورد استفاده قرار گرفته بوند، 45 تا 55 دلار پرداخت می‌کرد. همین موضوع را می‌توان یکی از دلایل اصلی اپل برای پیدا کردن یک تامین‌کننده جدید عنوان کرد. در این صورت نه تنها مشکلی در تامین قطعات اولیه وجود نخواهد داشت، بلکه اپل می‌تواند بر سر قیمت آنها شرایطی رقابتی را میان تامین‌کنندگان به وجود آورد. به علاوه، احتمالا قیمت بالای آیفون X نیز شکسته خواهد شد.

از آنجایی که نمایشگرهای اولد سامسونگ بر خلاف نمایشگرهای ال سی دی حساسیتی به سطوح مختلف فشار ندارند، از فناوری 3D Touch نیز پشتیبانی نمی‌کنند. به عقیده KGI، همین موضوع سبب شده تا اپل از تلاش برای تعبیه حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش دست بکشد. در نتیجه، حالا تاچ آی دی با یک سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی که از دوربین دستگاه به منظور اسکن چهره کاربر استفاده می‌کند، جایگزین شده است.

تنها پرچمدار 2017 اپل یا آیفون ایکس به پنل اولد مجهز می‌شود و گوشی های دیگر یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با پنل‌های ال سی دی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. با شروع سال 2018 و عرضه گوشی های جدید اپل، احتمالا شاهد تجهیز آن به نمایشگرهای اولد خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*