جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید

جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید

جدیدترین تصاویر سیاره مشتری (Jupiter)،‌ به تازگی از فضاپیمای جونو (Juno probe) به زمین مخابره شده است؛ در ادامه به بررسی این تصاویر زیبا خواهیم پرداخت.

این تصاویر که حاصل هشتمین عبور نزدیک یا همان مانور کاوشگر جونو از کنار پنجمین سیاره منظومه شمسی هستند، آن‌قدر خیره‌کننده و جالب توجه‌اند که برای مدتی کوتاهی ذهن بیننده را از خطر بمب‌های هسته‌ای، وقوع طوفان، گرمایش جهانی و سایر بحران‌های پیش روی بشر دور می‌کنند. جدیدترین تصاویر سیاره مشتری که اخیرا توسط ناسا (NASA) منتشر شده‌اند، کیفیت بالایی داشته و فایل‌های ویرایش نشده‌ی آن‌ها هم در اختیار عموم قرار گرفته است.

جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید

فضاپیمای جونو که در حدود شش سال پیش به مقصد مشتری از جو سیاره آبی ما خارج شد، از اوایل تابستان سال گذشته به مدار مشتری وارد شده است و تاکنون اطلاعات با ارزشی از میدان مغناطیسی مرموز این سیاره، جاذبه و مگنتوسفر (Magnetosphere) قطبی آن به زمین مخابره کرده است.

جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید

این کاوشگر در هر 53 روز، یکبار از نزدیکی مشتری عبور می‌کند و با استفاده از تجهیزات پیشرفته خود که شامل دوربینی با نام “JunoCam” است، تصاویر سیاره مشتری را به سازمان فضایی ناسا ارسال می‌کند. آخرین سری عکس‌های ارسالی هم سه‌شنبه گذشته به دست دانشمندان رسیده‌اند.

جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید

با اینکه نسبتا زمان کوتاهی از نزدیک شدن کاوشگر جونو به سیاره مشتری می‌گذرد، اطلاعات به دست آمده از این ماموریت فرضیات پیشین محققان در مورد پنجمین سیاره از خورشید را به میزان زیادی تغییر داده است. دو مورد اول از پروازهای نزدیک جونو در سال گذشته، از وجود گردبادهای شدید، میدان مغناطیسی فوق قدرتمند و نورهای عجیبی که در شمال این سیاره وجود دارند، خبر داده‌اند.

جدیدترین تصاویر سیاره مشتری هم به اندازه‌ی عکس‌های اولیه جالب توجه‌اند و حلقه‌های ابر و طوفانی که به دور سیاره می‌چرخند و باعث می‌شوند که این غول گازی ظاهری شبیه به یک تیله‌ی زیبا داشته باشد را آشکار کرده‌اند.

در میان اطلاعات ارسالی، عکس‌هایی نمانزدیک از سیکلون‌های قطب شمال سیاره و تصویر سایه‌ی یکی از قمرهای عظیم مشتری بر روی سطح این غول گازی، خودنمایی می‌کنند. این شما این ادامه‌ی بهترین تصاویر ارسالی در تازه‌ترین مدارگردی کاوشگر جونو:

جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید جدیدترین تصاویر سیاره مشتری ؛ شگفتی این غول گازی را از دید فضاپیمای جونو ببینید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تا چند دقیقه محو تماشای تصاویر بی نظیر فضاپیمای جونو از ژوپیتر بودم !! واقعا با روح و روانت بازی میکنه چه عظمتی !! 6 سال پیش به سوی این سیاره فرستادنش الان رسیده واقعا ارزش این همه صبر رو داشته -امیدوارم روزی برسه که بتونیم خودمون از نزدیک این سیارات رو ببینیم و حتی به منظومه ها در دیگه کهکشان خودمون سفر کنیم