قیمت بالای آیفون 8

کنترل قیمت بالای آیفون 8 تا حد زیادی از عهده اپل خارج است!

پرچمدار 2017 اپل اواخر ماه جاری معرفی می‌شود و یکی از مهم‌ترین مسائل قیمت آن است. اما قیمت بالای آیفون 8 ناشی از چیست و آیا اپل می‌تواند آن را کاهش دهد؟

قیمت بالای آیفون 8 قطعا از ویژگی‌های برتر و سخت‌افزار قدرتمند این دستگاه مورد انتظار نشئت می‌گیرد؛ شایعاتی که چند هفته اخیر منتشر شده‌اند می‌رسانند که این گوشی قرار است از یک نمایشگر بدون حاشیه و دوربینی دو‌گانه استفاده کند. همچنین گفته شده که دکمه فیزیکی هوم در آیفون بعدی اپل حذف می‌شود و این گوشی از دوربینی بسیار قدرتمند استفاده می‌کند و در کنار همه این‌ها، بیشترین مقدار حافظه رم را در بین تمامی مدل‌های ساخته شده آیفون دارد.

در کنار همه این ویژگی‌ها، آیفون 8 چه از نظر طراحی و چه از نظر سخت‌افزاری قرار است پیشرفت فوق‌العاده‌ای نسبت به مدل‌های قبل داشته باشد و همین موضوع است که قیمت بالای آیفون 8 را به دنبال دارد و باعث گله‌ی خیلی‌ها می‌شود.

طبق بررسی اخیر صورت گرفته از سوی کمپانی UBS، خریداران فعلی آیفون برای خریدن مدل جدید، باید چیزی حدود 115 دلار بیشتر از مدل قبلی پول پرداخت کنند. در این بررسی آمده است که مشتریان اپل تمایل بیشتری (نسبت به خریداران گوشی‌های سامسونگ و دیگر دستگاه‌های اندرویدی) برای پرداخت مبلغ بیشتر به منظور دستریس به مدل جدید گوشی‌شان دارند.

قیمت بالای آیفون 8 – که در برخی شایعات گفته شده به هزار دلار می‌رسد – می‌تواند تعداد کثیری از مشتریان اپل را از خرید این گوشی منصرف کند. اگر قیمت آیفون 8 به 975 دلار برسد، تنها 35 درصد از کسانی که قبلا ادعای خرید آیفون جدید را کرده بودند، به انجام دادن این کار دست خواهند زد.

قیمت بالای آیفون 8 (به نسبت مدل‌های قبلی آیفون) تا حد زیادی از کنترل اپل خارج است؛ UBS ادعا کرده اجزای مختلفی که برای فناوری جدید به کار رفته در این گوشی نیاز هستند، قیمت بالاتری نسبت به اجزای فناوری‌های آیفون‌های پیشین دارند؛ نمایشگر OLED به کار رفته در آیفون 8 قیمت گوشی را 24 دلار، دوربین دوگانه 19 دلار و فناوری جدید حسگر سه بعدی دوربین به تنهایی 10.5 دلار افزایش می‌دهد.

بر اساس برآوردها افزایش کلی قیمت اجزای سازنده آیفون برای اپل، قیمت مدل بعدی را حدود 80 دلار بیشتر می‌کند. اگر اپل به جای ساخت نمایشگر بی‌حاشیه، حاشیه‌هایی مشابه گوشی‌های پیشین را در آیفون 8 قرار دهد، قیمت آن به جای 1000 دلار، 900 دلار خواهد بود که حتی با این وجود، بیشتر از برچسب قیمت 769 دلاری مدل‌های پیشین است.

اپل اگر دوست دارد که مشتریانش مبلغ کمتری پرداخت کنند می‌تواند از ساخت نمایشگری بی‌حاشیه پرهیز کند، اما این را باید در نظر گرفت که این روزها اکثر پرچمدارها نمایشگری بی‌حاشیه دارند و عدم انجام این کار توسط اپل، می‌تواند به معنای جا ماندن از رقابت نمایشگرهای بی‌حاشیه تلقی شود.

افزایش قیمت اجزای سازنده گوشی‌ها فقط محدود به قیمت بالای آیفون 8 نمی‌شود و UBS معتقد است که این اتفاق تمامی صنعت گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اپل مظلوم نمایی میکنه، اگه به حاشیه سود پایین تر راضی باشه انقدر قیمت بالا نمیره