نسخه کوچک کارت گرافیک GTX 1080

گیگابایت از نسخه کوچک کارت گرافیک GTX 1080 رونمایی کرد

کمپانی تایوانی گیگابایت، نسخه کوچک کارت گرافیک GTX 1080 را با نام “GeForce GTX 1080 Mini ITX 8G” و طول تنها 6.7 اینچ (17 سانتی‌متر) معرفی کرد.

کارت گرافیک جدید گیگابایت که برای کیس‌هایی با فرمت “mini-ITX” یا دسکتاپ‌های گیمینگ قابل حمل طراحی شده، 5 اینچ (12.7 سانتی‌متر) کوتاه‌تر از نسخه اصلی GTX 1080 است.

سازندگان از یک فن 90 میلی‌متری و سه لوله انتقال حرارتی مسی استفاده کرده‌اند تا گرما به بهترین شکل ممکن دفع شود. به علاوه، زمانی که فشار پردازشی چندانی روی کارت گرافیک نباشد، فن به صورت خودکار غیر فعال خواهد شد. به واسطه نرم افزار اختصاصی گیگابایت نیز اورکلاک کردن کارت گرافیک امکان‌پذیر است.

نسخه کوچک کارت گرافیک GTX 1080

انویدیا به لطف تکنولوژی Max-Q موفق به کاهش اندازه لپ تاپ های گیمینگ شده است. اما علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای هنوز هم به سیستم‌های کوچکتر نیاز دارند. نسخه کوچک کارت گرافیک GTX 1080 شاید قوی‌ترین محصولی نباشد که در فرم mini-ITX تولید شده است، ولی به یقین می‌توان آن را کوچک‌ترین در نظر گرفت. اوایل سال جاری میلادی بود که Zotac نسخه 8.3 اینچی کارت گرافیک GTX 1080Ti را معرفی کرد. حالا ما منتظر تولید و رونمایی مدلی کوچک‌تر از این کارت که مناسب ماشین‌های واقعیت مجازی قابل حمل خواهد بود، هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه