تلویزیون QLED سامسونگ

تلویزیون QLED سامسونگ ؛ نمایش صد در صد حجم رنگ برای اولین بار در دنیا

تلویزیون QLED سامسونگ به عنوان اولین تلویزیون دنیا توانست تاییدیه اتحادیه معتبر بین‌المللی ورباند دوچر الکترونیکر را برای تولید صد در صد حجم رنگ دریافت کند.

شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی اعلام کرد سری تلویزیون های QLED 2017 این شرکت که اولین بار در نمایشگاه CES 2017 رونمایی شدند، توانسته‌اند تاییدیه اتحادیه معتبر بین‌المللی ورباند دوچر الکترونیکر (VDE) را برای توانایی تولید 100 درصد حجم رنگ دریافت کنند. اتحادیه VDE با اتکا به تخصص خود در حوزه آزمایش حجم رنگ، این گواهی را برای تلویزیون QLED سامسونگ صادر کرده است. این گواهی نشان دهنده توانایی تلویزیون های QLED در ارائه تصویری با کیفیت بالا و پایدار به بینندگان است.

تلویزیون QLED سامسونگ

حجم رنگ در واقع استانداردی برای نمایش رنگ است که در آن دو عنصر از تلویزیون در فضای سه بعدی اندازه‌گیری می‌شوند؛ گاموت رنگ و سطح روشنایی. گاموت رنگ به معنی حداکثر تعداد رنگ‌های قابل نمایش به صورت فیزیکی و پیک روشنایی نیز حداکثر میزان روشنایی در نمایشگر است. هرچه مقدار گاموت رنگ و سطح روشنایی بیشتر باشد، حجم رنگ در تلویزیون بالاتر خواهد بود. بیشتر شدن حجم رنگ تلویزیون نیز به واقعی‌تر و دقیق‌تر شدن تصویر HDR در هر دوی‌ صحنه‌های تاریک و روشن منجر می‌شود.

حل توازن میان رنگ و نور در تلویزیون QLED سامسونگ

به صورت کلی توانایی تلویزیون در رندر کردن رنگ با بیشتر شدن سطح نور، کاهش پیدا می‌کند که در نتیجه منجر به اختلال رنگی در تصویر می‌شود. تلویزیون QLED سامسونگ این توازن میان رنگ و نور را حل کرده است. این تلویزیون‌ها با داشتن حداکثر نور 1500 تا 2000 نیت می‌توانند 100 درصد حجم رنگ را نمایش دهد. چنین اتفاقی برای اولین بار در صنعت تلویزیون انجام شده است.

تولید رنگ در تلویزیون QLED سامسونگ با استفاده از یک ماده جامد کوانتوم دات جدید انجام می‌شود که به این ترتیب تلویزیون می‌تواند بازه‌ای بسیار گسترده‌تر از رنگ‌ها و حداکثر روشنایی را با جزئیاتی‌ بیشتر در مقایسه با تلویزیون‌های معمولی نمایش دهد. این کوانتوم‌دات‌های جدید همچنین به تلویزیون های QLED سامسونگ امکان می‌دهند تا فارغ از تاریکی صحنه یا تاریک و روشن بودن محل نمایش تصویر، رنگ سیاه را کاملا غنی نمایش دهد. از همه بهتر آن که QLED این سطح از عملکرد را برای تمامی زوایای دید فراهم کرده و در نتیجه زاویه دید بیننده تاثیری در کیفیت تصویر و رنگ ندارد.

معاون مدیر بخش نمایشگرهای تجاری سامسونگ الکترونیکس می‌گوید:

گواهی رنگ 100 درصدی اعطا شده به تلویزیون های QLED سامسونگ نشان دهنده تکامل این محصول و انقلابی بودن کیفیت تصویر آن است. سامسونگ در مقام رهبر بازار جهانی تلویزیون در 11 سال گذشته، بسیار مشتاق است که صنعت تلویزیون را به دنیای نمایشگر‌های کوانتوم داتی هدایت کند که بهترین کیفیت تصویر موجود در بازار را ارائه می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه