سامسونگ گلکسی اس 7

انفجار باتری گلکسی اس 7 سامسونگ در کره جنوبی خبرساز شد

چندی پیش خبر انفجار باتری گلکسی اس 7 به بیرون درز کرد و باری دیگر مردم را به یاد حوادث ناگوار سال پیش انداخت؛ آیا اس 7 قرار است به سرنوشت نوت 7 دچار شود؟

سال گذشته، خط تولید گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 پس از گذشت چند ماه از عرضه رسمی آن متوقف شد و ضرر زیادی به سامسونگ وارد کرد. به تازگی خبری از کره جنوبی به بیرون درز کرده که بر اساس آن، کاربری که می‌خواسته گوشی گلکسی اس 7 خودش  را به شارژر متصل کند، به یک باره شاهد منفجر شدن باتری آن بوده است؛ درست همان اتفاقی که سال پیش برای نوت 7 افتاد. آیا انفجار باتری گلکسی اس 7 قرار است داستان غم انگیز سال پیش را مجددا تکرار کند؟

سامسونگ گوشی گلکسی اس 7 را در نیمه اول سال 2016 عرضه کرد و به دنبال رخ دادن حوادث مربوط به انفجار باتری نوت 7، شاهد این بودیم که سامسونگ در بیانیه‌ای رسمی خواهان این شد که کاربرانش گوشی‌ها را پس بیاورند و در عوض یک گلکسی اس 7 بردارند. در روز 23 مرداد امسال بود که فردی 20 ساله گوشی گلکسی اس 7 خودش را به شارژر متصل کرد و طبق گزارش‌ها حدود ساعت 3 صبح شاهد انفجار آن بوده است. صدمات ناشی از شعله‌های حاصل از این انفجار تنها به مبلمان اتاق او محدود نشده و دست این فرد با سوختگی شدید رو به رو شده است.

انفجار باتری گلکسی اس 7

این کاربر در اظهاراتش آورده که او برای شارژ کردن گوشی‌اش از شارژر رسمی سامسونگ استفاده کرده است. او گفته که در ماه جولای 2016 اقدام به خرید این اسمارت‌فون کرده و تا زمان انفجار باتری گلکسی اس 7 هیچ‌گونه مشکلی در گوشی ندیده است. بعد از رخ دادن انفجار، او گوشی‌اش را به مرکز خدمات مشتریان سامسونگ فرستاد و پس از دو روز آن‌ها گوشی را به او بازگرداندند. او برای بررسی‌های بیشتر، گوشی‌اش را به مرکز KATS کره جنوبی فرستاد.

به دنبال این موضوع نامه‌ای از طرف KATS به دست او رسید که در آن گفته شده بود برای تکمیل بررسی‌ها زمان بیشتری لازم است. گفتنی است که بررسی قبلی این کمپانی بر روی نوت 7 چیزی حدود شش ماه طول کشیده بود. یکی از نمایندگان سامسونگ گفته است که هیچ‌یک از گوشی‌های گلکسی اس 7 که تاکنون به دست مصرف‌کنندگان رسیده، چنین مشکلی نداشته‌اند. او اضافه کرد که آن‌ها منتظر نتیجه بررسی‌های KATS هستند.

گوشی گلکسی نوت 7 که دارای بدنه‌ای باریک بود، از یک باتری قدرتمند 3500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که سازنده‌های اصلی‌اش دو کمپانی Samsung SDI و Amperex Technology Limited بودند. مشکل بوجود آمده در باتری نوت 7 که باعث داغ شدن بیش از حد و سپس ترکیدن آن می‌شد، به علت اشتباه صورت گرفته از سوی هر دوی این کمپانی‌ها بود. باتری‌های Samsung SDI به علت عدم وجود فضای کافی بین کیسه محافظ اطراف باتری و فضای داخلی آن، پس از مدت‌زمانی نه چندان طولانی دچار مشکل می‌شدند. از طرفی دیگر برخی باتری‌های Amperex Technology در اطراف خود، نوار عایق نداشتند و برخی دیگر دارای برآمدگی‌های به نسبت تیزی بودند که حفاظ جداکننده‌ی بین کاتد و آند را تخریب می‌کرد و در عملکرد باتری مشکل بوجود می‌‌آورد. حال که انفجار باتری گلکسی اس 7 اتفاق افتاده است، سامسونگ باید در طراحی باتری‌هایش بیشترین دقت را به خرج دهد و از بروز مجدد چنین اتفاق ناگواری جلوگیری کند.

انفجار باتری گلکسی اس 7

کمپانی سامسونگ از طرفی با اعتماد به نفس بالا اخیرا اعلام کرد که گوشی گلکسی نوت 8 قرار نیست به چنین سرنوشتی دچار شود. درست است که نوت 8 ظرفیت باتری کمتر از نوت 7 دارد، اما بررسی‌های مختلف نشان داده که در عمل، باتری نوت 8 بهتر ظاهر می‌شود.

سامسونگ هنوز بیانیه‌ای رسمی در مورد انفجار باتری گلکسی اس 7 منتشر نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلام من گوشیs7 edgeدارم گوشی واقعا باکیفیتی هستش اما خیلی داغ میکنه مخصوصا در زمان شارژ اگه باهاش کار کنی جوری هستش که نمیتونی گوشی رو دستت بگیری انقدر که داغ هست که واقعا خیلی بد هستش ولی در کل گوشی قوی و باکیفیتی هست

  2. اینا همش چرته چطور هیچ کدوم از گوشی های سری اس یادشون نبود منفجربشن همه بعد منفجرشدن نوت یافت به یاد انفجار افتادن؟؟ مشخصه که یه عده سعی دارن بعد انفجار نوت 7 سامسونگ را خراب کنن

  3. خاک بر سرت سامسونگ…

  4. صحنه آرایی هستش که اپل بوجود اورده و میخاد نوت8 رو هم همینطوری جلوه بده بخاطر همون ایفون 8 رو به تاخیر انداخت

  5. هر دم ازین باغ بری میرسد……..

  6. یارو معلوم نیس با گوشیش چی کار کرده دره دروغ مگه عین چییی

  7. حتی اگر هم صحت داشته باشه ، نه تنها سامسونگ تمامی برند ها در تولید انواع گوشی هاشون به ازای هر صد تا یکیشون مشکل داره، حالا این به صورت باتری بوده . ولی به احتمال زیاد دروغه تا سامسونگ رو بی ارزش کنن

  8. هر کسی که به فکر سلامتیشه سامسونگ نخره