بمب هیدروژنی

کره شمالی ادعا می‌کند اولین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرده است

کره شمالی ادعا می‌کند که امروز اولین بمب هیدروژنی خود را  آزمایش کرده است. در صورت صحت این ادعا، این مسئله باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد و نشان دهنده پیشرفت زرادخانه هسته‌ای این کشور است.

خبرگزاری دولتی این کشور با اعلام آزمایش سلاح گرما هسته‌ای دو مرحله‌ای، این آزمایش را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت که این سلاح را می‌توان بر روی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما سوار کرد. با این که تایید این آزمایش نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد، صبح امروز، سازمان زمین‌شناسی آمریکا، زلزله‌ای به قدرت 6.3 ریشتر را در نزدیکی سایت آزمایش اتمی پیونگی‌ری ردگیری کرد که می‌تواند نشان‌دهنده صحت این ادعا باشد.

بمب هیدروژنی

کلاهک هیدروژنی ادعایی کره شمالی برای موشک Hwasong-14

از سال 2006 تا کنون، کره شمالی شش آزمایش اتمی زیرزمینی انجام داده است. در حالی که قدرت انفجار 5 آزمایش اول 7 تا 25 کیلوتن بوده است، مقامات کره جنوبی تخمین می‌زنند که آزمایش امروز ده برابر بزرگتر از آخرین آزمایش اتمی کره شمالی بوده و قدرت آن 100 کیلوتن بوده است.

تا پیش از این کره شمالی تنها بمب‌های شکافت هسته‌ای را آزمایش کرده بود که در آن‌ها بمب‌باران نوترونی ماده رادیواکتیو، باعث به وجود آمدن واکنش هسته‌ای زنجیره‌ای و انفجار هسته‌ای می‌شود. بمب گرما هسته‌ای یا بمب هیدروژنی پیشرفته‌تر و قدرتمندتر است و در آن گرما و فشار حاصل از یک بمب شکافتی، باعث شروع فرایند گداخت هسته‌ای می‌شود.

بمب هیدروژنی

این آزمایش اتمی پس از چندین آزمایش موشکی تحریک آمیز و تهدید نظامی توسط کره شمالی، از جمله آزمایش اولین موشک قاره‌پیمای این کشور انجام شده. ماه گذشته، تحلیلگران آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کردند که کره شمالی موفق یه کوچک‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای خود شده که گامی مهم در جهت مسلح کردن موشک‌های بالستیک به کلاهک هسته‌ای است.

رئیس جمهور آمریکا در چندین توییت اظهار داشت که کره شمالی به تهدیدی بزرگ تبدیل شده و سیاست سازش دیگر جوابگو نیست. چین این آزمایش را محکوم کرده و شورای امنیت کره جنوبی، برای بحث در این مورد جلسه اضطراری برگزار کرده است.

ترامپ بعدا در توییت‌هایی دیگر، اعلام کرد که با فرماندهان نظامی آمریکا دیدار خواهد کرد و در نظر دارد که بر علیه هر کشوری که با کره شمالی تجارت کند، تحریم‌های تجاری اعمال کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اون وقت ما درحال سروکله زدن با امریکاییها سر سانتریفیوژ هستیم برای خودمون و برجام متاسفم . افرین کره شمالی افرین

  2. دمش گرم با این آزمایش هاش زده ….. به امنیت جهانی
    بعد از ایران تنها کشوریه که تحریمها روش هیچ اثری نداشته?

  3. خوشم میاد تو هر حالتی به آزمایش هاشون ادامه میدن دم کره و مردمش گرم