پسورد اینستاگرام

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات: پسورد اینستاگرام خود را تغییر دهید!

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر هک شدن چندین میلیون اکانت اینستاگرامی، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران از کاربران خواست تا پسورد اینستاگرام خود را تغییر دهند.

در روزهای اخیر خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که هکرهای اینترنتی به صفحات شخصی بسیاری از کاربران اینستاگرام از جمله اشخاص معروفی مانند هنرمندان دسترسی پیدا کرده و تعداد زیادی از عکس‌های خصوصی آن‌ها را در صفحات مجازی منتشر کرده‌اند. این موضوع موجب نگرانی کاربران برای از دست رفتن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آن‌ها شد و اینستاگرام نیز به صورت رسمی اعلام کرد که هکرها با استفاده از باگ موجود در اپلیکیشن Instagram به شماره تماس و آدرس ایمیل شخصی هنرمندان دست یافته‌اند.

اینستاگرام خیلی زود برای بررسی و اصلاح باگ موجود در این اپلیکیشن دست به کار شد اما پیش از این اقدام، هکرها تمامی اطلاعات و عکس‌های شخصی هنرمندان را در فضای مجازی منتشر کرده بودند. البته اینستاگرام اعلام کرد که تنها صفحات شخصی با تعداد فالوورهای بالا که معمولا به چهره‌های معروف تعلق دارد مورد حمله هکرها قرار گرفته است. برآورد شده که آن‌ها در هر ساعت می‌توانند حساب کاربری یک میلیون کاربر را هک کنند و تا پیش از اقدام اینستاگرام برای حل مشکل، 6 میلیون حساب کاربری هک شده بود.

پسورد اینستاگرام

مایک کریگر، یکی از موسسان اینستاگرام با انتشار یک بیانیه به کاربران هشدار داد که نسبت به هرگونه فعالیت مشکوک در حساب‌های کاربری خود هوشیار باشند و به پیام‌ها، تماس‌ها و ایمیل‌های افراد ناشناس پاسخ ندهند. همچنین از کاربران درخواست شده در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، آن را از طریق Report a Problem و سپس Spam or Abuse گزارش دهند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز در صفحه اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت:

امروز خبری به دستم رسید که کلمه عبور میلیون‌ها اکانت اینستاگرام از طریق هک سرورهای آن افشا شده است. برای حفظ حریم خصوصی کاربران ایرانی، توصیه می‌کنم سریعا نسبت به تغییر پسورد اینستاگرام خود اقدام کنید. (صحت خبر را تایید نمی‌کنم اما در هر حال اقدام پیش‌گیرانه عقلانی است.)

زمانی که شرکت‌های بزرگ دنیا در برابر هک نفوذپذیر هستند، خود ایمن پنداری فرضیه‌ای اشتباه است. شرکت‌های ایرانی بایستی توجه ویژه‌ای به ارتقا امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران خود داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خود اینستاگرام گفته اصلا پسوردها هک نشده و فقط شماره تلفن و ایمیل ها لو رفته

    این جهرمی چی میگه