رکورد رقص دسته جمعی روبات‌ ها در گینس

رکورد رقص دسته جمعی ربات‌ ها در گینس شکسته شد [ویدیو]

رکورد رقص دسته جمعی ربات‌ ها در گینس برای سومین بار در دوازده ماه اخیر شکسته شد. برای جزئیات بیشتر گجت‌ نیوز را در ادامه همراهی کنید.

چند روز پیش در کشور چین 1069 روبات به صورت همزمان به انجام رقصی جذاب پرداختند و موفق شدند رکورد رقص دسته جمعی ربات‌ ها در گینس را بشکنند. گفتنی است که این سومین بار در دوازده ماه اخیر است که رکورد یاد شده در گینس جا به جا می‌شود.

این رکورد گینس با استفاده از یک دسته عظیم از ربات‌ها به نام Dobi با استفاده از فناوری WL Intelligent ثبت شد. ربات‌های یاد شده شکل و شمایلی انسانی دارند و با دارا بودن 47 سانتی‌متر قد بسیار دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند.

طی دوازده ماه اخیر رقابت بر سر تصاحب این رکورد در سراسر جهان حیرت‌انگیز بوده است و شرکت‌های رباتیک بسیاری سعی کرده‌اند خود را در این چالش بسنجند. در ماه آوریل 2016، شرکت UBTECH Robotics موفق شد با 540 ربات، رکورد رقص دسته جمعی ربات‌ ها در گینس را بشکند. چند ماه بعد کمپانی Ever Win موفق شد با 1007 ربات رکورد یاد شده را بهبود ببخشد؛ این رکورد از آن جهت حائز اهمیت بود که تمامی آن 1007 روبات، توسط فقط یک گوشی موبایل کنترل می‌شدند!

حال پس از گذر چند ماه کمپانی WL Tech موفق شده در حرکتی جالب، رکورد رقص دسته جمعی روبات‌ ها در گینس را باری دیگر بهبود ببخشد. تعداد اولیه روبات‌ها بیشتر از 1069 بود، با این حال در جریان این رقص دسته جمعی، چند عدد از ربات‌ها افتادند و به همین دلیل در نهایت، شمرده نشدند.

درحالی که دیدن بیش از یک هزار روبات که به صورت همزمان در حال انجام عملی یکسان هستند از جهتی لرزه بر اندام می‌اندازد، اما بی‌شک دیدن آن‌ها از دیدی دیگر می‌تواند جذاب باشد و لبخند بر لب بیاورد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط شکسته شدن رکورد رقص دسته جمعی روبات‌ ها در گینس را مشاهده نمایید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*