چیپست Kirin 970 قدرت دوربین گلکسی اس 8 را به چالش می‌کشد!

چیپست Kirin 970 هواوی، قدرت دوربین گلکسی اس 8 را به چالش می‌کشد!

هواوی ادعا می‌کند یک گوشی مجهز به چیپست Kirin 970 می‌تواند تصاویری به مراتب شفاف‌تر از تصاویر تهیه شده توسط گلکسی اس 8 سامسونگ را ثبت کند. اما این ادعای غول چینی بر چه اساس است؟

دقایقی پیش کمپانی هواوی رسما از چیپست Kirin 970 پرده برداری کرد. این چیپست از قدرت هوش مصنوعی بالایی برخوردار است و در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور آن در گوشی‌های کمپانی هواوی خواهیم بود. حال این غول چینی، قدرت دوربین گلکسی اس 8 را نیز به چالش کشیده است!

مطمئنا سخت است بخواهیم قدرت بالای دوربین گلکسی اس 8 را دست کم بگیریم. از سنسور گرفته تا لنز‌ها و پردازش سیگنال تصویر آن هیچ کدام ضعیف نیستند. با این حال هواوی حرف‌های تازه‌ای برای گفتن در این مورد دارد.

چیپست Kirin 970 از 5.5 میلیارد ترانزیستور بر روی تکنولوژی پردازش 10 نانومتری برخوردار است، هوش مصنوعی را مستقیما به چیپست بیاورد و پردازنده‌های سیگنال عکس بیشتری نیز به آن افزوده شده‌اند. این بخشی از تراشه است که دوربین را نیز به کار می‌اندازد. در واقع هر چه قدر تعداد این پردازنده‌های سیگنال عکس بیشتر باشد، شما می‌توانید تصاویری سریع‌تر و البته بهتر را به ثبت برسانید. این مورد چقدر بهتر شده است؟ ما باید صبر کنیم تا عملکرد چیپست Kirin 970 را در یک محصول تولید شده در دنیای واقعی ببینیم. اما در حال حاضر هواوی گلکسی اس 8 سامسونگ را به چالش کشیده است و سعی کرده با مقایسه‌ای بین یک گوشی مجهز به این چیپ جدید خود با گوشی S8، نشان دهد که چقدر می‌تواند تصاویر گرفته شده با پرچمدار سامسونگ نسبت به آن گوشی تار باشد. پردازش سریعتر، به معنای کاهش تاری در حین حرکت است.

هواوی می‌خواهد شما را به فکر فرو ببرد (حداقل تا زمانی که به شما نکته ای مبتنی بر «تمامی داده‌های استفاده شده در این رویداد، مبتنی بر نتایج آزمایش‌های آزمایشگاه هواوی است و فقط برای راحتی مشتریان طراحی شده است» را اعلام می‌کند). با این حال طرفداران سامسونگ به هیچ عنوان از این قضیه خوشحال نیستند و بی‌صبرانه در انتظار عرضه نخستین گوشی مجهز به چیپست Kirin 970 هواوی هستند تا نتیجه‌ی این ادعای هواوی مشخص شود.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع ساعت هوشمند ، ساعت هوشمند Gear S3 و اپل واچ همچنین لوازم جانبی اپل واچ موجود در بازار ایران در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. درحقیقت میگه که سرعت عکاسی از اس۸ بیشتر هست
    تمامی حرف هاش کلک تبلیغاتی هست که در سال های پیش هم چندین مورد از این حقه های تبلیغاتی دیده بودیم از هوااوی هالا خوب شاید پخته تر شدن تو این داستان ها.
    شما الان با گوشی خودت هرچی که هست با چند تا برنامه عکاسی از یه سوژه که تکون و حرکت های سریعی داره بگیر هرکدام یه جور عکس میگیرن که این داستان برمیگرده به پردازش عکس دلخواه اون برنامه. والله باید دید رو چه مودی تنظیم میشه دوربین.
    اس۸ تو عکاسی معمول از سوژه چند عکس تا با ترکیب عکس ها عمق و تن رنگ غنی تری ایجاد کنه

  2. تبلیغی بیش نیست و فقط داره شعار میده
    هوآوی چی هست که بخواد خط و نشون بکشه

    • داداش چرا ناراحت میشی . هواوی بزرگترین شرکت مخابراتی جهانه . الانم داره به صدر نزدیک میشه و بعد از سامسونگ دومه و رقابت تنگاتنگی با اپل داره . پنل ltps خودش یکی از فناوری های هواویه . ایشالا گلکسی اس 45 بهترین گوشی جهان میشه . تا اونموقع فعلا ما هواوی میخریم . بی بضاعتیه دیگه