تاکسی های تویوتا پریوس

تاکسی های تویوتا پریوس با سلام تاکسی به خیابان‌های تهران آمدند

به تازگی شرکتی به نام «سلام تاکسی» دست به کار شده و برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده و زیباسازی شهر، تاکسی های تویوتا پریوس را وارد خیابان‌های تهران کرده است.

تویوتا پریوس (Toyota Prius) یکی از شاخص‌ترین خودروهای هیبریدی و پاک‌ترین خودروهای غیربرقی جهان شناخته می‌شود. این خودرو در طول حدود 16 سالی که از معرفی نسل اول آن می‌گذرد و معرفی و عرضه سه نسل به بازار جهانی، توانسته خود را به مشتریان در سراسر جهان ثابت کند. دوام بیش از یک میلیون کیلومتری و همچنین پاک بودن خودرو باعث شده تا در بسیاری از شهرهای جهان از تویوتا پریوس به عنوان تاکسی استفاده شود.

در کشور ما نیز مدتی است بحث حضور تاکسی های تویوتا پریوس شکل گرفته اما با توجه به قیمت بالا و تکنولوژی مدرن خودرو، شرایط استفاده گسترده از آن در ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم نشده بود. تا این که سرانجام شرکت سلام تاکسی دست به کار شد و برای تغییر این شرایط، تمهیداتی را اندیشید.

تاکسی های تویوتا پریوس

تسهیلات ویژه برای خرید تاکسی های تویوتا پریوس

شرکت سلام تاکسی برای جایگزینی تاکسی‌های قدیمی شهر تهران با تاکسی های تویوتا پریوس مدرن، پاک و زیبا دست به اقداماتی زده که از جمله آن می‌توان به هماهنگی با شهرداری تهران برای اخذ تسهیلات 30 میلیون تومانی بلاعوض در جهت خرید خودرو، فروش تاکسی پریوس با وام 80 میلیون تومانی و سود 18 درصد و بازپرداخت 4 ساله که توسط بانک انصار حمایت می‌شود، اشاره کرد.

با توجه به قیمت بالای تویوتا پریوس (یعنی حدود 154 میلیون تومان) و همچنین هزینه‌های اقساط ماهیانه تسهیلات در نظر گرفته شده که در حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان در ماه برآورد می‌شود، هزینه استفاده از تاکسی های تویوتا پریوس برای مسافران، بسیار بیشتر از تاکسی‌های معمولی و یا سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی مانند تپسی و اسنپ خواهد بود. از این رو شرکت سلام تاکسی، خدمات خود را با توجه به نرخ‌های مصوب سازمان تاکسی رانی برای تاکسی های VIP مانند تاکسی های فرودگاهی ارائه می‌دهد.

تاکسی های تویوتا پریوس

شرکت سلام تاکسی تصمیم دارد 3 هزار دستگاه تاکسی پریوس را در ازای اسقاط تاکسی‌های قدیمی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران کند و در آینده نزدیک نیز این شرکت خدمات خود را به شهرهای توریستی کشور مانند مشهد و اصفهان توسعه خواهد داد. باید منتظر ماند و دید رانندگان چه استقبالی از این تاکسی‌های پاک و کم مصرف و زیبا خواهند داشت. لازم به ذکر است که با توجه به کم مصرف بودن پریوس، هر سال حدود 9 میلیون تومان نسبت به تاکسی‌های معمولی در هزینه مصرف سوخت خودرو صرفه‌جویی می‌شود که این رقم را نیز باید درآمد خالص راننده اضافه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    برای ما جای تاسف دارد . که سال 81 مهندس جمشید آرین خودروی الکتریکی 100 درصد تولید داخل طراحی کردند و ساختند ولی دست های پشت پرده اجازه تولید بهش نمیدن . و کارخانه اون رو توی زیباکنار تصرف کردند .
    و بدتر از آن اون رو تهدید به مرگ کردند و مجبورش کردند که از ایران خارج شود!!!
    حال با قیمت بسیار بالا از خارج ماشین وارد می کنند .
    مدیر محترم لطفا نظر منو تایید کن .