ربات اسباب بازی Sphero

دو ربات اسباب بازی Sphero با نام‌های R2-D2 و BB-9E معرفی شد

دو ربات اسباب بازی Sphero با نام‌های R2-D2 و BB-9E به تازگی معرفی شده‌اند. در ادامه بیشتر با مشخصات و قیمت این دو اسباب بازی رباتیک آشنا می‌شویم.

از زمان معرفی ماشین آدم‌نمای BB-8 توسط Sphero حدود دو سال می‌گذرد. این گجت اسباب بازی یک گوی بانمک و چرخان بود و برای اولین بار شاهد ظاهر شدن آن در فیلم جنگ ستارگان سال 2015 (Star Wars: The Force Awakens) بودیم. کاربر می‌توانست آن را با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل کنترل کند.

کاربران سراسر جهان به این ربات جذاب علاقه زیادی نشان دادند. همین موضوع سبب شد شرکت سازنده، نسخه Battle-Worn Edition ربات BB-8 را نیز ارائه کند که ویژگی اصلی آن، داشتن ظاهری تنومند همچون کاراکتر آن در فیلم جنگ ستارگان بود.

ربات اسباب بازی Sphero

Sphero از نمایشگاه IFA 2017 استفاده کرد و دو ربات اسباب بازی دارای قابلیت کنترل به وسیله اپلیکیشن دیگر را به دنیا معرفی کرد. این دو محصول نیز اسم جنگ ستارگان را به دوش کشیده و با نام‌های R2-D2 و BB-9E شناخته می‌شوند. Sphero، همانند زمان توسعه ربات BB-8، برای تبدیل کردن این دو ربات به واقعیت نیز با شرکت تولید فیلم Lucasfilm همکاری داشته است. تلاش اصلی شرکت، هر چه طبیعی‌تر جلوه دادن ربات‌ها است.

ربات BB-9E نسخه‌ای جدید و البته شرور از BB-8 محسوب می‌شود! اگرچه هنوز خبری به صورت رسمی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود این بار نیز شاهد حضور ربات اسباب بازی Sphero در فیلم جنگ ستارگان سال 2017 باشیم. نسخه جدید این فیلم Star Wars: The Last Jedi نام داشته و در آخرین ماه سال جاری میلادی بر روی پرده سینماها خواهد رفت. شانس حضور ربات BB-9E در این فیلم زیاد است.

ربات اسباب بازی Sphero

همانند مدل پیشین ربات اسباب بازی Sphero ، این مدل را نیز می‌توان با استفاده از یک اپلیکیشن اندروید و یا آی او اس کنترل کرد. به عنوان نمونه، حین استفاده از R2-D2 و کنترل آن با اپلیکیشن، می‌توان ربات را به جهات مختلف به حرکت در آورد و آن را وادار به پخش صداها و حرکات مختلف همانند افتادن بر روی سر خود کرد.

برخلاف دو مدل BB-8 و BB-9E، ربات R2-D2 به یک اسپیکر داخلی مجهز شده که به ادعای شرکت سازنده، در همکاری با متخصصان ساخته شده است. تنها دلیلی که سبب شده در دومین ربات اسباب بازی Sphero در سال جاری چنین اسپیکری وجود نداشته باشد، ابعاد کوچک آن است. اما کاربران همچنان می‌توانند از طریق گوشی هوشمند و اپلیکیشنی که با استفاده از آن به BB-9E وصل شده‌اند، صدای ربات را بشوند. حتی همین قابلیت نیز در ربات BB-8 وجود نداشت. این قابلیت به لطف یک تکنولوژی شارژ القایی ممکن شده است که نیروی الکتریکی را از بدن BB-9E به سر آن منتقل می‌کند.

ربات اسباب بازی Sphero

علاوه بر دو ربات اسباب بازی Sphero یک اپلیکیشن دیگر با نام Sphero Droids نیز عرضه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد تمامی مدل‌ها را به صورت یکجا مدیریت کرده و آن‌ها را کنترل کند. علاوه بر آن، شاهد وجود یک حالت واقعیت افزوده تعاملی در اپلیکیشن هستیم. با استفاد از این حالت می‌توان به صورت مجازی به درون مکان‌های تخیلی همچون سفینه Millennium Falcon رفت.

آینده ربات اسباب بازی Sphero

قرار است تا انتهای سال جاری، برای هر دو مدل یک اپلیکیشن آموزشی ارائه شود. این برنامه برای والدینی که به دنبال آموزش کودکان خود به روش‌های نوین هستند مفید خواهد بود. ربا‌ت‌های BB-9E و R2-D2 به ترتیب 150 دلار و 180 دلار قیمت داشته و انتظار می‌رود همانند نخستین ربات اسباب بازی Sphero خیلی سریع بعد از عرضه به فروش بروند.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران هولدر موبایل ، لوازم جانبی ps4 ، ساعت هوشمند سامسونگ در janebi.com

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*