بررسی تخصصی کت اس 41 و کت اس 31 ؛ گوشی هایی مخصوص روزهای سخت

بررسی تخصصی کت اس 41 و کت اس 31 ؛ گوشی هایی مخصوص روزهای سخت

امروز قصد داریم تا به نقد و بررسی گوشی های کت اس 41 (Cat S41) و کت اس 31 (Cat S31) پرداخته و نگاه نزدیکی به اسمارت فون های جدید کترپیلار بیاندازیم.

اگر شغل شما به گونه‌ای‌ست که مدام با ابزار و وسایلی سر و کار دارید که هر کدام می‌توانند استفاده از یک اسمارت فون را برای شما سخت کنند، احتمالا به گوشی موبایلی نیاز خواهید داشت که حداقل گواهی IP68 را اخذ کرده باشد. اما اگر می‌خواهید در پایان روز کاری، موبایل سالمی دستتان باشد، قطعا پیشنهاد ما استفاده از گوشی های جدید کترپیلار است.

کت S41 و کت S31 دو محصول جدید و جان‌سخت کمپانی آمریکایی کترپیلار است که روز گذشته در نمایشگاه ایفا 2017 معرفی شدند. در ادامه، نگاهی نزدیک به این اسمارت فون ها می‌اندازیم.

به کت اس 41 و کت اس 31 سلام کنید. این محصولات جانشین مدل‌های پیش از خود، یعنی کت اس 40 (Cat S40) و کت اس 30 (Cat S30) بوده و به ترتیب، گوشی هایی میان‌رده و پایین‌رده به حساب می‌آیند. البته در برخی جهات نیز مشترک هستند؛ هر دو به اندروید 7.1.2 مجهز بوده، از تکنولوژی LTE پشتیبانی کرده و در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع مقاوم هستند.

نقد و بررسی گوشی کت اس 41

جنس بیرونی بدنه کت اس 41 از لاستیک طرحدار ساخته شده که بسیار محکم بوده و به راحتی از دست شما نخواهد افتاد. اما اگر تصمیم داشتید گوشی خود را به گوشه‌ای پرت کنید، احتمال اینکه هیچ اتفاقی برای آن نیفتد، زیاد است. دلیل آن هم این است که این گوشی مقاوم، تست‌های سقوط از ارتفاع 1.8 متری بر روی بتن را با موفقیت گذرانده است. همچنین، گوشی جدید Cat توانسته آزمایش‌های لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب را پشت سر گذاشته و به مدت یک ساعت در عمق 2 متری آب دوام آورده است.

فرقی ندارد کت S41 را در آب شور دریای جنوب بیاندازید و یا بر روی شن‌های سوزان کویر لوت قرار دهید؛ این اسمارت فون برای این چنین شرایطی ساخته شده است. گوشی میان رده کترپیلار قادر است دمای 25- درجه تا 55 درجه سانتی‌گراد را تحمل کرده، در برابر نفوذ سالت اسپری (پاشش نمک)، شن‌ریزه و گرد و خاک مقاوم بوده و از ارتعاشات نوع چهارم جان سالم به در ببرد.

صفحه نمایش 5 اینچی و 1080 پیکسل این اسمارت فون روشنایی قابل قبولی داشته و توسط تکنولوژی گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. بر روی نمایشگر گوشی پوششی خاص قرار داده شده که جذب چربی را به حداقل میزان ممکن می‌رساند. همچنین، این صفحه نمایش با تشخیص انگشت خیس کاربر، به صورت خودکار به حالت «کار با انگشت خیس» سوییچ می‌کند. شما می‌توانید با دستکش نیز به راحتی با گوشی کت اس 41 کار کنید.

در لبه کناری اسمارت فون دکمه‌ای زردرنگ قرار داده شده که Shortcut Key نام دارد. شما می‌توانید از این دکمه هم به عنوان واکی-تاکی استفاده کنید و هم آن را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بتواند فلاش گوشی را روشن نگه دارد. این فلاش در کنار لنز 13 مگاپیکسلی اسمارت فون قرار گرفته که به همراه لنز سلفی 8 مگاپیکسلی، مجموعه دوربین کت اس 41 را تشکیل می‌دهند. هر دو دوربین نیز قادرند تا با رفتن به حالت underwater، در زیر آب کار کنند.

گوشی کت اس 41 از پردازنده میان‌رده هلیو پی 20 قدرت می‌گیرد

گوشی Cat S41 به باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده که حداقل 38 ساعت زمان مکالمه در حالت 3G را برای شما به ارمغان می‌آورد. با استفاده از کابل مخصوص، می‌توانید از این گوشی به عنوان پاوربانک نیز استفاده کنید. نگران خالی‌شدن باتری موبایل نباشید؛ در این محصول، اپلیکیشنی وجود دارد که سطح استفاده از باتری را به حداقل ممکن رسانده و باعث می‌شود شارژ باتری شما زمان بیشتری دوام داشته باشد. پردازنده میان‌رده Helio P20 وظیفه پردازش را در کت S41 بر عهده گرفته است.

نقد و بررسی گوشی کت اس 31

کت اس 31 نسبت به اس 41 از امکانات محدودتری برخوردار بوده و مقاومت آن نیز کمتر است. با این حال، هنوز هم می‌توانید آن را از ارتفاع 1.8 متری بر روی بتن بیاندازد. اما میزان مقاومت آن در آب، 1.2 متر به مدت یک ساعت است. این گوشی مقاومتی در برابر نفوذ پاشش نمکی ندارد اما با این حال، هنوز هم در مقابل ورود گرد و غبار مقاوم است.

برای رسیدن به چنین سطح از مقاومت، هر دو گوشی S41 و S31 به درپوش‌های محکمی مجهز بوده که پورت‌های ورودی گوشی را کاملا می‌پوشانند. تا وقتی این درپوش‌ها بسته باشند، مقاومت موبایل ها در برابر نفوذ مواد در بالاترین حد خود است. اگرچه باز کردن این پوشش‌ها بسیار سخت بوده، اما وجود آنها در گوشی هایی با مقاومت بالا، ضروری‌ست.

کت اس 31 دارای دو گزینه تک‌سیم و دو سیم‌کارته است. این گوشی به صفحه نمایش 4.7 اینچی با وضوح تصویر 720 پیکسل مجهز بوده که از تکنولوژی گوریلا گلس 3 با ضخامت 1.1 میلی‌متر بهره می‌برد. ظرفیت باتری آن 4000 میلی‌آمپر ساعت است که برخلاف S41، قادر به شارژ دیوایس‌های دیگر نیست. مجموعه دوربین این گوشی را نیز دو لنز 8 و 2 مگاپیکسلی در عقب و جلو تشکیل داده‌اند. پردازنده کت اس 31 نیز اسنپدراگون 210 است.

نکته قابل توجه در هر دو گوشی کت اس 41 و کت اس 31 ، گزینه‌های ارتباطی آنهاست. هر دو محصول از شبکه LTE در کنار VoLTE و VoWiFi پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی نظیر GPS، GLONASS و Beidou از ویژگی‌های موقعیت‌یابی گوشی های جدید کت است. اگر نزدیک شهر یا ایستگاه‌های فرستنده رادیویی باشید، می‌توانید از رادیو FM این اسمارت فون ها نیز استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران هولدر موبایل ، لوازم جانبی ps4 ، ساعت هوشمند سامسونگ در janebi.com

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*