پورشه کاین 2019

پورشه کاین 2019 (Porsche Cayenne) معرفی شد؛ نسل سوم کراس اوور لوکس آلمانی

پورشه کاین 2019 (Porsche Cayenne) به عنوان نسل سوم این کراس اوور آلمانی معرفی شد. در ادامه با مشخصات، امکانات و ویژگی‌های این خودرو آشنا می‌شویم.

در حالی که مدتی پیش تصاویری از نسل جدید خودروی پورشه کاین منتشر شده بود، حالا در روز 29 آگوست، این خودروساز بزرگ آلمانی، نسل سوم کراس اوور لوکس خود را در زادگاهش رونمایی کرد. کاین محصول مهمی برای شرکت پورشه محسوب می‌شود و از زمان معرفی نسل اول آن در سال 2002 میلادی تاکنون حدود 760 هزار دستگاه از آن در سراسر دنیا فروخته شده است. البته 500 هزار دستگاه از خودروهای فروخته شده کاین به نسل دوم آن مربوط می‌شود. حالا نیز نسل سوم پورشه کاین با طراحی جدید، فضای داخلی جادار و وزن کمتر نسبت به نسل قبلی معرفی شده و به زودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

پورشه کاین 2019

پورشه کاین 2019 روند رو به رشد و تکاملی این کراس اوور را ادامه داده است. جلوپنجره و چراغ‌های عقب باعث شده تا شاهد نوعی طراحی افقی در این خودرو باشیم اما چراغ‌های جلوی کشیده شده به سمت عقب، همچنان در کاین قابل شناسایی است. کاپوت عضلانی در نمای جلوی خودرو دیده می‌شود و در عقب نیز چراغ‌های جدیدی به کار رفته و الهام گرفتن از نسل جدید سدان پورشه پانامرا در‌ آن به خوبی مشهود است. یک اسپویلر هم بر روی سقف قرار گرفته و نمای عقب پورشه کاین جدید را کامل می‌کند.

محورهای جلو و عقب پورشه کاین 2019 مانند قبل 2.89 متر است اما طول خودرو 7.6 سانتی‌متر افزایش داشته و اکنون به 4.92 متر رسیده است. بزرگ‌تر شدن ابعاد این کراس اوور باعث شده تا کابین خودرو نیز جادارتر از قبل شود و حجم صندوق بار تا 15 درصد افزایش پیدا کند. با وجود بزرگ‌تر شدن ابعاد،‌ وزن پورشه کاین 2019 حدود 65 کیلوگرم کمتر از نسل قبلی خود شده است. شرکت پورشه برای سبک کردن کاین جدید، تمام پنل‌های بدنه، پنل کف و اجزای شاسی را از آلومینیوم ساخته و برای باتری نیز از نمونه لیتیوم پلیمر استفاده کرده که به تنهایی 10 کیلوگرم، کاین را سبک‌تر کرده است. این باتری از مدل جی تی 3911 به این کراس اوور آلمانی آورده شد.

پورشه کاین 2019

نسل جدید پورشه Cayenne در دو نسخه استاندارد و S معرفی شده و در بازار جهانی عرضه خواهد شد. نسخه استاندارد کاین 2019 از پیشرانه 3 لیتری V6 با قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر استفاده می‌کند که 40 اسب بخار قدرتمندتر از نسل قبلی است. پورشه کاین S نیز به پیشرانه 2.9 لیتری V6 توئین توربو با قدرت 440 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن متر مجهز شده است.

این افزایش قدرت به همراه کاهش وزن خودرو باعث شده تا نسل سوم پورشه کاین نسخه استاندارد در مدت 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 1.7 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود است. همچنین این نسخه به حداکثر سرعت 244 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. کاین S هم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن نیز 265 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. لازم به ذکر است که هر دو مدل به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده‌اند.

پورشه کاین 2019

طبق اخبار منتشر شده، قرار است در ماه‌ها و سال‌های آینده، پیشرانه‌ها و مدل‌های جدیدی به پورشه کاین 2019 اضافه شوند و احتمالا شاهد عرضه نمونه‌های هیبریدی، توربو و GTS نیز خواهیم بود. پورشه برای نخستین بار، سایز رینگ‌های کاین را کاهش داده و از رینگ‌های 19 تا 21 اینچی برای این کراس اوور استفاده کرده است. همچنین در نسل جدید این خودرو، فرمان‌گیری چرخ‌های عقب به عنوان یک آپشن سفارشی ارائه می‌شود و سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه نیز در لیست آپشن‌های سفارشی نسخه استاندارد به چشم می‌خورد. این آپشن برای مدل S به صورت استاندارد ارائه شده است. سیستم کنترل شاسی پویای پورشه هم از طریق سیستم الکتریکی 48 ولتی کنترل می‌شود و پاسخگویی بسیار سریع‌تری دارد.

تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار InnoDrive به عنوان یک آپشن جدید در پورشه کاین 2019 در دسترس قرار گرفته است. در حال حاضر این سیستم در مدل پانامرای مخصوص ایالات متحده آمریکا قرار دارد. آپشن جدید دیگری که برای کاین در نظر گرفته شده، محافظت دیواره است. این سیستم در صورتی که تشخیص دهد رینگ‌های گران‌قیمت خودرو به برخورد با جدول‌های کنار خیابان نزدیک شده‌اند، به طور اتوماتیک خودرو را هدایت می‌کند. دوربین تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، یکی دیگر از فناوری‌های ایمنی این کراس اوور لوکس آلمانی محسوب می‌شود. 4 پورت USB و اینترنت وای فای 4G هم از جمله ویژگی‌های اتصالی پورشه کاین 2019 هستند.

پورشه کاین 2019

اما جدا از همه این‌ها، Surface Coated Brake جالب‌ترین آپشن نسل جدید پورشه کاین است. این آپشن تنها برای رینگ‌های 20 و 21 اینچی ارائه شده و پوششی از جنس تنگستن-کاربید است که بر روی دیسک‌های ترمز قرار می‌گیرد و ضریب اصطکاک ترمزها را بهبود می‌بخشد و گرد لنت‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین ترمزهای کربن سرامیکی نیز به عنوان آپشن در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

در داخل کابین خودرو، آمپرهای سنتی آنالوگ همچنان پابرجا مانده‌اند و دو نمایشگر 7 اینچی رنگی نیز در طرفین این آمپرها برای دادن اطلاعات بیشتر به راننده تعبیه شده است. در وسط داشبورد هم یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی دیده می‌شود.

پورشه کاین 2019

نسل جدید پورشه کاین در اوایل سال آینده میلادی با مدل 2019 در کشور آمریکا عرضه می‌شود و قیمت نسخه معمولی آن از 65 هزار و 700 دلار آغاز می‌شود. نسخه کاین S نیز با حداقل قیمت 82 هزار و 900 دلار به فروش خواهد رسید. بنابراین هر یک از این مدل‌ها، بیش از 5 هزار دلار گران‌تر از قبل شده‌اند.

گالری عکس های پورشه کاین 2019

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه