گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1

پنج چیزی که از گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1 موبایل بهتری می‌ساخت

به دنبال معرفی دو گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت در نمایشگاه IFA 2017، قصد اشاره به مواردی را داریم که می‌توانستند موبایل های سونی را کامل‌تر کنند.

همانند بسیاری از محصولات دیگر، گوشی های جدید سونی نیز قابلیت‌های بسیار خوبی دارند که به سادگی نمی‌توان از آنها عبور کرد. ترکیب تراشه اسنپدراگون 835 و دوربین حرفه‌ای سونی احتمالا برای بسیاری از طرفداران خوشحال‌کننده خواهد بود. ولی مثل همیشه، این قطعات در قابی قرار گرفته‌اند که طی چند سال گذشته بارها نمونه آن را دیده‌ایم. در واقع سونی بدون توجه به روند موجود در دنیای اسمارت فون ها، تمایلی به تغییر طراحی یا شکل ظاهری محصولات خود ندارد.

این ایرادی‌ست که بسیاری از کارشناسان نسبت به گوشی های سونی دارند. اما با کنار گذاشتن طراحی، باید گفت سونی محصولی تمام‌عیار را برای رقابت با پرچمداران شرکت‌های مختلف تولید کرده است. به علاوه، دوربین قدرتمند این گوشی با توانایی ضبط ویدیوهای فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه، یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

با این وجود، تصور می‌کنیم مواردی که در ادامه در رابطه با آنها صحبت خواهیم، از اکسپریا XZ1 موبایل بهتری می‌ساختند.

قابلیت‌های مورد انتظار گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1

نسبت صفحه به پنل جلویی بیشتر

گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1

بر خلاف دیگر شرکت‌های فعال در حوزه تلفن های همراه، سونی تمایلی به عرضه محصولاتی با حاشیه بسیار کم نداشته و هم‌چنان از نمایشگرهایی با نسبت تصویر 16:9 استفاده می‌کند. این موضوع عجیبی نیست و نمونه این طراحی در پرچمداران اچ تی سی و نوکیا نیز دیده می‌شود.

گوشی های سونی ظاهر بسیار زیبایی دارند، ولی عدم تغییر زبان طراحی آنها طی سال‌های اخیر آزاردهنده است. به همین جهت، شاید افزایش نسبت صفحه به پنل جلویی تا حدودی به تغییر شکل ظاهری کمک می‌کرد.

لرزشگیر اپتیکال

گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1

سونی از تثبیت‌کننده نرم افزاری پنج محوره به منظور ثبت ویدیوهای بسیار روان در گوشی جدید خود بهره برده است. اما بر خلاف برخی گوشی های دیگر، خبری از تثبیت‌کننده مکانیکی در اکسپریا ایکس زد 1 نیست.

لرزشگیر اپتیکال نه‌تنها به ثبت ویدیوهای روان‌تر کمک می‌کند، بلکه هنگام عکاسی و در شرایط نامناسب، نقش بسیار پررنگی خواهد داشت.

دوربین دوگانه

گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1

اگرچه سال گذشته دوربین های دوگانه محبوبیت چندانی نداشتند، ولی به نظر می‌رسد استفاده از این سیستم به روندی متدوال در میان برخی شرکت‌ها تبدیل شده است.

گزینه‌های بسیاری همچون دوربین عریض، لنزهای تله فوتو، سنسورهای مونوکروم و بیشتر پیش روی ما قرار دارند. به همین دلیل و با در نظر گفتن شهرت سونی در زمینه تولید دوربین‌ها، شاید بهتر بود گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1 با سیستم دوربین دوگانه به دست کاربران می‌رسید.

باتری بزرگ‌تر

گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1

برخی افراد نسبت به تصمیم سونی مبنی بر استفاده از یک باتری 2700 میلی‌آمپر ساعتی در اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت کمی سردرگم هستند چرا که علاوه بر اندازه صفحه نمایش، وضوح تصویر هر دو موبایل مذکور نیز متفاوت است. به علاوه، پرچمدار سال گذشته سونی با یک باتری 2900 میلی‌‌آمپر ساعیت روانه بازار شده بود.

به نظر می‌رسد ظرفیت یک باتری 2700 میلی‌آمپر ساعتی برای پرچمداری با صفحه نمایش 5.2 اینچی کمی پایین باشد.

سنسور اثر انگشت گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1

گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1

سونی از زمان عرضه اکسپریا Z5، سنسور اثر انگشت را در کلید پاور تعبیه می‌کند. ولی از همان زمان هم آن را در گوشی های مخصوص بازار آمریکا غیر فعال کرده است. این موضوع هر دلیلی که دارد، احتمالا خوشحال‌کننده نخواهد بود.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران شیائومی ، هارمن کاردن ، وان مور در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سونی در فروش xperia xz1 شکست سنگینی خواهد خورد و متحمل ضرر وحشتناکی می شود

    این خط این نشان

    سال دیگه همین موقع 2018/09/03

    همه چیز مشخص میشه

  2. اینکه “سونی سنسور اثر انگشت را در کلید پاور تعبیه می‌کند” بدون تردید یک پون مثبت است؛ چون نا گفته پیداست که:
    1- یکی از ایندو کلید [پاور و تشخیص انگشت] اضافی است، و
    2- بهترین زمان و مکان شناسایی، همین کلید شروع (پاور) است، و
    3- بدین منظور، جایی مخفی-تر، راحتتر، کمجاتر و مناسبتر از قطر گوشی نیست (همین جای کلیدِ دو کاره سونی).