رایزن 1900 ایکس

پردازنده هشت هسته‌ای ای ام دی رایزن 1900 ایکس معرفی شد ؛ ارزانترین عضو خانواده

ای ام دی پردازنده هشت هسته ای رایزن 1900 ایکس (Ryzen 1900X) را معرفی کرد. این محصول ارزان قیمت ترین پردازنده از سری Threadripper شرکت AMD است.

شرکت ای ام دی و اینتل مدتی است در حال تلاش برای نشان دادن توانایی خود به منظور جای دادن تعداد هسته‌های بیشتر در یک پردازنده هستند. اگرچه محصولات بالارده آن‌ها توان خارق‌العاده و باورنکردنی دارند، اما برای خرید قدرتمندترین پردازنده های ای ام دی باید تا سقف هزار دلار و برای خرید برترین پردازنده اینتل باید تا سقف 2 هزار دلار پرداخت کنید که مبالغی کمرشکن هستند!

ای ام دی در جریان نمایشگاه IFA 2017 ارزان قیمت‌ترین محصول از سری Threadripper را با نام رایزن 1900 ایکس معرفی کرد. این پردازنده هشت هسته ای AMD قدرت فوق‌العاده‌ای داشته و تنها 549 دلار قیمت دارد. این در حالی است که پردازنده دوازده هسته‌ای و شانزده هسته‌ای همین سری که به تازگی معرفی شده‌اند، به ترتیب 799 دلار و 999 دلار قیمت دارند.

رایزن 1900 ایکس از رقیب هشت هسته‌ای دیگر خود قدرتمندتر است

پردازنده رایزن 1900 ایکس سرعتی بین 3.8 گیگاهرتز تا 4 گیگاهرتز داشته و کاربران می‌توانند آن را بسته به نیاز خود اورکلاک کنند. اگرچه قیمت این محصول از پردازنده هشت هسته ای دیگر ای ام دی یعنی رایزن 1800 ایکس 50 دلار بیشتر است، اما در عوض توانایی‌های بیشتری برای کاربران نیازمند به قدرت پردازشی بالا دارد. به عنوان نمونه می‌توان به پشتیبانی آن از چهار رم DDR4 به جای دو رم اشاره کرد. تعداد گذرگاه‌های PCIe آن نیز به 24، 64 مورد است.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران شیائومی ، هارمن کاردن ، وان مور در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*