حذف کلید خانه در اپل آیفون 8

اپل آیفون 8 : بر اساس اطلاعات جدید ژست های حرکتی به طور کلی جایگزین کلید خانه می‌شوند

اپل آیفون 8 که در 12 سپتامبر (21 شهریور) معرفی می‌شود یکی از پرآوازه‌ترین ویژگی‌های این گوشی پر سر و صدا را از دست خواهد داد؛ دیگر خبری از کلید خانه نیست.

از 10 سال پیش که با اولین آیفون روبه‌رو شدیم یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های خاص آیفون کلید خانه بوده است، با این وجود براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که در محصول بعدی اپل خبری از کلید خانه نیست، حتی نسخه رندر شده گرافیکی این کلید را هم در آیفون 8 (Apple iPhone 8) نخواهیم دید.

در محصول آینده اپل تمامی وظایف بر دوش ژست های حرکتی می‌افتد؛ وظایفی که در آیفون‌های گذشته با کلید فیزیکی خانه به انجام می‌رسید.

در قسمت پایین صفحه گوشی با یک میله نرم‌افزاری روبه‌رو هستیم که با کشیدن آن به سمت قسمت میانی صفحه نمایش می‌توان گوشی را از حالت قفل در آورد. درون برنامه‌ها می‌توان با همین حرکت صفحه مولتی‌تسکینگ را باز کرد؛ صفحه‌ای با طراحی جدید که برنامه‌ها را به صورت کارت‌های منفرد در کنار هم ردیف می‌کند. با ادامه حرکت این میله به سمت بالا و عبور از بخش میانی صفحه نمایش می‌توان برنامه‌های در حال اجرا گوشی را غیرفعال کرده و به صفحه خانه بازگردیم، طراحی گرافیکی که برای بستن برنامه‌ها در نظر گرفته شده به این صورت است که صفحه برنامه آنقدر کوچک می‌شود تا به درون آیکون موجود در صفحه وارد شود.

در صفحه خانه با شش ردیف افقی و چهار ردیف عمودی برای قرار گرفتن آیکون برنامه‌ها مواجه می‌شویم که می‌توانند 24 اپلیکیشن را درون خود جای دهند، در پایین این بخش با داک روبه‌رو می‌شویم؛ یک نوار خاکستری‌ که برنامه‌های پراستفاده را در خود نگاه می‌دارد. اینترفیس این داک دقیقا مشابه آن چیزی است که در سیستم عامل iOS 11 تبلت آیپد دیده‌ایم.

بریدگی بخش بالای صفحه که شامل میکروفون، دوربین جلو و سنسورهای متعدد دیگر هست توسط صفحه نمایش در بر گرفته شده و توسط حاشیه باریک سیاه‌رنگ ال سی دی به خوبی پنهان شده است، در این طراحی بریدگی بالای صفحه به خوبی در نمایشگر گوشی ادغام شده است.

حذف کلید خانه در اپل آیفون 8

نوار وضعیت (Status Bar) در آیفون 8 به دو بخش چپ و راست تقسیم می‌شود به طوری که یکی از آن‌ها نشان‌دهنده زمان بوده و دیگری وضعیت اینترنت سلولار، وای-فای و باتری گوشی را نمایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش اپل آیفون 8 (Apple iPhone 8) نمایشگری کاملا صاف داشته و مانند آخرین پرچمدار سامسونگ لبه‌های منحنی شکل نخواهد داشت. فریم این گوشی از استیل ضدزنگ ساخته می‌شود و قسمت پشتی آن دقیقا مانند بخش جلویی از جنس شیشه است. آنتن آیفون 8 هم در گوشه‌های فریم فلزی آن قرار گرفته تا بیشتری بازده را داشته باشد.

ابعاد این گوشی تقریبا شبیه به آیفون 7 خواهد بود اما با حذف حاشیه‌های کناری و پایین گوشی با سایز صفحه نمایشی بزرگ‌تر از آیفون 7 پلاس روبه‌رو خواهیم بود. کلید پاور مانند آیفون پیشین در قسمت راست قرار گرفته است اما برای دسترسی بهتر و بدون نیاز به کمک دست دوم، بلندتر از آن‌چه پیش‌تر دیده‌ایم طراحی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*