محصولات صوتی

الگوبرداری مشهود سونی از محصولات صوتی اپل!

نمایشگاه IFA 2017 در برلین برپا است و یکی از حاشیه‌های آن الگوبرداری سونی از محصولات صوتی اپل است. این شرکت امروز از اسپیکر و ایربادهای بی‌سیم جدید خود رونمایی کرد.

کمپانی اپل معمولا محصولات زیادی را در طی سال معرفی نمی‌کند، اما وقتی محصول جدیدی از این برند رونمایی می‌شود، توجه همه مردم به آن جلب می‌گردد. در واقع می‌توان گفت حتی طراحان شرکت سونی نیز توجه خاصی به سیاست‌های اپل دارند. این شرکت ژاپنی اخیرا دو محصول صوتی جدید را به دنیای فناوری معرفی کرده است که می‌توان گفت کپی‌برداری شده از محصولات اپل هستند: یک جفت ایرباد بی‌سیم و اسپیکر هوشمند خانگی.

بگذارید اولین جنبه از این الگوبرداری در محصولات صوتی را بررسی کنیم. ایربادهای بی‌سیم WF-1000X شرکت سونی از جنبه‌های مختلفی به ایرپادهای اپل شباهت دارند. به خصوص در زمینه عملکرد. این ایربادهای جدید همراه با یک جعبه شارژر قابل حمل معرفی شده‌اند، درست مثل ایرپادهای اپل. میکروفون‌های مربوط به تماس صوتی نیز یکی دیگر از جنبه‌های اشتراک این دو محصول به شمار می‌روند. ایربادهای WF-1000X شامل یک دکمه لمسی جهت کنترل پخش موزیک و همچنین فراخواندن سیری هستند، قابلیتی که در محصولات اپل نیز آنها را مشاهده می‌کنیم.

تنها وجه تفاوت این دو محصول تکنولوژی نویز کنسلینگ سونی به شمار می‌رود که در ایرپادهای اهالی کوپرتینو خبری از آن نیست. این محصول جدید در ماه سپتامبر (شهریور ماه) از راه می‌رسد و در ازای 200 دلار به دست مشتریان سپرده خواهند شد. شایان ذکر است قیمت ایرپادهای اپل 160 دلار است.

محصولات صوتی

حالا بهتر است در مورد اسپیکر LF-S50G سونی صحبت کنیم. این محصول شباهت بسیار زیادی به هوم پاد اپل دارد. هر دو محصول از قابلیت کنترل صدا و پخش با کیفیت و 360 درجه برخوردار هستند. برخلاف هوم پاد اپل، اسپیکر سونی به کمک بلوتوث و NFC به گجت‌های مختلف متصل می‌گردد (محصول اپل یک اسپیکر وای‌فای به حساب می‌آید). تفاوت قیمت بین این دو محصول کاملا متفاوت با ایرپاد و ایرباد دو شرکت است. اسپیکر سونی با قیمت 200 دلار در ماه اکتبر (مهر 96) از راه می‌رسد، در حالی که هوم پاد اپل را می‌توان در ازای 350 دلار دریافت کرد.

نمی‌توان سونی را به خاطر تولید این دو محصول جدید و بی‌سیم سرزنش کرد. هر دو از تکنولوژی جدید و جذابی بهره می‌برند که برای خریداران جذاب است. در حقیقت، جدید و خاص بودن دو محصول از معدود تولید‌های شرکت اپل، نشان می‌دهد که حتی تولیدکنندگانی با حساسیت‌های زیاد می‌دانند که به کمک اینگونه گجت‌ها می‌توان درآمدزایی خوبی در طی سال داشت.

هنوز نمی‌دانیم آیا عملکرد این دو محصول صوتی سونی از محصولات اپل بهتر است یا خیر. به غیر از هوم پاد، همه این محصولات صوتی در ماه‌های پیش رو روانه بازار می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران هولدر موبایل ، لوازم جانبی ps4 ، ساعت هوشمند سامسونگ در janebi.com

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایران جهان شیران
    درعصرهوشمندی ایده ها نا خود اگاه مشابه اند.
    گجت الوژی مشاور خرید