ویژگی های جدید ال جی وی 30

ویژگی های جدید ال جی وی 30 ؛ قابلیت‌های پردازنده، نمایشگر، دوربین، طراحی و بیشتر

با بررسی ویژگی های جدید ال جی وی 30 (LG V30) نگاهی داریم به قابلیت‌های پردازنده، نمایشگر، دوربین، طراحی و سایر امکانات جدید این گوشی. همراه گجت نیوز باشید.

ال جی بعد از مدت‌ها قرارگیری در پشت سر سایر گوشی‌سازان در دسته‌بندی بالارده‌ها و پرچمداران، این دفعه با محصولی جنجالی وارد میدان شده است؛ ال جی وی 30 از نظر مشخصات سخت افزاری در بالاترین حد ممکن بوده و در بخش دوربین، قابلیت‌های چندرسانه‌ای و دیگر ویژگی‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

طراحی و سایر قابلیت‌های مهم دستگاه‌های پیشین ال جی، همگی در این محصول بهبود پیدا کرده‌اند. به عنوان نمونه طراحی بدون حاشیه آن در مقایسه با ال جی جی 6 به مراتب زیباتر شده و به جای نمایشگر دوم به کار رفته در دو مدل قبلی سری V، این بار شاهد قرارگیری یک نوار شناور در رابط کاربری هستیم که کارایی یکسانی دارد. اکنون تمامی ویژگی های جدید ال جی وی 30 را بررسی می‌کنیم.

نمایشگر OLED و نوار شناور

ویژگی های جدید ال جی وی 30

نمایشگر این گوشی موبایل FullVision نام داشته و دارای ابعاد 6 اینچ و رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس است. پنل این نمایشگر، که از محتواهای HDR10 پشتیبانی می‌کند، از نوع OLED است که برای اولین بار در یک گوشی موبایل این شرکت دیده می‌شود. علاوه بر صفحه نمایش، پنل پشتی نیز توسط شیشه‌های گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در مقایسه با ال جی جی 6 بهبود یافته و ویژگی‌های بیشتری دارد.

یکی از نکات متمایزکننده محصولات پیشین سری V، مجهز شدن به نمایشگر دوم بود که برای دسترسی سریع به برنامه‌ها و مشاهده نوتیفیکیشن‌ها کاربرد داشت. اگرچه در ال جی وی 30 خبری از صفحه نمایش دوم نیست، اما با یک نیمه دایره شفاف در رابط کاربری مواجه هستیم که کارایی یکسانی داشته و بسته به انتخاب کاربر در یکی از لبه‌های دستگاه قرار می‌گیرد.

ال جی این بخش را نوار شناور (Floating Bar) نامیده است. با لمس این بخش، قسمتی چرخ و فلکی و دارای میانبر به مخاطب‌ها، برنامه‌ها، کنترل پخش موسیقی، گرفتن اسکرین شات و دیگر ابزارها به نمایش در خواهد آمد.

گشودگی دریچه دیافراگم بالا

ویژگی های جدید ال جی وی 30

یکی از مهمترین ویژگی های جدید ال جی وی 30 مربوط به دوربین آن است. دوربین دوگانه این دستگاه از یک سنسور عادی 16 مگاپیکسلی و یک سنسور دارای زاویه باز 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است. گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی f/1.6 است که برای اولین بار در یک گوشی موبایل اتفاق می‌افتد.

وسعت این دیافراگم سبب می‌شود نور زیادی دریافت شود، پس می‌توان در زمان وجود کمترین نور، بهترین تصاویر را ثبت کرد. امیدواریم هر چه زودتر با مشاهده نمونه تصاویر این دوربین، کارایی آن را در عمل بسنجیم.

میدان دید سنسور دوم باریک‌تر شده و اعوجاج آن تقریبا به صفر رسیده است. اگرچه ال جی با کاهش زاویه از 135 درجه‌ به 120 درجه‌ عقب‌گرد داشته است، اما در عوض کیفیت تصاویر به مراتب بیشتر خواهد بود.

قابلیت‌های بخش فیلم برداری

ویژگی های جدید ال جی وی 30

بخش قابل توجهی از ویژگی های جدید ال جی وی 30 مربوط به دوربین هستند. به لطف امکان قفل کردن فوکوس بر روی نقطه‌ای خاص از نمایشگر، می‌توان در هر زمان خیلی روان و سریع در آن قسمت بزرگنمایی داشت. اما مهترین ویژگی نرم افزاری این بخش Cine Effect است که از 15 افکت مختلف تشکیل می‌شود.

با استفاده از این افکت‌ها می‌توان ویدیوهایی حرفه‌ای ضبط کرد. علاوه بر آن شاهد وجود یک نرم افزار ویرایش ویدیو به صورت پیش‌فرض هستیم که توانایی ال جی وی 30 در بخش قابلیت‌های چندرسانه ای را به حد اعلا می‌رساند.

کیفیت بالای ضبط و پخش صوت

ویژگی های جدید ال جی وی 30

ویژگی های جدید ال جی وی 30 اغلب مربوط به قابلیت‌های چندرسانه‌ای هستند

کیفیت پخش صوت به لطف وجود Hi-Fi Quad DAC و کاهش اعوجاج، علاقه‌مندان به موسیقی را شیفته ال جی وی 30 می‌کند. در محصول جدید بهبودهایی در مقایسه با قبل رخ داده است. به لطف وجود پیش تنظیم‌های صدا که توسط کارشناسان حرفه‌ای کوک شده‌اند، می‌توان بیشترین بهره را از توانایی‌های دستگاه برد. البته کاربران می‌توانند پیش تنظیم مورد علاقه خود را نیز ایجاد کنند. به این ترتیب می‌توان اجزای مختلف پخش همچون بیس را به دلخواه تغییر داد.

در ادامه می‌توان از طریق بخش جدید Digital Filter، که از سه قسمت کوتاه، تیز و آرام تشکیل می‌شود، اثرات بازتابی پخش موسیقی را تنظیم کرد. ال جی برای توسعه ویژگی های جدید ال جی وی 30 در بخش صوت با شرکت دانمارکی Bang & Olufsen، که در زمینه تولید ادوات صوتی حرفه‌ای فعالیت می‌کند، همکاری داشته است. در برخی از بازارها، این گوشی موبایل به همراه ایربادهای مخصوص عرضه می‌شوند.

به عنوان دیگر ویژگی های جدید ال جی وی 30 می‌توان به پشتیبانی از MQA اشاره کرد. MQA استانداردی جدید در فرمت‌های صوتی با کیفیت بالاست که می‌تواند حتی در فایل‌های صوتی دارای حجم کم، صدای Hi-Fi را منتقل کند.

حین ضبط فیلم می‌توان از هدفون مخصوص مکالمه به عنوان میکروفون استفاده کرد. این هدفون از موادی بادوام ساخته شده است، پس تکنیک استفاده از گوشی مکالمه به عنوان میکروفون سبب می‌شود بدون اعوجاج، صدا را با حجمی بالا دریافت کرد. به ادعای ال جی، کاربر قادر است یک صدای بسیار بلند 142 دسیبلی را با استفاده از ال جی وی 30 در یک کنسرت ضبط کند.

مجهز شدن به تراشه قدرتمند سال

ویژگی های جدید ال جی وی 30

بعد از دوربین و قابلیت‌های چندرسانه‌ای، مهمترین ویژگی های جدید ال جی وی 30 مربوط به مشخصات فنی آن می‌شوند. مجهز شدن به چیپست اسنپدراگون 835 و 4 گیگابایت حافظه رم، این گوشی موبایل را تبدیل به یک پرچمدار قدرتمند می‌کند. اگرچه استفاده از این چیپست در یک پرچمدار سال 2017 اتفاق عجیبی نیست، اما با توجه به تجهیز شدن ال جی جی 6 به تراشه ضعیف‌تر اسنپدراگون 821 در ابتدای سال جاری، این یک جهش خوب برای ال جی محسوب می‌شود.

ظرفیت داخلی بالا

ویژگی های جدید ال جی وی 30

فضای ذخیره‌سازی پرچمدار دوم ال جی در سال 2017 به 64 گیگابایت افزایش پیدا کرده که برای کاربران نیازمند به ذخیره‌سازی فایل‌های موسیقی و ضبط ویدیو بسیار کاربردی است. این فضا را می‌توان با استفاده از کارت حافظه جانبی افزایش داد.

سیستم تشخیص چهره و صدا

ویژگی های جدید ال جی وی 30

علاوه بر حسگر اثر انگشت، دو سد امنیتی دیگر نیز برای ال جی V30 در نظر گرفته شده است. سیستم تشخیص چهره آن در وضعیت عادی و در نور طبیعی عملکرد بسیار سریعی دارد، اما قابلیت اطمینان آن بسته به شرایط محیطی ممکن است کاهش پیدا کند. با استفاده از سیستم تشخیص صدا نیز می‌توان به وسیله گفتن عبارتی خاص که از قبل برای آن تعریف شده، قفل دستگاه را باز کنید.

باتری با ظرفیت مناسب و شارژ سریع

ویژگی های جدید ال جی وی 30

همانند کیفیت دوربین، درباره میزان دوام باتری نیز نمی‌توان بر اساس اعداد و ارقام قضاوت کرد و باید منتظر انتشار تست‌های رسمی توسط رسانه‌های خبری ماند. اگرچه به نظر می‌رسد یک باتری 3 هزار و سیصد میلی‌آمپر ساعتی برای دستگاهی با نمایشگر 6 اینچی کافی نیست، اما از طرفی دیگر با پنل OLED آن و همچنین تراشه کم مصرف اسنپدراگون 835 مواجه هستیم که نوید عمر باتری خوب ال جی وی 30 را می‌دهند.

به لطف پشتیبانی از نسل سوم تکنولوژی شارژ سریع کوالکام (QuickCharge 3.0)، کاربر قادر است طی نیم ساعت ظرفیت باتری را از 0 به 50 درصد رساند. برخلاف جی 6، که فقط نسخه مخصوص آمریکای آن از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند، یکی از ویژگی های جدید ال جی وی 30 امکان شارژ شدن به صورت بی‌سیم است. به این روش می‌توان طی 55 دقیقه باتری را 50 درصد شارژ کرد.

بدنه محکم و مقاوم در برابر نفوذ آب

ویژگی های جدید ال جی وی 30

قابلیت های ال جی وی 30 فقط محدود به سخت افزار و نرم افزار آن نیستند. این گوشی موبایل برخلاف ظاهر ظریف و گول‌زننده آن، مقاومت خوبی در برابر عوامل خارجی دارد. فریم فلزی آن مقاومت کششی قابل توجهی داشته و پنل پشتی، به لطف محافظت با شیشه‌های گوریلا گلس، در برابر ضربات ناگهانی مصون است. پشتیبانی آن از استاندارد IP68 سبب می‌شود بتوان گوشی را همراه خود برای 30 دقیقه به عمق 1 و نیم متری آب برد.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع هارد اکسترنال و همچنین هارد اکسترنال ترنسند و همچنین انواع کارت حافظه موجود در بازار ایران در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ایران جهان شیران
    ‏‎ ‎وی 30بعد از ایکس ال 2 یک ساختارشکن است.
    به نقل از گجت الوژی

  2. از نوت 8 خیلی بهتره حداقل تو طراحی و ابعاد

  3. ظاهرا با یه گوشی خیلی خوب با یه قیمت نسبتا مناسب مواجه هستیم…. اگه در عمل هم همینطور باشه بازار خوبی خواهد داشت