ال جی وی 30

ال جی وی 30 رسما معرفی شد؛ طراحی کم حاشیه و پخش صوتی باکیفیت در یک پکیج قدرتمند

گوشی موبایل ال جی وی 30 (LG V30) در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، دوربین دوگانه، قابلیت‌ها و امکانات پرچمدار جدید ال جی آشنا شوید.

کمپانی ال جی در سال 2015 میلادی همراه با گوشی V10 خود رسما از خانواده جدید محصولات سری V خود پرده برداری کرد؛ محصولاتی که همراه با ویژگی‌های منحصر به فرد خود همچون نمایشگر دوم جهت نمایش نوتیفیکیشن‌ها، دوربین دوگانه سلفی برای عکاسی فوق‌عریض و یک DAC های فای عالی که به یکی از مهم‌ترین علاقه‌مندی‌های طرفداران گوشی‌های ال جی تبدیل شده است.

پیشرفت همچنان ادامه داشت و سال گذشته نیز شاهد عرضه محصولی به نام V20 از سوی ال جی بودیم که هرچند نمایشگر دوم را از نسل گذشته خود حفظ کرده بود، اما دوربین دوگانه این دفعه به سمت پشتی گوشی رفته بود و یک بازی صوتی جدید به نام Quad DAC را نیز یدک می‌کشید. اما حالا در سال 2017، ال جی بار دیگر به روی صحنه آمده تا از تازه‌ترین نسل گوشی‌های خانواده وی خود، ال جی وی 30 پرده برداری کند.

ال جی وی 30

ال جی امروز میزبان یک رویداد خبری در نمایشگاه IFA 2017‌ بود تا این محصول را در معرض دید همگان قرار دهد. ال جی وی 30 همراه با طراحی کم حاشیه خود چیزی شبیه به گوشی G6 و حتی به لطف ترکیبی از فریم فلزی و قاب شیشه‌ای خمیده پشتی شیک‌تر و زیبا‌تر از آن است. اما همه چیز این دیوایس ظاهر زیبای آن نیست، فبلت جدید ال جی از سریع‌ترین پردازنده کمپانی کوالکام، اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرد. اما جدای این تعریف‌های کلیشه ای بگذارید مستقیما به سراغ امکانات ال جی وی 30 برویم.

طراحی شیک و تقریبا تمام صفحه

ال جی وی 30

وی 30 از نمایشگر فول ویژن با نسبت ابعاد 18:9 بهره می‌برد که حاشیه‌های بسیار کمی به دور آن نقش بسته است. نمایشگر V30 از تراکم پیکسلی مشابه با تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی G6 برخوردار خواهد بود که اوایل امسال معرفی شده بود. این نمایشگر ارائه کننده وضوح 1440×2880 پیکسل و تراکم پیکسلی 564ppi است،‌ اما ال جی این‌بار به جای یک پنل IPS LCD برای نخستین بار از یک پنل نمایشگر OLED بر روی گوشی جدید خود استفاده کرده است.

در قسمت پشتی آن یک دوربین دوگانه با ترکیبی نسبتا شبیه به گوشی G6 تعبیه شده است، اما دیگر برآمدگی آن به هیچ عنوان مزاحمتی برای کاربر ایجاد نخواهد کرد. دو دوربین به شکل بسیار ظریفی از پشت گوشی به بیرون متمایل شده‌اند که محوطه‌ای بیضی شکل پس زمینه آن بوده و یک قاب فلزی باریک نیز آن را احاطه کرده است. برای حفاظت از آن‌ها نیز از پوشش گوریلا گلس 4 استفاده شده است.

اما نمایشگر گوشی خمیده نیست، چرا که ال جی معتقد است نمایشگرهای خمیده بیشتر در معرض خطرات ناشی از سقوط قرار دارند و در دست گیری طولانی مدت آن‌ها نیز خسته کننده می‌شود. اما شیشه‌ای که بر روی نمایشگر گوشی قرار گرفته به خوبی از دو طرف خمیده است تا شکل ظاهری ال جی وی 30 شیک و دل‌پسند باشد. شاید در نگاه نخست شما فکر کنید که این گوشی از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است و نمی‌توان دوام زیادی را از آن انتظار داشت، اما خبر خوب اینجاست که V30 موفق به دریافت تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب، گرد و غبار شده است.

خداحافظ نمایشگر دوم؛ زنده باد نوار شناور

ال جی وی 30

همراه با وی 30، ال جی تصمیم گرفته است به منظور بزرگ‌تر کردن نمایشگر اصلی گوشی دست از نمایشگر دوم بکشد که به طور کلی تصمیم خوبی را ارزیابی می‌کنیم. هرچند این نمایشگر دوم در دو گوشی V10‌ و V20 بسیار جذاب بودند، اما چرا باید یک فضای  اضافی به نمایشگری اختصاص داد که می‌توان دقیقا همان عملکرد را در یک نمایشگر واحد اولد داشت؟ در هر صورت اگر از طرفداران نمایشگر دوم گوشی‌های سری V‌ ال جی بودید نیز باید بگوییم که دیگر عمر آن‌ها به سر آمده است و ال جی وی 30 در حذف آن‌ها پیشرو است.

در این جایگاه، ال جی یک نسخه به‌روزشده از نمایشگر همیشه روشن به کار رفته در جی 6 را برای گوشی ال جی وی 30 طراحی کرده است که نه تنها می‌تواند زمان و آخرین نوتیفیکیشن‌های دریافتی را به نمایش بگذارد، بلکه آن حتی قادر است موارد مختلفی همچون ابزار سریع، موزیک پلیر و یا یک عکس شخصی را نیز مهیای بارگذاری کند.

ال جی وی 30

همراه با این نمایشگر همیشه روشن، ال جی نوار شناور را نیز تعبیه کرده است که به نظر می‌رسد دنباله رو انقلاب نمایشگر دوم گوشی‌های سری وی ال جی است. در واقع آن چیزی شبیه به پنل خمیده سامسونگ است که در خود موارد مختلف سودمندی همچون شرتکات‌های تنظیمات، نوشته‌ها و غیره را در خود جای داده است. برای فراخوانی این نوار شناور کافیست انگشت خود را از سمت راست صفحه به سمت داخل کشیده و آن را مشاهده کنید.

عکس‌ها و فیلم‌های حرفه‌ای همراه با دوربین حرفه‌ای

ال جی وی 30

دوربین یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های امروزی است و همانطور که پیش‌تر گفتیم، ال جی وی 30 از دو دوربین برخوردار است: یک دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی که با یک دوربین عریض 13 مگاپیکسلی همراه شده است. در اینجا هیچ پیشرفت سخت افزاری به جز استفاده از دیافراگم بسیار باز f/1.6 وجود ندارد، اما ال جی متعهد شده است که به لطف یک اپلیکیشن جدید، دوربین این گوشی کاملا متفاوت از تمامی محصولات این کمپانی باشد.

نرم افزار جدید دوربین ال جی وی 30

اپلیکیشن دوربین این گوشی اینک صاحب قابلیت جدیدی به نام Graphy، که استایل‌های تصاویر عکاسان محبوب شما را در اختیارتان قرار می‌دهد تا از آن‌ها در تصاویر خود استفاده کنید شده است. Graphy در واقع آلبومی از تصاویر تهیه شده توسط عکاسان حرفه‌ای از سراسر جهان است که با انتخاب هر یک از آن‌ها در هنگام عکاسی (یا پس از تهیه عکس)‌ می‌توانید فیلترهای آن را بر روی تصویر خود اعمال کنید.

اینگونه به نظر می‌رسد که ال جی کلکسیونی از فیلترهای ارزشمند را گرد هم آورده است. کلکسیونی که ال جی آن را بر روی یک پایگاه داده آنلاین بنا کرده تا کاربران بتوانند با دانلود هر یک، از آن‌ها استفاده کنند. اما آنچه که جذاب‌تر است، این است که شما حتی می‌توانید آن فیلترها را بر روی ویدیوهای ضبط شده خود نیز اعمال کند، هرچند این قابلیت طی روزهای آتی فعال خواهد شد.

امکانات صوتی مناسب و قدرت بالای سخت افزاری

درست نظیر گوشی V20 و V10 پیش از آن، ال جی وی 30 نیز از یک چیپ Quad DAC های فای برخوردار است که مناسب تمامی عاشقان به موسیقی است. دک 4 گانه پیشرفته های فای که در همکاری با کمپانی کالیفرنیایی ESS توسعه پیدا کرده، قابلیت‌های جدیدی نظیر فیلترهای دیجیتالی و پیش تنظیمات صوتی را به ارمغان میاورد که به کاربران تجربه شخصی‌سازی بیشتر و باکیفیت‌تر را برای گوش دادن به موسیقی، حتی با هدفون‌های معمولی موجود در بازار ارائه می‌کند.

ال جی وی 30

ال جی بار دیگر کالیبراسیون سیستم صوتی پرچمدار خود را به کمپانی پرآوازه بنگ اند اولافسن (B&O)‌ سپرده است که اجازه می‌دهد V30 قدرت صوتی شگفت انگیزی را به همراه داشته باشد. علاوه بر آن درست همانند مدل V20، در جعبه‌ی این گوشی جدید نیز یک جفت ایرفون بالارده B&O Play قرار خواهد داشت.

ال جی وی 30 از یک چیپست اسنپدراگون 835 قدرت خواهد کرد که با 4 گیگابایت رم و یک باتری با ظرفیت 3.300 میلی‌آمپر ساعت همراه شده است. این گوشی همچنین در دو نسخه مختلف 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد که بدون تفاوت، حافظه هر دو آن‌ها را می‌توانید به لطف یک کارت اس دی تا 2 ترابایت افزایش دهد. این گوشی همچنین از شارژ‌ بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران هولدر موبایل ، لوازم جانبی ps4 ، ساعت هوشمند سامسونگ در janebi.com

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سلام به نظر من اگه نمایشگر ثانویه را حذف نکردم خیلی بهتر بود

  2. ایران جهان شیران
    وی30 در یک نگاه،ساختارشکن!
    گجت الوژی مشاور خرید

  3. یه گوشی فوق العاده و تقریبا بی نقص.امار نشون داده که مگای دوربین اصن ملاک نیس ضمن اینکه کارایی دوربین واید بهتر از عکس تله فوتو هس.لااقل واسه کسایی که از طبیعت و چشم انداز عکس میگیرن.به نظرم از نوت8 سرتره حداقل تو طراحی و ابعاد

  4. من که نوت 8 میخرم ولی در کل مبارک خریدارش.

  5. ازش انتظار نداشتم رم 4؟ دوربینم که تغییری نداشته بجز گشودگی بیشتر دیافراگم و فیلتر ها فک کردم پرتره هم داشته باشه ولی نداره احتمالا پرتره فقط واسه لنز تله فوتو باشه باتریشم همون قدیمیه با اینکه صفحه نمایشش بزرگتر شده رابط کاربریشم همون قدیمیه دوربین سلیفشم 5 با اینکه خیلیا از 8 و 12 گذشته سلفی 20م گذاشتن ای بابا الجی یه تکونی به خودت بده

    • چرا دوستان همینجوری الکی منفی میدن مگه چرت گفتم؟ حقیقت تلخه؟ دوربینش خوبه ولی تا چه حد به نظر من سلفی مهمتره که پیشرفت چندانی نداشته سرعت مهمه که به پای بقیه نمیرسه رابط کاربریش که اصلا تغییری نکرده و در معنای واقعی کلمه مسخرس در مورد قیمتش که نا منصفانس در مورد لنز زاویه باز مگه قراره از چی عکس بگیری به نظرم تله فوتو با زوم اپتیکال میزد بهتر بود خدایی من طرف هیچکدوم نیستم و دنبال اینم که یه گوشی خوب بخرم پس همه چیزو در نظر میگیرم من بیام طرف اینو بگیرم یا طرف اونو بهم پورسانت نمیدن که