نگاه نزدیک به ال جی وی 30

نگاه نزدیک به ال جی وی 30 ؛ پرچمدار جدید اندروید وارد می‌شود

ال جی وی 30 به عنوان پرچمدار جدید اندروید معرفی شد. در ادامه قصد داریم یک نگاه نزدیک به ال جی وی 30 (LG V30) انداخته و مشخصات فنی و دوربین آن را بررسی کنیم.

ال جی در سال 2016 عملکرد خوبی نداشت. جی 5، گوشی موبایل ماژولار آن، نتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند و سبب شد این شرکت کره‌ای به طور کامل از طراحی دستگاه ماژولار دست بکشد. اما با معرفی ال جی جی 6 رویکرد بازار به این برند تغییر کرد و دوباره کاربران به خرید پرچمدار آن اشتیاق زیادی نشان دادند. اگرچه این گوشی موبایل نتوانست از نظر مشخصات سخت افزاری در بین قدرتمندترین پرچمداران بازار قرار بگیرد، اما دومین پرچمدار ال جی در سال 2017 بدون شک در بالای لیست قرار خواهد گرفت.

نگاه نزدیک به ال جی وی 30

ال جی وی 30 سومین محصول از سری V این شرکت است که در جریان نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد. کاربران، دو مدل پیشین یعنی ال جی وی 10 و وی 20 را به عنوان دستگاه‌هایی قدرتمند در زمینه صدا و تصویر می‌شناسند، به همین دلیل انتظار داشتیم محصول جدید نیز همین روال را دنبال کند. گوشی جدید ال جی کمی بعد از گلکسی نوت 8 سامسونگ معرفی شده است. با نگاه نزدیک به ال جی وی 30 ، به توانایی و یا عدم توانایی آن برای گرفتن پرچمداری اندروید از دست گلکسی نوت 8 پی خواهیم برد.

طراحی

در نگاه نزدیک به ال جی وی 30 طراحی آن هر نگاهی را خیره می‌کند. جی 6، نخستین تلاش ال جی برای ارائه یک محصول دارای طراحی بدون حاشیه بود، اما این شرکت کره‌ای در دومین تلاش خود، محصولی به مراتب زیباتر ارائه کرده است.

بدنه دستگاه دارای ساختاری ترکیبی از شیشه و فلز بوده و لبه‌های شیب‌دار و ضخامت کم بیش از پیش به زیبایی آن می‌افزایند. نداشتن ساختار تخت و لبه‌های تیز همچون ال جی جی 6، سبب می‌شود این گوشی موبایل با وجود بزرگتر بودن، خوش‌دست‌تر باشد.

نگاه نزدیک به ال جی وی 30

ال جی وی 30 از نظر ابعاد بدنه تنها کمی از جی 6 بزرگتر است، در حالی که اختلاف اندازه نمایشگر آن‌ها 0.3 اینچ است. این موضوع نشان می‌دهد ال جی در طراحی بدون حاشیه دستگاه جدید موفق‌تر عمل کرده است. همانند پرچمدار پیشین، در این مدل نیز شاهد پشتیبانی از استاندارد IP68 هستیم که از آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار محافظت می‌کند. ال جی جی 6 و وی 30، از نظر چهارچوب کلی طراحی با یکدیگر شباهت دارند، اما مدل جدید به میزان بسیار زیادی بهبود پیدا کرده است.

مجددا حسگر اثر انگشت در پنل پشتی قرار دارد. عدم قرارگیری آن در کنار دوربین همانند پرچمداران اخیر سامسونگ، دسترسی به آن را سریعتر کرده و از لمس اشتباه شیشه دوربین و لک‌دار کردن آن جلوگیری می‌کند.

نگاه نزدیک به ال جی وی 30

در نگاه نزدیک به ال جی وی 30 متوجه چند سد امنیتی دیگر شدیم. سیستم امنیتی جدید تشخیص چهره و سیستم تشخیص صدا می‌توانند برای جلوگیری از دسترسی دیگر افراد به دستگاه مورد استفاده قرار بگیرند. متاسفانه در نخستین نگاه نزدیک به ال جی وی 30 تنها قادر به تست سیستم تشخیص صدا بودیم. چند عبارت خاص به آن آموزش داده شده‌اند و کاربر باید به منظور باز کردن دستگاه تنها از همان‌ها استفاده کند. شدیدا دوست داریم هرچه زودتر، سیستم تشخیص چهره ال جی را با نمونه مشابه آن در پرچمداران اخیر سامسونگ مقایسه کنیم.

صفحه نمایش

در مقایسه با مدل پیشین سری V، بیشتر به زیبایی طراحی پرچمدار جدید ال جی پی می‌بریم. ابعاد نمایشگر ال جی وی 30، بدون تغییر اندازه کلی بدنه دستگاه در مقایسه با ال جی وی 20، بیشتر شده است، به طوری که شاهد نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 82 درصد هستیم. صفحه نمایش FullVision Display آن 6 اینچی بوده و رزولوشن آن کیو اچ‌دی پلاس (2880 در 1440) است.

نگاه نزدیک به ال جی وی 30

متفاوت بودن رزولوشن آن به خاطر نسبت ابعاد تصویر متفاوت صفحه نمایش است که باعث می‌شود گوشی کمی لاغر اندام و بلند قامت به نظر برسد. از آنجایی که برای اولین بار شاهد به کار رفتن پنل OLED در یک گوشی موبایل ال جی هستیم، هنوز اطلاعات دقیقی درباره آن در دسترس نیست.

رابط کاربری و سخت افزار

در نگاه نزدیک به ال جی وی 30 به شباهت زیاد آن با جی 6 از نظر رابط کاربری پی بردیم. سیستم عامل دستگاه اندروید 7.1.2 نوقا بوده و رابط کاربری آن با وجود غنی بودن، بسیار ساده است. مجددا آیکونی برای ورود به منو دیده نمی‌شود، به این معنی که تمامی ابزارها و اپلیکیشن‌ها در همان صفحه خانه قرار گرفته‌اند.

به عقیده برخی، استفاده از این نوع رابط کاربری به دلیل متمرکز بودن آیکون‌ها تنها در یکجا، به مراتب راحت‌تر است. ال جی برخلاف بیشتر گوشی‌سازان، رابط کاربری پیش‌فرض اندروید را زیاد دست‌کاری نکرده و تنها کمی تغییر جزیی در آن اعمال کرده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد ال جی وی 10 و وی 20 داشتن نمایشگر دوم بود که حین نگاه نزدیک به ال جی وی 30 هرگز آن را پیدا نکردیم! در عوض با یک نوار شناور مواجه هستیم که از طریق رابط کاربری قابل دسترسی بوده و کارایی مشابهی همچون صفحه نمایش دوم دو مدل پیشین دارد.

نگاه نزدیک به ال جی وی 30

در مدت زمان کوتاه استفاده از دستگاه متوجه روان بودن رابط کاربری آن شدیم که تفاوت قابل ملاحظه‌ای با جی 6 دارد. به نظر ما مهمترین دلیل این امر به‌روز شدن تراشه آن در مقایسه با پرچمدار اخیر سری G است.

برخلاف این گوشی موبایل، در ال جی وی 30 شاهد به کار رفتن قدرتمندترین چیپست موبایل سال یعنی اسنپدراگون 835 هستیم که تاثیر شگرفی بر روی سرعت پاسخ‌گویی آن به دستورات دارد. البته حافظه رم آن همچنان 4 گیگابایت است. کاربران بین ظرفیت‌های داخلی 64 و 128 گیگابایت حق انتخاب دارند، علاوه بر اینکه می‌توانند فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت حافظه جانبی افزایش دهند.

دوربین

ساختار دوربین دوگانه دستگاه همانند محصولات پیشین ال جی است و شاهد قرارگیری یک سنسور دارای زاویه باز در کنار یک سنسور عادی هستیم. برخلاف جی 6 که هر دو سنسور آن 13 مگاپیکسلی بود، این بار یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور دارای زاویه باز 13 مگاپیکسلی قرار گرفته است. گشودگی دریچه دیافراگم این سنسورها به ترتیب f/1.6 و f/1.9 است. برگ برنده ال جی وی 30 در بخش دوربین همینجاست، چرا که انتظار می‌رود به خاطر این میزان گشودگی، عملکردی خیره‌کننده حین عدم وجود نور کافی داشته باشد.

نگاه نزدیک به ال جی وی 30

بررسی تخصصی عملکرد این دوربین را به مطلبی دیگر موکول می‌کنیم. اما در بخش نرم افزار، شاهد اضافه شدن افکت‌هایی خاص هستیم. با استفاده از 15 افکت جدید، می‌توان به لطف غنی‌سازی رنگ تصاویر، ظاهر و شمایی سینمایی به نتیجه کار بخشید. چنین قابلیتی را پیش از این در حالت‌های رنگ مختلف دوربین‌های DSLR و همچنین دوربین‌های بدون آینه دیده بودیم.

نگاه نزدیک به ال جی وی 30

مجهز شدن دستگاه به دو میکروفون و گیرنده با عملکرد بالا سبب می‌شود صوت بدون اعوجاج و با کیفیت بسیار خوب ثبت شود. دست به دست دادن این موارد به ساخت یک فیلم باکیفیت و حرفه‌ای ختم خواهد شد. حین نگاه نزدیک به ال جی وی 30 با نرم افزار پیش‌فرض ویرایش ویدیوی آن برخورد کردیم که باز هم تاکیدی بر حرفه‌ای بودن این گوشی موبایل در بخش قابلیت‌های چندرسانه‌ای دارد.

باتری

اگرچه برای ال جی وی 30 دارای نمایشگر 6 اینچی، یک باتری 3 هزار و سیصد میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است، اما نباید سایر فاکتورها را فراموش کرد. استفاده از پنل صفحه نمایش OLED، رابط کاربری بهینه‌سازی شده در مقایسه با قبل و از همه مهمتر مجهز شدن به تراشه دارای مصرف بهینه اسنپدراگون 835، سبب می‌شوند انتظار ما از دوام باتری آن بالا برود.

نگاه نزدیک به ال جی وی 30

شارژ وایرلس قابلیت مهم دیگری است که در مشخصات فنی ال جی وی 30 به چشم‌ می‌خورد. اگرچه فقط نسخه مخصوص بازارهای آمریکای ال جی جی 6 به این قابلیت مجهز شده بود، اما اکنون تمامی نسخه‌های مدل جدید سری V را می‌توان به صورت بی‌سیم شارژ کرد.

نتیجه‌گیری

ال جی همچنان در بخش دوربین‌های دوگانه یک قطب محسوب می‌شود. استفاده ترکیبی از سنسور تله فوتو و یا سنسور سیاه و سفید در کنار یک سنسور عادی، در محصولات گوشی‌سازان مختلفی دیده می‌شود، اما قرار گرفتن یک سنسور دارای زاویه باز در کنار یک سنسور عادی همچنان در انحصار ال جی باقی مانده است. کاربرانی که به عکاسی از مناظر طبیعی علاقه دارند، بدون شک دوربین ال جی وی 30 و یا دیگر محصولات دارای دوربین دوگانه این شرکت را ترجیح می‌دهند.

محصولات سری V پیش از این نیز با تمرکز بر روی قابلیت‌های چندرسانه‌ای ساخته می‌شدند، اما اکنون با ارتقای این قابلیت‌ها مخصوصا در بخش فیلم برداری، ال جی وی 30 تبدیل به دستگاهی بدون رقیب در بازار خواهد شد. تعداد گوشی های موبایلی که در قسمت فیلم برداری به کاربر اجازه کنترل دستی تنظیمات را می‌دهند بسیار محدود است. ال جی وی 30، محصولی مختص تولیدکنندگان محتواست!

هنوز قیمت ال جی وی 30 مشخص نیست، اما امیدواریم هر چه زودتر در جریان آن قرار بگیریم. به این ترتیب بهتر می‌توان ارزش خرید آن در مقایسه با گلکسی نوت 8 را مشخص کرد.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران شیائومی ، هارمن کاردن ، وان مور در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایران جهان شیران
    ژنرال در ارتش اندروید.
    گجت الوژی مشاور خرید