فرود فالکون 9

فرود فالکون 9 ؛ این ویدیو شیرین‌ترین لحظه زندگی ایلان ماسک است!

ایلان ماسک یک ویدیوی فرود فالکون 9 (Falcon 9) بر روی زمین را در اینستاگرام منتشر کرد. وی این صحنه به زمین نشستن راکت فالکون 9 را بسیار لذت‌بخش می‌داند.

فرود فالکون 9 بر روی زمین بعد از پرتاب شدن به فضا، به جرات یکی از زیباترین صحنه‌هایی است که علم نجوم تاکنون به خود دیده است. همانند بسیاری دیگر از دستاوردهای دنیای تکنولوژی، این مورد را نیز مدیون مغز متفکر قرن بیست و یکم یعنی ایلان ماسک هستیم.

فالکون 9، یک موشک دارای قابلیت استفاده مجدد است و برخلاف سایر راکت‌ها، بعد از پرتاب شده به فضا به منظور رساندن محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی و یا قرار دادن ماهواره در مدار زمین، به سمت بی‌نهایت حرکت نمی‌کند و می‌تواند به زمین برگردد. این موشک متعلق به شرکت اسپیس ایکس است.

ایلان ماسک

اسپیس ایکس فالکون 9 را حدود یک هفته قبل برای چهاردهمین بار بعد از ارسال به فضا با موفقیت به زمین برگرداند. این شرکت برای بازگرداندن موشک خود به زمین دو نوع سکو در نظر گرفته است. یک سکو شناور بوده و اغلب در اقیانوس پهلو می‌گیرد تا فالکون 9 بعد از سفر به فضا و بازگشت به کره خاکی، بر روی آن فرود بیاید. اغلب فرودهای راکت بر روی سکوهای شناور دریایی است، اما در برخی مواقع (همانند آخرین ماموریت) شاهد فرود آمدن آن بر روی زمین خشک هستیم.

فرود فالکون 9

ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید مربوط به یکی از فرودهای این موشک در سال گذشته میلادی است. با این حال، ایلان ماسک بعد از انتشار آن بر روی صفحه اینستاگرامی خود، این صحنه را یکی از جذاب‌ترین لحظه‌های زندگی خود خطاب کرد. این ویدیو حقیقتا یک شاهکار است! جالب است بدانید اسپیس ایکس تنها یکی از چهار شرکت متعلق به ایلان ماسک است.

ویدیویی زیبا از فرود فالکون 9

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*