شبیه ساز بازی های گیم کیوب

معرفی و آموزش بهترین شبیه ساز بازی های گیم کیوب برای کامپیوترهای شخصی

به بهانه محبوبیت بسیار بالای کنسول گیم کیوب (Nintendo GameCube)، در ادامه قصد معرفی بهترین شبیه ساز بازی های گیم کیوب برای کامپیوترهای شخصی را داریم.

شبیه‌سازها از جمله ابزارهای بسیار کاربردی برای اجرای بازی‌ها هستند که خوشبختانه تا به امروز برای بسیاری از کنسول‌های قدیمی طراحی شده‌اند. به علاوه، برخی کنسول‌های جدیدتر از یک شرکت مشترک نیز توانایی اجرای آنها را دارند. به عنوان نمونه، کنسول مدرن وی یو به راحتی این بازی ها را اجرا می‌کند.

اگرچه رقبای این کنسول همچون پلی استیشن 2 فروش بهتری داشتند، اما نباید از بازی های بسیار خوب گیم کیوب همچون Super Smash Bros و Melee و همین‌طور The Legend of Zelda: The Wind Waker به سادگی عبور کرد. Super Mario Sunshine نیز به عنوان یکی دیگر از عناوین محبوب و بسیار جذاب این کنسول شناخته می‌شود.

به هر صورت، هدف اصلی ما در این مقاله، زنده کردن خاطرات قدیمی و معرفی بهترین شبیه ساز بازی های گیم کیوب برای اجرای آنها در رایانه‌های شخصی است.

دانلود شبیه ساز بازی های گیم کیوب

برای اجرای بازی های گیم کیوب بر روی کامپیوتر، شما به نرم افزاری به نام شبیه ساز نیاز دارید. تعداد شبیه سازهایی که توسط افراد مختلف توسعه پیدا کرده‌اند، بسیار بالاست. به علاوه، این نرم افزارها قابلیت‌های بسیار زیادی دارند. ولی ما برای انجام کار خود به شبیه ساز دلفین (Dolphin Emulator) نیاز داریم.

شبیه ساز بازی های گیم کیوب

این نرم افزار از چند جهت می‌تواند بهتین شبیه ساز بازی های گیم کیوب باشد چرا که علاوه بر توانایی اجرای تقریبا همه آنها، مشکلات آن دائما توسط توسعه‌دهندگان نیز برطرف می‌شود. از طرفی، این شبیه ساز بدون در نظر گرفتن مناطق، بازی ها را به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کند. در صورت پشتیبانی بازی مورد نظر از حالت چندنفره نیز مشکلی پیش روی کاربران نخواهد بود. در نهایت، این نرم افزار از مبدل‌های USB مختلف به منظور اتصال کنترلر قدیمی گیم کیوب به کامپیوتر، همانند نمونه‌ای که در ادامه می‌بینید، پشتیبانی می‌کند.

شبیه ساز بازی های گیم کیوب

شاید مورد توجه‌ترین نکته در رابطه با این شبیه ساز، بهبود حالت بصری آن باشد. اگرچه گیم کیوب فقط از وضوح 480p پشتیبانی می‌کرد، اما چنین محدودیتی در شبیه ساز Dolphin وجود ندارد. به علاوه، کاربران امکان استفاده از anti-aliasing به منظور صاف کردن لبه‌ها را داشته و در برخی شرایط، می‌توانند از پک‌های گرافیکی نیز به منظور افزایش کیفیت بازی ها استفاده کنند. هرچند، اگر بخواهید بهترین تجربه و بالاترین گرافیک از یک بازی را تجربه کنید، احتمالا به سیستم قدرتمندی نیاز خواهید داشت.

هم‌اکنون با مراجعه به وب‌سایت رسمی این شبیه ساز، به صورت رسمی می‌توانید Dolphin Emulator را از طریق این صفحه دریافت کنید. پس از نصب، نرم افزار از منوی استارت در دسترس خواهد بود.

آماده کردن بازی ها

متاسفانه برای اجرای بازی های گیم کیوب، امکان قرار دادن دیسک آنها در درایو نوری وجود نداشته و باید فایل ISO آنها را تهیه کنید.

اگر هنوز دیسک‌های قدیمی بازی‌ها را دارید، با استفاده از نرم افزار “Friidump” به راحتی می‌توان آن را به یک فایل ISO تبدیل کرد. هرچند، تنها برخی درایوهای نوری ال جی که لیست آنها در لینک قرار گرفته نیز دیده می‌شود، از آن پشتیبانی می‌کنند.

شبیه ساز بازی های گیم کیوب

در صورت تمایل، می‌توان از کنسول وی و همچنین کارت حافظه SD نیز استفاده کرد. بدین منظور، ابتدا “Homebrew Channel” را روی کنسول Wii خود نصب کنید. در این لینک نیز به تفصیل در رابطه با روش راه‌اندازی آن صحبت شده است. پس از آن، کافی‌ست نرم افزار CleanRip را دانلود کرده، روی کارت حافظه SD ریخته و از طریق Homebrew Channel، آن را نصب کنید. این نرم افزار با نمایش آموزش‌های لازم، شما را طی انجام پروسه راهنمایی خواهد کرد. در صورت لزوم، از راهنمای موجود در سایت Dolphin Emulator نیز می‌توان استفاده کرد.

پیشنهاد می‌کنیم فایل ISO تمام بازی ها خود را در یک فولدر مشخص در کامپیوتر نگهداری کنید. این کار باعث سهولت در انجام مرحله بعدی می‌شود.

استفاده از شبیه ساز Dolphin

هنگام اجرای شبیه ساز Dolphin، با دوبار کلیک، قادر به پیدا کردن فایل ISO بازی ها نخواهید بود. به همین جهت، در این مرحله باید محل فایل‌های ذخیره‌شده را مشخص و به نرم افزار اضافه کرد.

بعد از انجام این کار، تمام بازی‌های شما همراه با لوگو، نام، حجم و اسم سازنده آنها نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است تمام بازی های گیم کیوب حجم یکسانی دارند. ستاره‌های رو به روی هر کدام از بازی‌ها نیز معنای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، 5 ستاره یعنی بازی مورد نظر به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود. در حالی که 4 ستاره، یعنی آن عنوان به صورت کامل قابل بازی بوده و تنها ممکن است برخی ایرادهای گرافیکی یا صوتی در آن وجود داشته باشد. 3 ستاره و کمتر نیز یعنی بازی مشکلات متعددی داشته و احتمالا نمی‌توانید از انجام آن لذت کافی را ببرید.

پیش از اجرای بازی‌ها شاید بخواهید برخی تنظیمات را تغییر دهید. بدین منظور، ابتدا Controller Settings را از منوی Options انتخاب کنید. در Port 1، کنترلر گیم کیوب یا Standard Controller در حالت پیش‌فرض قرار دارد. با کلیک روی گزینه Configure، کلیدهای کنترلر که روی کیبورد قرار گرفته‌اند، نمایش داده خواهند شد. به علاوه، در صورت تمایل می‌توانید جای دکمه‌ها را نیز تغییر دهید.

شبیه ساز بازی های گیم کیوب

بعد از تعیین کلیدها، حال گزینه Graphics را از بخش تنظیمات انتخاب کنید. شاید بخواهید بعد از اعمال تغییرات و امتحان بازی مورد نظر، به این پنجره بازگردید. اما باید Use Fullscreen را فعال کنید. به علاوه، از زبانه Enhancements می‌توان از گزینه‌های دیگری همچون Anti-Aliasing و Anisotropic Filtering نیز استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که این تغییرات در سیستم‌های ضعیف نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

زمانی که برای اجرای بازی‌ها آماده شدید، کافی‌ست روی آنها دو بار کلیک کنید. با راست کلیک از طریق منوی Propertis نیز می‌توان تنظیمات مخصوص هر بازی را به صورت جداگانه تغییر داد.

حالا همه چیز آماده شده و می‌توانید از انجام بازی مورد علاقه خود لذت ببرید!

شاید Dolphiin Emulator تنها شبیه ساز بازی های گیم کیوب نباشد، اما شکی نیست که یکی از بهنرین گزینه‌های پیش رو خواهد بود. در نهایت، آیا شبیه ساز مناسب دیگری را می‌شناسید که توانایی اجرای بازی های نینتندو گیم کیوب را داشته باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام موس تو شبیه ساز جهت چب و راستش برعکسه چیکار کنم!؟